X

Розмитнення за 1000 євро: законопроект вирушив на голосування до Верховної Ради

Законопроект будет вынесен на ближайшее пленарное заседание Верховной Рады. В профильном комитете документ приняли в полном объеме и попросили депутатов не затягивать с принятием решения

Уряд України має намір поставити фінальну крапку у вирішенні питання щодо розмитнення автомобілів на іноземній реєстрації, які перебувають на території країни. Власники таких ТЗ неодноразово виходили на мітинги та акції протесту, вимагаючи доступного розмитнення. Їм вже давали шанс узаконити машини за зниженою ставкою, але багато хто вирішив проігнорувати можливість, дочекавшись “більш вигідних” умов.

Ми вже говорили про те, що народні депутати розробили законопроекти №4643-д і №4644-д, які дадуть змогу за фіксованою вартістю легалізувати так звані євробляхи. Ці проекти вже пройшли перше читання, також їх погодили в Комітеті з податкової та митної політики. Документи найближчим часом винесуть на голосування у Верховній Раді.

Ці законопроекти пропонують дозволити власникам нерозмитнених машин, ввезених на митну територію України до 31 грудня 202о року, легалізувати їх за фіксованою ставкою до 1000 євро. Зробити це можна буде протягом 180 днів з моменту набуття законом чинності. Відстрочку в три місяці можуть отримати тільки військовослужбовці, які на момент дії Закону або довше будуть перебувати в зоні бойових дій. Після завершення зазначеного терміну набудуть чинності штрафні санкції.

За пільговими умовами можна буде розмитнити тільки легкові автомобілі та вантажні транспортні засоби, вага яких не перевищує 3,5 тонн. Легкові авто мають відповідати екологічному стандарту Євро-2, а вантажні — не нижче Євро-5. Крім того, під акцію не потраплять авто, вік яких менше п’яти років. За словами розробників законопроекту, середня вартість легалізації легкові авто, випущених менше 5 років тому, становить 37,7% від вартості. Водночас за машини старше 5 років потрібно в середньому викласти 84,2% від їх ціни.

Читайте також:
Через застосунок Дія і на 30% дешевше — президент розповів про нове розмитнення

Усім, хто легалізовуватиме автомобілі за пільговими ставками, потрібно заплатити “добровільний штраф” у розмірі 8500 грн. Якщо власник не має наміру переводити своє авто на українські номери, то він зможе вивезти ТЗ за межі країни. При цьому він також повинен буде заплатити 8500 грн. Формула розмитнення залишилася незмінною, тільки мито платити буде не потрібно, а ПДВ – тільки з акцизу. Базова ставка, як і раніше, буде прив’язана до віку авто, і чим воно старше, тим вище ставка.

Тимчасова формула має такий вигляд: ставка = базова ставка + Vе + Fе. Базова ставка залежить від віку автомобіля і варіюватиметься від 0 до 150 євро. Ve або ставка податку в євро за одну одиницю транспортного засобу визначається шляхом множення об’єму двигуна внутрішнього згоряння в куб. см на коефіцієнт, а саме:

  • 0,25 євро за 1 куб. см об’єму двигуна – для авто з об’ємом ДВЗ до 2000 куб. см;
  • 0,2 євро за 1 куб. см об’єму двигуна – для авто з об’ємом ДВЗ від 2001 куб. см до 3000 куб. см;
  • 0,25 євро за 1 куб. см об’єму двигуна – для авто з об’ємом ДВЗ від 3001 куб. см до 4000 куб. см;
  • 0,35 євро за 1 куб. см об’єму двигуна – для авто з об’ємом ДВЗ від 4001 куб. см до 5000 куб. см;
  • 0,5 євро за 1 куб. см об’єму двигуна – для авто з об’ємом ДВЗ понад 5000 куб. см.