X

Кримінал за скручування пробігу і не тільки: що може чекати українських водіїв

В Украине готовят революционные изменения в сфере автомобильной жизни

Голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко опублікував у своєму Фейсбуці ряд пунктів, які стосуються реформації сфери автомобільної життя в Україні. І якщо влада до них прислухається і ухвалить, на нас чекають суттєві зміни. Наприклад, кримінальна відповідальність за скручування пробігу, покарання для пішоходів за порушення ПДР і низка інших змін.

“Сьогодні автомобільний ринок України потребує значної дерегуляції та скасування наявних заборонних норм, які в умовах сучасних інформаційних технологій іноді не відповідають здоровому глузду. На прохання нової Команди готуємо для Президента України перелік «атавізмів» і абсурдних заборон, які необхідно скасувати або внести зміни”, – зазначає керівник ВААІД.

То що ж конкретно пропонується змінити? Ось попередній список (передбачається, що його наповнюватимуть у міру надходження пропозицій, зокрема від громадськості):

1) Необхідно надати можливість автосалонам самим надавати послуги громадянам ( при їх бажанні) по реєстрації нових транспортних засобів прямо в автосалонах і вибирати самостійно з бази даних он-лайн державні номерні знаки;

2) Необхідно проводити митне оформлення придбаних на аукціонах в ЄС транспортних засобів по ціні їх придбання ( при умові можливості он-лайн контролю митником такої ціни через входження в «особистий кабінет» на електронних торгах) ;

3) Необхідно дозволити проведення обов’язкового технічного огляду автодилерам і СТО, які вже мають відповідне обладнання та програмне забезпечення від заводу-виробника і уповноважені заводом на виконання таких робіт на автомобілях вказаного бренду. Зараз в Україні їм це заборонено і водночас Мінінфраструктури акредитує на проведення цих робіт підприємства, які навіть теоретично не можуть мати відповідне ПО або технічні карти, бо не мають зв’язку з заводом.

4) Необхідно скасувати сертифікати на автомобільні аксесуари , в разі якщо такі аксесуари вже сертифіковано в ЄС та інших країнах і імпортер може надати відповідний сертифікат.

5) Якість освіти( підготовки водія) залежить від викладача чи майстра з водіння на курсах по підготовці водіїв. На сьогодні викладачі ніде не навчаються своїй професії і законодавство не вимагає документа про спеціальну освіту для них. Потрібно ввести в Нац автомобільному університеті спеціалізацію підготовки викладачів для автошкіл;

6) Необхідно переглянути рівень штрафів. Сьогодні залишення місця ДТП обійдеться порушнику в 255 гривень, а невиконання вимоги поліцейського про зупинку – 153 грн. Очевидно, що такі санкції ніяким чином не здатні зупинити не те що «мажорів», а й в принципі будь-кого. Також не зовсім справедливим виглядає покарання за вживання водіями спиртного без диференціювання рівня алкоголю в крові – «ходячий труп», який «видуває» 7 проміле, підпадає під таку ж відповідальність, як і водій, у видиху якого «Драгер» наміряв 0,3 проміле. І це лише окремі приклади – в цілому вся сітка штрафів потребує здоровоглуздого перегляду по прикладу Німеччини з введенням тюремного ув’язнення для « заядлих» порушників та « ідіотен- тесту»;

7) Необхідно скасувати Україні неписану, але фактично діючу «презумпцію винуватості водія». Натомість, пішоходи та велосипедисти масово, грубо і небезпечно порушують ПДР, і продовжуватимуть це робити, адже за більшість порушень передбачено попередження або символічний штраф, та й поліція нечасто звертає увагу на пішоходів чи велосипедистів.

8)Необхідно , як в ЄС, ввести кримінальну відповідальність за «скручування пробігу» або надання покупцеві неправдивих відомостей про товар, тобто – автомобіль. В Україні ж специ, які «відмотують кілометраж», навіть не бояться відкрито розміщувати свою рекламу у всіх доступних засобах інформування.

9) Скасувати сплату 3-5% пенсійного збору (ПФ) при реєстрації авто. В 1998 році збір до ПФ Рада внесла ТИМЧАСОВО на 1 рік до ліквідації заборгованості по пенсіям. Заборгованості по пенсіям вже немає, а збір до ПФ вже 21 рік існує! Забули про нього?

Як бачимо, список пропонованих змін вражаючий. Але чи з’являться вони у нас? Час покаже.

Читайте також:
Увага! В Правилах дорожнього руху з 1 травня з'явився новий пункт