X

Уряд оприлюднив графік будівництва європейських доріг в Україні

Міністр інфраструктури Володимир Омелян готує транспортну революцію в Україні. Завдяки створенню "дорожнього кодексу" та дорожнього фонду наші дороги будуть не гіршими, аніж у Європі.

Міністерство інфраструктури України розробило ряд змін до законодавства, які фактично створять Кодекс автодорожньої інфраструктури. Окрім того, буде створено спеціальний фонд для будівництва доріг, повідомляє Урядовий Портал. А за первантаження фур будуть карати великими штрафами. Про це заявив Міністр інфраструктури Володимир Омелян на відкритті наради щодо реформування дорожнього господарства та створення Державного дорожнього фонду України.

Окрім того, Мінінфраструктури оприлюднило покроковий план дій для створення європейських доріг в Україні. В ньому виписано п`ять основних кроків, які зробить уряд задля цієї мети: децентралізація системи управління, нова модель фінансування, розвиток ринку робіт та послуг (включно з приватними виконавцями), безпека руху, розвиток мереж, відкритість та прозорість, громадський контроль.

Зазначимо, що ця презентація дуже схожа на план попередньої команди Мінінфраструктури – Андрія Пивоварського та Романа Хміля.

План дій розпочинається з 3 кварталу 2016 року та розписаний до кінця 2017 року. Так, уже восени цього року Мінінфраструктури зобов`язується «перезавантажити» Укравтодор та запровадити ІТ-технологіі в систему управління мережею автомобільних доріг. А у 4 кварталі 2016 року має відбутись зменшення смертності на дорогах шляхом підвищення рівня їх експлуатаційного утримання. Окрім того, в цей же період буде пропагування в ЗМІ культури поведінки учасників дорожнього руху, розміщення соціальної реклами. Зазначимо, що «Автоцентр» постійно займається цією проблемою навіть без державної підтримки.

Також ведеться робота зі зміни законодавства. «Міністерством наразі розроблено ряд законопроектів, що стосуються створення Дорожнього фонду, децентралізації Укравтодору, системи толінгу, вагового контролю та введення контролю FIDIC. Ми фактично створюємо Кодекс автодорожньої інфраструктури України, який передбачатиме докорінну реформу Укравтодору, а також ритмічне та системне фінансування галузі», – повідомив Володимир Омелян. – Наразі ми маємо законопроект в такому вигляді, яким його бачить Міністерство та Укравтодор. Метою сьогоднішнього першого установчого засідання було презентувати їх депутатському корпусу. Я хочу, щоб законотворці могли обговорити цей документ, зрозуміти його суть і, як результат, ми отримали підтримку в парламенті».

Першочерговою метою міністр бачить створення Дорожнього фонду та системи контролю за ним – Наглядової ради. Хоча нещодавно депутати відхили законопроект про створення дорожнього фонду.

«Тільки створення дорожнього фонду дасть шанс для розвитку галузі, тільки запровадження вагового контролю дасть шанс для збереження українських доріг. Ми керуємося кращими європейськими стандартами. І цей процес має бути прозорим від початку до кінця. Над витратами і плануванням Дорожнього фонду має спостерігати Наглядова рада, яка за нашою ідеєю складатиметься з представників Уряду і Парламенту, громадськості та експертів, які розуміють, які саме ділянки, які саме напрямки мають стратегічне значення для Держави», – наголосив міністр