X

ЄС захищає себе від «чужих» автоперевізників

14 июня в Брюсселе состоялась акция протеста международных автоперевозчиков - членов МСАТ в связи с введением с 1 июля французского закона о минимальной заработной плате работников.

Акція протесту автоперевізників в Брюсселі спрямована проти введення з 1 липня 2016 року французького закону про мінімальну заробітну плату працівникам (Loi Macron) і чинного з 01.01.2015 р. німецького закону про мінімальну зарплату (MiLoG).

Як вже раніше повідомляв Секретаріат АсМАП України, з 1 липня поточного року у Франції до працівників, зокрема у сфері автомобільного транспорту, буде застосовуватися мінімальна заробітна плата 9,6 євро на годину, встановлена законом Loi Macron. Все це схоже на німецький закоу MiLoG, яким минулого року було введено мінімальну зарплату – 8,5 євро на годину.

Ці нововведення викликали величезну кількість запитань і непорозумінь з боку автотранспортних компаній багатьох країн, як Європейського Союзу, так і країн не членів ЄС, зокрема українських перевізників.

.

В акції протесту брали участь представники асоціації міжнародних автоперевізників – членів МСАТ із 13 країн, здебільшого з країн Центральної та Східної Європи: Болгарії, Естонії, Латвії, Литви, Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини та Чехії, а також Данії та Іспанії, України та Туреччини.

За ініціативою Асоціації міжнародних автомобільних перевізників Польщі ZMPD, представники всіх асоціацій, які брали участь у протесті, висловили свою негативну позицію, у зв’язку з ігноруванням Франції та Німеччини принципів вільного ринку і економічних свобод.

Організатори акції та європейські перевізники зазначили, що не згодні з порушенням основних принципів, на яких базується Європейський Союз. Німецький закон MiLoG і французький – Loi Macron є спробою усунути частина перевізників країн східної та центральної Європи з європейського ринку. MiLoG і Loi Macron також змушують перевізників вести бухгалтерську і кадрову звітність компаній німецькою та французькою мовами. Ці вимоги принизливі й дискримінаційні для підприємців інших країн».

Під час протестної акції мітингувальникам вдалося передати свою заяву до депутатів Європейського парламенту. Перевізники розраховують на допомогу Європейської Комісії.

«Деякі країни прагнуть обмеження та усунення іноземних конкурентів зі своїх ринків. Це є абсолютно несумісним із принципами договорів ЄС, на підставі яких вступили до Союзу», – заявив Ян Бучек президент Асоціації міжнародного автомобільного транспорту Польщі журналістам під час акції. Як він наголосив, наразі багато компаній мають намір відмовитися від поїздок до Німеччини, а також Франції, побоюючись адміністративного тиску і потенційних штрафів».

Зі свого боку АсМАП України підтримав цю акцію спільно з МСАТ та іншими асоціаціями і стежитиме за подальшим вирішенням цього питання.