X

Гран Прі Австралії: підсумки перших практик

В Мельбурне состоялись первые свободные заезды, основной целью которых была подготовка к квалификации и гонке. Поэтому на результаты сессий можно не сильно обращать внимание, но и интересную информацию они нам дали.

Звісно, головне питання Гран Прі Австралії та всього чемпіонату – хто ж виявиться найсильнішим серед трійки Mercedes, Ferrari та Red Bull. Пілоти ще не виводили машини на максимальну потужність, не вмикати диво-режими протягом кваліфікації, проте сподівання на те, що інтрига у нас довго житиме – безумовно, є.

На програму тренувань серйозно вплинув вибір гуми на етап. Pirelli надала командам Soft, Supersoft та Ultrasoft. І не всі захотіли ризикувати. Ferrari була дуже консервативною та обрала три комплекти Soft для кожного з пілотів, у той час як у Red Bull та Mercedes – два чи лише один, як у випадку з Льюісом Хемілтоном. До того ж, у Mercedes було найбільше Ultrasoft – по дев’ять.

Саме тому у першому тренуванні Скудерія зосередилася на роботі на жорсткішій гумі, а чемпіонська команда працювала виключно на Ultrasoft. Для Mercedes це було корисно ще й тому, що на передсезонних тестах у Барселоні вона не працювала з м’якими варіантами шин.

Льюіс Хемілтон був у вигідному положенні, тому з притаманною легкістю очолив протокол першого тренування, випередивши напарника Валттері Боттаса більш ніж на півсекунди.
Значно цікавіше було у другому тренуванні, коли гонщики розпочали тренувати швидкі кола. Безумовно, ніхто не знає кількість палива в баках та наскільки боліди додадуть у кваліфікації, але результати вийшли дуже рівними: Хемілтона, Ферстаппена, Боттаса та Райкконена розділило лише 0,3 секунди.

Трохи поступилися цій четвірці Феттель та Ріккардо. І якщо результат австралійця можна пояснити тим, що його швидку спробу зіпсувала поява червоних прапорів, то темп Себастьяна викликає питання. Допоки він стабільно повільніший за Райкконена, але тут можуть бути приховані секрети у вигляді різних програм.

Якщо згадати минулий рік, то тоді Red Bull багато програла лідеру першого дня, проте зараз це відставання незначне. Тобто, є сподівання на те, що й ця команда може опинитися попереду.

Хто найкращий серед «інших»?

Якщо боротьба трьох лідерів породжує багато запитань, то їх ще більше у змаганні за четверте місце. Минулого року беззаперечним лідером тут була Force India, проте цього року її позиції можуть серйозно погіршитися.

В Австралії продовжує дивувати Haas. У 2016-му Ромен Грожан фінішував на п’ятому місці, у 2017-му він став шостим у кваліфікації, а сьогодні на другій практиці він вразив знову ж таки шостою позицією.

Так, він обійшов Ріккардо завдяки везінню, проте француз був беззаперечним лідером у групі середняків. Наприклад, Фернандо Алонсо програв йому півсекунди. Подібний результат ще нічого нікому не доводить, проте це чітке підтвердження чудової форми американського колективу на тестах у Барселоні, де її не хвалив лише лінивий.

Щодо McLaren, то за перший день вона знову подарувала різні емоції. Перша практика розпочалася з технічних проблем на обох болідах, проте потім пілоти поновили нормальні заїзди та були досить високо у протоколах. Якщо команду не турбуватимусь проблеми, то вона однозначно буде претендентом на залікові очки.

Renault у перший день з одного боку не дуже вразила, а з іншого – знаходиться на відстані, яку можна легко подолати, розкривши всі свої карти. У суботу в кваліфікації це зроблять всі команди, але питання полягає в тому, хто додасть більше. І ця дельта може вирішити абсолютно все. До того ж, у боротьбі за кожну десяту секунди чи не на перший план вийдуть навички гонщиків, а вони у французької стайні ледь не найкращий склад у середині пелотону.

А ось Williams із Toro Rosso, схоже, будуть позаду цієї групи. Принаймні, вони виступили краще за Sauber, яка навряд чи підніметься з останнього місця.