X

Гран Прі Бельгії: як взяти своє

Команда Ferrari и Себастьян Феттель должны иметь гораздо больше очков по итогам первой половины сезона, однако серия ошибок вывела в лидеры чемпионата Льюиса Хэмилтона на Mercedes.

Було очевидно, що Скудерія просто не брала своє та фактично подарувала суперникам перше місце в сезоні. Майже так само, як і під час торішнього азійського турне, коли було втрачено все і вже не залишалося часу відігратися.

Але цього разу у Феттеля було до фінішу дев’ять гонок. Серія відкривалася в Спа. Ще декілька років тому тут була очевидна перевага у Mercedes, але Ferrari додала та побудувала на думку багатьох найкращий болід.

Чому б цим не скористатися? Проте дощ у кваліфікації зробив підніжку Феттелю. Як і в Угорщині, Хемілтон скористався вологою трасою та виборов поул. Але німецький пілот зберігав спокій. І це підтвердилося на старті гонки. Феттель вдало вийшов із першого повороту, потрапив на хвіст Хемілтону та випередив його на довгій прямій.

Основна справа була зроблена, але попереду ще було 43 кола з 44. Себ навіть отримав шанс перевести подих, оскільки через завал на старті на трасі з’явилася машина безпеки.

Аварія вийшла яскравою – у фірмовому стилі для Спа, де завжди пілоти щось вигадують. Цього разу «вигадав» Ніко Хюлькенберг на Renault, який помилився на гальмуванні перед першим поворотом та врізався в Алонсо.

Учасниками ланцюгової реакції стали Шарль Леклер та Даніель Ріккардо. Іспанець пролетів над болідом монегаска та залишив подряпини на Halo, а австралієць продовжив рух зі зламаним антикрилом. І настільки невдало, що на виході з першого повороту зачепив Кімі Райкконена і пробив йому колесо…

На жаль, всі основні події гонки відбулися на першому колі. По суті саме на ньому було визначено долю переможця. Феттель не мав жодних проблем з контролюванням подій в гонці і постійно зберігав безпечну відстань від Хемілтона.

Британець наблизився лише після піт-стопу. Він його зробив на коло раніше та скоротив відставання до 1,5 секунди, але німець потім методично нарощував перевагу, яка на фініші гонки склала 11 секунд.

Більше конкурентів не було. Макс Ферстаппен впевнено пройшов середняків та був на третьому місці без конкурентів. Цікавим був лише прорив Валттері Боттаса з хвоста пелотону, але фін обганяв суперників не дуже швидко. На четверту позицію він вийшов лише за декілька кіл до фінішу, коли обігнав Серхіо Переса  – пілота «нової» команди Racing Point Force India.

В цілому колишня індійська команда виступила дуже вдало. Її пілоти стартували з другого ряду, а Естебан Окон навіть був близьким до того, щоб на старті вийти в лідери. Але тоді він потрапив у пастку та пропустив Переса, який і фінішував п’ятим. Шостим був Окон.

Формально для Racing Point Force India це була перша гонка, але команда набрала 18 очок та повернула Williams на останнє місце у Кубку конструкторів.

За четверте місце у КК боротьба загострилася. Ромен Грожан та Кевін Магнуссен на Haas фінішували позаду Переса та Окона та набрали чимало очок. Тепер Haas програє лише шість балів Renault.

До того ж, в Італії Хюлькенберг отримає штраф у десять позицій через завал в Бельгії – тоді в американської команди буде ще один шанс вийти на четверте місце.