Гран Прі Італії: шахова гра від Mercedes
І поки всі очікували, чи буде Ferrari знову застосовувати командну тактику, зовсім непомітно за цю справу взялися у стані головного ворога – Mercedes. Хоча до старту гонки навіть неможливо було уявити ситуацію, за якої цей фактор визначить долю переможця.
Але Ferrari сама все зробила для того, щоб виникла подібна ситуація. У першому повороті Райкконен, Феттель та Хемілтон залишилися на своїх позиціях, але на старті в Монці все цікаве триває до другої шикани. Перед нею німець намагався атакувати напарника, але зайняв невигідну внутрішню траєкторію, а назовні просунувся Хемілтон.
Британець порівнявся зі Феттелем та вже отримав перевагу, а Себастьян у свою чергу намагався діяти жорстко, що йому дуже дорого коштувало: відбувся контакт двох болідів – і німця розвернуло.
Становище в гонці змінилося кардинально. У Ferrari вже не було двох болідів попереду. Це означало не лише те, що Феттель міг втратити багато очок, але й те, що перемога в Монці була не гарантована – Mercedes могла шукати альтернативні варіанти.
Проте фундаментом для стратегії команди з Бреклі став гоночний темп. Хемілтон тримався поруч із Райкконеном та постійно програвав йому стабільно одну секунду. На той момент DRS не надавала йому якоїсь значної переваги, але важливішим було те, що Mercedes могла гратися зі стратегією.
Спершу вона перехитрила Ferrari на піт-стопі. Вона зробила вигляд, що Хемілтон поїде на піт-лейн, тому Райкконен, який боявся «підрізки», поїхав у бокси, а британець залишився на трасі.
Важливим було те, що Льюіс тримав високий темп, а Кімі опинився позаду Боттаса, якого поступово наздоганяв. Mercedes надала пряму вказівку Валттері, щоб той стримував пілота Ferrari – і цим скористався Хемілтон.
Коли британець зробив піт, він виїхав на трасу у п’яти секундах позаду Райкконена, але завдяки Боттасу за декілька кіл з’їв це відставання. Але через Валттері пілот Ferrari не лише втратив час, але й зіпсував гуму.
І саме це було ключовим моментом. Коли Боттас поїхав на піт, Райкконен опинився на чистій трасі, але вже не міг тримати бажаний темп. Хемілтон знав про проблеми та явно не поспішав з атакою. Він її провів за вісім кіл до фінішу, а потім дуже швидко збільшив перевагу.
Райкконену взагалі залишалося сподіватися лише на те, що гума витримає до кінця дистанції. Хоча б із цим, але йому пощастило. Фін фінішував другим, хоча радості від цього було мало.
Позаду ж них розвивалася цікава боротьба за третє-п’яте місце. Макс Ферстаппен на старті випередив Боттаса, але той наприкінці дистанції був на кращій гумі та міг атакувати. Макс у свою чергу не пропустив суперника, але в одному з епізодів жорстко захистився, за що отримав 5-секундний штраф.
Боттас завдяки цьому піднявся на подіум, але штрафом скористався ще й Феттель. Німець продирався нагору після провалу на старті, а наприкінці дистанції майже наздогнав пару Ферстаппен-Боттас. І оскільки Макс втратив 5 секунд, то саме німець опинився на четвертому рядку фінального протоколу.
Напружену боротьбу за найкраще місце у середній групі виграв Ромен Грожан на Haas. Він зумів фінішувати попереду пари Force India, яка традиційно була швидкою на прямих, але обіграти Грожана не змогла.