X

Підсумки Гран Прі Німеччини: злочин та кара Ferrari

Чем бы ни завершился текущий сезон Формулы 1, но есть все основания полагать, что в итоге его можно будет записать в список одного из лучших во все времена. Стабильно побеждают три команды, а главные претенденты на титул дарят не только соревнования на скорость, но и проявляют светлые и темные стороны своих характеров. О чем еще можно было мечтать?

Навіть після фінішу Гран Прі Німеччини важко відповісти на питання, у кого ж була перевага в Хоккенхаймі? У Себастьяна Феттеля, який взяв поул та мав усі шанси на перемогу, або Льюіс Хемілтон, який мав погану суботу, але в неділю демонстрував найкращий темп серед всіх пілотів?

Перше відчутне падіння в Хоккенхаймі відбулося у суботу, коли у Хемілтона виникли технічні проблеми – він змушений був стартувати лише 14-м. Спустошений британець присів поруч із машиною. Про що він думав залишається загадкою, але рівно за добу емоції у головних фаворитів сезону були геть іншими. Феттель отримав величезний подарунок. Він впевнено взяв поул та мав користатися тим, що Хемілтон був дуже далеко позаду.

На початку Гран Прі Німеччини все складалося добре для лідера сезону. Проте приводи для хвилювання з’явилися, коли на ранній піт-стоп поїхав його напарник Кімі Райкконен, який до цього перебував на третій позиції. Феттель та Валттері Боттас затрималися на трасі, тому Райкконен на свіжій гумі скорочував відставання від лідерів. Це у підсумку призвело до того, що Кімі вийшов на першу позицію: Феттель після свого піт-стопу був у пару секундах позаду, а Боттас програвав більше 10 секунд!

Оскільки у німця була свіжа гума, він швидко наздогнав Райкконена, проте чистої швидкості не вистачало, щоб обігнати його справжнім маневром. Команда Ferrari нагадала про свій темний бік та наказала фінському гонщику пропустити Феттеля. Звісно, після цього німець поїхав швидше, а ось фін залишився у боротьбі з пілотами Mercedes.

Дивина та й годі, Хемілтон дуже швидко прорвався на п’яте місце. Він стартував на гумі Soft, але втримував її у гарному стані та при цьому атакував. Ба більше, на чистій трасі він поїхав швидше за лідерів гонки. На жаль для британця, фактичне відставання від лідерів у нього залишалося великим, але коли він перевзувся в Ultrasoft, то поїхав ще швидше.

До того ж, невчасно для Ferrari почав накрапати дощ, який утворив декілька дуже вологих ділянок. У таких умовах Хемілтон за декілька кіл вдвічі скоротив 20-секундне відставання. І в цей момент на Ferrari посипалося нещастя. Спершу Райкконен невдало проходив колового та пропустив вперед Боттаса, а потім у стіні опинився Феттель!

Ситуація змінилася кардинально, а на трасі з’явилася машина безпеки. Боттас відреагував на це одразу та поїхав за свіжими шинами. Райкконен залишився на трасі та став лідером, а за ним вже був Хемілтон, який в останню мить передумав зупинятися та зрізав частину траси, яка веде на піт-лейн.

А за коло британець взагалі став лідером перегонів, оскільки в боксах вирішив зупинитися Райкконен, який на той момент був на дуже старій гумі.

Таким чином, Хемілтон за десять кіл до фінішу очолив пелотон та отримав «матч-бол». Його він і реалізував. На першому колі після рестарту британець відбився від атак напарника Боттаса, а після цього Mercedes наказала фінському пілоту відступити та не ризикувати. Ще один фін у цій гонці підкорився наказу команди, тому доля переможця фактично була визначена.

Вже після фінішу судді також розслідували епізод, коли Хемілтон перетнув лінію в’їзду на піт-лейн. І хоча привід для жорсткішого покарання був, але зрештою стюарди обмежилися попередженням. Хемілтон вийшов у лідери загального заліку із 17-очковою перевагою над Феттелем!

Чергова міні-перемога Renault на Гран Прі Німеччини

Все так само непередбачувано розвивається боротьба у середній групі. Знову команда Haas на Гран Прі Німеччини мала шанси на високий результат, проте цій команді все ще не вистачає довсіду. Вона просто дивом втрачає очки різними способами: то помилками на піт-стопах, то аваріями своїх гонщиків, а в Німеччині – невдалою тактикою.

Кевін Магнуссен мав би фінішувати п’ятим, але дощ змішав всі карти команді, яка прийняла хибне стратегічне рішення закликати пілотів до боксів. У такій ситуації Ніко Хюлькенберг на Renault також вирішив зупинитися в боксах, але німець просто краще виступив на вологій трасі. Це вже нікого не дивує, тому п’яте місце німця було заслуженим.

А позаду нього опинився Ромен Грожан. Французький пілот Haas на останніх колах зумів прорватися з глибини пелотону на шосте місце. Хоча б якась радість для американської команди, яка в цілому більше втратила, ніж здобула.

А хто дійсно здобув, так це Force India. В хаосі Серхіо Перес та Естебан Окон втрималися на сьомій та восьмій позицій. Цей командний результат дозволив їз вийти на п’яте місце у Кубку конструкторів, хоча за чистою швидкістю Force India не виглядає настільки добре.