X

Кваліфікація Гран Прі Монако: два полюси Red Bull

По итогам двух первых практик, которые произошли в четверг, можно было сделать осторожный вывод, что Red Bull будет фаворитом этапа. Даниэль Риккардо и Макс Ферстаппен были быстрее Ferrari и Mercedes, но все хорошо помнят, как лидеры чемпионата могут добавлять в субботу в борьбе за поул.

Проте в Монако потужність двигуна і його особливий режим, які використовують у Ferrari та Mercedes, відійшла на другий план, що дозволило австрійському колективу розкрити свій потенціал.

І було б все зовсім чудово, якби не подія на третій практиці: наприкінці сесії Ферстаппен пошкодив болід. Спершу здавалося, що розбита лише передня частина машини. Так подумали і в Red Bull – механіки довго не звертали уваги на пошкодження у задній частині.

Виявилося, що на боліді треба замінити ще й коробку передач. Так, це загрожувало штрафом у п’ять позицій, але більша проблема була в тому, що це виявили занадто пізно. У підсумку Ферстаппен взагалі не проїхав жодного кола у кваліфікації та стартуватиме останнім. В Монако це означає, що йому треба сподіватися на диво для потрапляння у Топ-10.

Нідерландець на перших етапах накоїв чимало дурниць, через що втратив багато очок, а в Баку ніс більшу відповідальність за зіткнення з Ріккардо.
У свою чергу австралієць цього сезону виступає дуже чисто та надійно. Можливо, він крихти програє напарнику за чистою швидкістю, але компенсує це іншим своїм вмінням. Після того як в суботу боротьбу припинив Ферстаппен, Ріккардо залишалося «лише» довести справу до поулу.

У Даніеля був запас над суперниками, хоча у підсумку вони програли не так вже й багато. Але правду кажучи, Ferrari та Mercedes боролися лише за другу позицію у кваліфікації (завдяки тому ж Ферстаппену).

Цікаво те, що Льюіс Хемілтон на Mercedes почувався значно комфортніше на трасі, ніж минулого року. Він не тільки перевершив Валттері Боттаса, але й мав все для того, щоб боротися з пілотами Скудерії. У фінальному сегменті він навіть був другим, випередивши Себастьяна Феттеля та Кімі Райкконена лише на 0,005 секунди (саме так), але у другій спробі німець значно додав та зрештою виборов право стартувати другим.

Чим завершиться гонка? Це може бути нудне видовище, може бути цікава боротьба, а можуть бути і помилки на рівному місці. І виправити ці помилки вже не буде можливості. Але поки що Ріккардо заклав фундамент для другої перемоги в сезоні.

Force Ocon

Боротьба середняків виявилася дуже напруженою. І хоча всі вони програвали фаворитам більше секунди, між ними різниця була дуже незначна – тут справді все вирішували крихти. І в такій ситуації пілоти відігравали вирішальну роль, оскільки мова йшла про соті та тисячні секунди.

Досить несподівано найкращим у цій групі став Естебан Окон на Force India. Цього року француз проводить успішні кваліфікації та повністю переграє напарника Серхіо Переса (інша справа – очки в таблиці). Окон видав блискуче коло, що дозволило йому у другій спробі фінального сегмента піднятися з десятої на шосту позицію!

Фернандо Алонсо на McLaren та Карлос Сайнс на Renault залишилися позаду, хоча програли французу менше 0,1 секунди. Ще далі – той же Перес, який знову може бути розчарований через те, що йому не вдалося переграти Окона.
Але при цьому Сайнс задоволений тим, що вдруге поспіль випередив у кваліфікації Ніко Хюлькенберга. Німець буде на старті лише 11-м позаду П’єра Гаслі. І Ніко майже не отримає переваги з того, що у нього буде можливіть вибирати гуму на старт.

Hypersoft працює дуже добре в Монако. Це не лише швидкий комплект, на якому Ріккардо оновив рекорд кола до шалених 1.10,810, але й витривалий. Тому з точки зору стратегій тут буде мало варіантів. Розвеселити гонку зможуть хіба що хаотичні події на кшталт Баку.