X

Літні етапи Формули-1. Камбек Гемілтона

Всего лишь за шесть этапов, которые прошли в июне и июле, британский пилот смог изменить ситуацию в свою пользу.

Початок сезону явно не склалося у Льюїса Гемілтона, але вже в Монако він реабілітувався. Влітку у гонщиків був просто шалений графік: за вісім вікендів вони виступили на шести етапах! Це була майже третина сезону, яка багато що може змінити.

Так і сталося, оскільки Ніко Росберг поступово почав втрачати свою величезну перевагу. Німець продовжував програвати напарнику в кваліфікаціях, але старти цього разу в нього були не такими вдалими.

Складно сказати, кому посміхалося щастя. Наприклад, в Баку Льюїс провів жахливу кваліфікацію і стартував лише десятим – Ніко легко взяв поул і невимушено довів діло до перемоги. Але це був єдиний його успіх на шести етапах.

В інших випадках правив бал Гемілтон. Він діяв жорстко щодо колеги: в Канаді та Австрії Росберг через це втрачав позиції, але така була тактика британця. Він пам’ятав, що його напарник може зламатися у важких ситуаціях.

Перемоги Гемілтона в Канаді, Австрії, Британії, Угорщині та Німеччині були різними. Останні чотири етапи були в липні, і вперше в історії Формули 1 спортсмен виграв чотири гонки за один календарний місяць!

Але найголовніше – Льюїс не тільки відіграв 43-очкове відставання, а й оформив лідерство в 19 балів. Якби Росбергу вдавалося звести втрати до мінімуму, то він все ще був би лідером, але німець помилявся. Іноді у спірних епізодах, іноді – за своєї вини, але він поступався – і це найважливіше.

Ніко Росберг вкрай невдало виступив у літніх перегонах, програвши Гемілтону понад 60 очок за цей період. Після паузи форму потрібно відновлювати

Для Росберга дуже вчасно настала літня перерва. Місяць відпочинку має допомогти йому відновити бойовий дух. Ніко намагається не сумувати і тримати удар, але для чемпіонства цього мало. Йому потрібно нав’язати боротьбу Гемілтону на трасі, а не вигравати за рахунок везіння, як це було в більшості випадків.

Red Bull надає крила

Ferrari провалила першу половину сезону. Третє проміжне місце в Кубку конструкторів – не те, на що сподівалися в Маранелло. Пілоти і керівник команди Мауріціо Аррівабене постійно твердили, що їм чогось не вистачає і що вони ось-ось нав’яжуть боротьбу Mercedes…

Вийшло навпаки. Ні Себастьян Феттель, ні Кімі Райкконен не змогли перемогти хоча б раз на перших дванадцяти етапах, тоді як Red Bull серйозно додав. Австрійці були стриманішими на словах, а на ділі зробили набагато більше. Вони повільно і вірно наближалися до Скудерії, а на липневих етапах були сильнішими за своїх головних конкурентів.

Кімі Райкконен непогано себе проявив, що допомогло йому продовжити контракт з Ferrari на наступний сезон – він є прекрасною кандидатурою на роль помічника Феттеля

Через це Ferrari мала перейти від мрій про перемоги на захист другого місця в Кубку конструкторів. І навіть це не вийшло. Red Bull наздогнав, а в Німеччині, де Даніель Ріккардо і Макс Ферстаппен були на подіумі, обігнав Скудерію.

За літо Red Bull став головним конкурентом Mercedes у Кубку конструкторів: упевнені виступи Ріккардо і Ферстаппена залишили позаду пілотів Ferrari

Звісно, козирем Red Bull завжди була аеродинаміка, але без доопрацювання двигуна TAG/Renault такі успіхи не були б можливими. Складний період відносин з постачальником моторів, схоже, позаду, тому австрійці націлюються вже на боротьбу з Mercedes. І таке відчуття, що їхнім словам, на відміну від Ferrari, можна вірити.

Хаос в середині

Не менш цікавою була  боротьба за четверте місце в Кубку конструкторів. Williams здав, і тепер команді треба придивлятися до атак Force India. За підсумками половини сезону індійська стайня скоротила відставання від Williams на 15 очок. Найбільше вона вразила в Баку, де була другою за силою після Mercedes. Шкода тільки, що Хюлькенберг провалив кваліфікацію, а Перес, який показав другий час, був відкинутий на п’ять позицій вниз через заміну КП. Проте мексиканець прорвався на подіум.

Сьомий подіум у своїй кар’єрі Серхіо Перес здобув у Баку, після чого став головним претендентом на заміну Райкконена в Ferrari. З цим не вийшло, але у нього є інші варіанти

А от McLaren в останній частині сезону має претендувати на топ 10 у кожній гонці. Це означає, що він відбиратиме очки у Force India і Williams, а кожен бал за такої близькості буде на рахунку.

Провали і перемоги у кінці

Особливо варто згадати Данила Квята. Спочатку він втратив місце в Red Bull після провалу на старті сезону, але в Toro Rosso справи у нього зовсім погані. Нав’язати боротьбу Карлосу Сайнсу-мол. він поки що не може ні в кваліфікаціях, ні в перегонах.

А от Паскаль Верляйн приємно дивує. Незважаючи на те що цей пілот виступає на Manor, він заробив одне очко в Австрії. Там була найкраща траса для його слабкого боліда. Пілотові трохи поталанило, але своїм рідкісним шансом ще потрібно було скористатися.

Медаль

Льюїс Гемілтон
Британець з шести літніх етапів виграв п’ять і вийшов на перше місце в особистому заліку

Смуток

Данило Квят
За пару місяців росіянин практично занапастив свою кар’єру – варіантів на сезон 2017 року у нього дуже мало

Особистий залік

Пілот

Очки

1

Льюїс Гемілтон

217

2

Ніко Росберг

198

3

Даніель Ріккардо

133

4

Кімі Райкконен

122

5

Себастьян Феттель

120

6

Макс Ферстаппен

115

7

Валттері Боттас

58

8

Серхіо Перес

48

9

Феліпе Масса

38

10

Ніко Хюлькенберг

33

 

Командний залік

Команда

Очки

1

Mercedes

415

2

Red Bull/TAG Heuer

256

3

Ferrari

242

4

Williams/Mercedes

96

5

Force India/Mercedes

81

6

Toro Rosso/Ferrari

45

7

McLaren/Honda

42

8

Haas/Ferrari

28

9

Renault

6

10

Manor/Mercedes

1

 

Дмитро Левчук

Фото команд-учасниць