X

Підсумки Гран Прі Бахрейну: хто не ризикує…

Після гонки в Австралії світ Формули 1 знову замислився, що ж робити з обгонами. На першому етапі їх було – і це ще м’яко кажучи – не дуже багато, тому вже у гоночний вікенд у Бахрейні була зібрана спеціальна нарада, де обговорювали це питання.

Після гонки в Австралії світ Формули 1 знову замислився, що ж робити з обгонами. На першому етапі їх було – і це ще м’яко кажучи – не дуже багато, тому вже у гоночний вікенд у Бахрейні була зібрана спеціальна нарада, де обговорювали це питання.

Майже не дивує той факт, що учасники чемпіонату не узгодили зміни вже з 2019 року, але на наступний день, у неділю, пройшов один із найцікавіших Гран Прі. Як мінімум у «гібридну» еру.

Передумови для цього дійсно було, хоча з голови не йшли думки про «вечірку» Льюіса Хемілтона та Mercedes, яка ледь не знищила конкурентів у Мельбурні. Проте для чемпіонів справи у Сахірі пішли вкрай погано. Перше – непродуктивна практика, друге – заміна коробки передач, яка була пошкоджена ще в Австралії, третє – невдала кваліфікація і старт лише з дев’ятого місця. І на цьому тлі головний конкурент провів ідеальний вікенд, про який можна було лише мріяти (хіба що особливо нервовим уболівальникам хотілося спокійнішої перемоги).

Formula1
Гран Прі Бахрейну: на нервах до другої перемоги
08 Кві, 21:47

Себастьян Феттель на Ferrari видав той вікенд, якого чекають від реального претендента. Не можна не сказати, що його напарник Кімі Райкконен також був у чудовій формі, але все вирішила фінальна спроба у кваліфікації. Феттель зібрав своє ідеальне коло, а фінський пілот потрапив у трафік і не повернувся на перше місце. Це значною мірою вплинуло і на фінальні результати.

Якщо Феттель вдало рушив із місця, то Райкконен на брудній частині траси був не в таких комфортних умовах і пропустив уперед Валттері Боттаса на Mercedes. Це був визначальний момент, оскільки у боротьбі рівних болідів мимоволі створюються розриви у 2–3 секунди. Це свідчить не про клас пілотів, а лише про особливості сучасної Формули 1: переслідувати боліди дуже важко через збурені потоки повітря.

Якщо Феттель вдало рушив із місця, то Райкконен на брудній частині траси був не в таких комфортних умовах і пропустив уперед Валттері Боттаса на Mercedes.

Згодом до цієї трійки «приєднався» Хемілтон, хоча на восьмому колі, коли вийшов на четверте місце, вже програвав Феттелю вже 14 секунд. Шансів на перемогу було не дуже багато, проте за певних умов все було можливо. І як тут одразу не згадати Red Bull…

Австрійська команда знову претендувала на найкращий темп у гонці, але Даніель Ріккардо та Макс Ферстаппен проїхали лише по декілька кіл. Нідерландець через помилку у кваліфікації стартував лише 15–м, проте на початку другого кола вже наздогнав Хемілтона, обійшов його, але жорсткий маневр призвів до проколу, вимушеного піт–стопу і сходу через пошкодження боліда… Щоб не добивати Red Bull, цим і обмежимо аналіз її виступу.

Повертаючись до боротьби за перемогу, то все традиційно звелося до стратегії. У Бахрейні Pirelli обіцяла по два піт–стопи у гонщиків, проте у гонці склалася дуже цікава ситуація.

У Mercedes вичікували, що будуть робити у Ferrari, щоб спробувати завдяки інакшій тактиці переграти Скудерію. На 19–му та 20–му колі у бокси заїхали Феттель та Райкконен відповідно. Обом встановили Soft, а це означало, що першочерговим планом Ferrari була гонка з двома зупинками.

Відповідно, Mercedes зіграла інакше. Вже на 21–му колі зупинився Боттас, який перевзувся у Medium. Хемілтон навіть вийшов у лідери гонки, оскільки стартував на Soft, який протримався довше за Supersoft у трьох лідерів. Але на другий відрізок британцю також встановили Medium. Два піт–стопи в одних, і один – у прямих конкурентів.

Mercedes зіграла інакше. Вже на 21–му колі зупинився Боттас, який перевзувся у Medium. Хемілтон навіть вийшов у лідери гонки, оскільки стартував на Soft, який протримався довше за Supersoft у трьох лідерів.

Вже Ferrari слід було думати, як реагувати. Ситуація з двома гонщиками була різною. Якби Райкконен продовжив гонку на Soft, його наздогнав би Хемілтон, тому команда майже нічим не ризикувала, коли відправляла на піт–стоп фіна на 36–му колі. У цьому випадку Кімі отримав би свіжу гуму і вже сам наздоганяв би Хемілтона.

Але трапилася неприємність – одне колесо не змогли зняти, а Райкконен побачив помилкове зелене світло. Різна гума на боліді змусила фіна зупинитися та зійти з дистанції, але найприкріше – перелом ноги у механіка, якого ненароком зачепив пілот.

Феттель залишився один. На той момент він випереджав Боттаса на 7 секунд – і він з командою вирішив ризикнути та спробувати фінішувати на Soft. Німець сказав після гонки, що в найгіршому випадку він все одно став би третім, але до журавля в небі дуже сильно кортіло дотягнутися.

На останніх десяти колах Феттель вже їхав на вбитій гумі, Боттас знімав секунду на колі – і навіть наздогнав німця за два кола до фінішу. Але пілот Ferrari жодного разу не перегальмував, зберіг прийнятний стан гуми та зробив так, щоб різниці у швидкості було недостатньо для обгону. Друга перемога поспіль. У ситуації, коли на перших етапах за перших обставин міг перемогти будь–хто із шістки фаворитів.

Позаду ж лідерів також було дуже цікаво. Середняки за умови сходів Ріккардо, Ферстаппена та Райкконена розігрували четверте місце. Зрештою у цій битві найкращим став П’єр Гаслі, для якого це був перший фініш у Топ–10!

Середняки за умови сходів Ріккардо, Ферстаппена та Райкконена розігрували четверте місце. Зрештою у цій битві найкращим став П’єр Гаслі, для якого це був перший фініш у Топ–10!

І не можна сказати, що це випадковий результат. Француз стабільно був кращим за середняків. Єдиним для нього напруженим моментом був рестарт гонки після оголошення режиму віртуальної машини безпеки.

На четвертому-п’ятому колі з ним боровся Кевін Магнуссен на Haas. Данець навіть на мить вийшов уперед, але контратака пілота Toro Rosso була успішною – вона і вирішила долю четвертого місця.

Позаду цієї пари фінішував Ніко Хюлькенберг. Пілот Renault намагався випередити прямих конкурентів завдяки іншій стратегії, проте вона виявилася не дуже успішною. Але можна порадіти тому, що німець фінішував попереду двох McLaren Фернандо Алонсо та Стоффеля Вандорна. Очікувалося, що саме між цими командами буде розгортатися боротьба за четверте місце у Кубку конструкторів, але чого далі чекати від Toro Rosso та Haas – бозна!