X

Прев’ю до Гран Прі Азербайджану: на порозі нового дива

После гонки в Китае едва ли не все вспомнили об удивительной статистики: в новой гибридной эре Mercedes еще никогда не проигрывал три раза подряд. Раньше это делал Льюис Хэмилтон, но Нико Росберг или Валттери Боттас помогали «Серебряным стрелам» удержать победное шествие.

Але на початку сезону 2018 року трапилося щось надзвичайне. І знову ж таки – хто міг про це подумати після неймовірного поулу Хемілтона в Мельбурні. «Чемпіонат можна закривати!» – багато хто подумав. «Навіть не думайте!» – відповіли у Ferrari та Red Bull. Даніель Ріккардо на Red Bull став автором справжнього спортивного дива – і заразом відновив віру у людяність… тобто, у Формулу 1. І зараз всі гонщики відправляються на Гран Прі Азербайджану, де минулого року австралієць теж здобув перемогу. Причому, за абсолютно непрогнозованого сценарію (інцидент між Себастьяном Феттелем та Хемілтоном, підголівник британця, зіткнення Force India, схід Феліпе Масси та багато чого іншого).

Як сказав сам Ріккардо, він не виграє нудних гонок. «Проста» перемога з поулу? Це явно не для нього! Принаймні, поки що він може лише про неї мріяти.
І здобути подібну перемогу в Баку йому буде складно. Red Bull і без цього має проблеми у кваліфікації, постійно програє Ferrari та Mercedes, а додайте до цього найдовшу пряму чемпіонату – і спробуйте оцінити реальні шанси Макса Ферстаппена та Ріккардо. Так, в Баку є середній сектор, який підходить для Red Bull, але все ж визначальним є майже 2-кілометровий розгін на стартовій «кривій».

Саме цей відрізок стане визначальним. І не дивуйтеся, якщо Force India поверне (хоча б в Баку) статус четвертої команди. І це як мінімум, оскільки у 2016-му вона взагалі була тут другою силою! Так, у індійської команди залишаються проблеми з болідом, але якщо головний його козир (максимальна швидкість) працюватиме як слід, то чекайте від команди дива.

Головна увага на Гран Прі Азербайджану буде прикута до Ferrari та Mercedes. У гонці вже Red Bull приєднається до боротьби, оскільки темп на довгій дистанції у неї значно краще.
Знову варто загострити увагу на двох внутрішніх протистояннях. У Скудерії таблиця не є лакмусовим папірцем, оскільки за чистим темпом Кімі Райкконен дуже близький до Феттеля.

В гонках йому явно не щастило, а в Китаї команда відверто принесла його в жертву, хоча фін все одно фінішував на подіумі. Головним козирем Себастьяна залишається фінальна спроба у кваліфікації, які він виконує ідеально та забуває про невдалі п’ятниці, коли у нього виникають проблеми з балансом. У цьому плані Кімі стабільніший – і цікаво, як розвинеться ситуація в Баку.

Валттері Боттас та Хемілтон з’ясовують стосунки в Mercedes. Перший розпочав сезон з жахливої помилки у кваліфікації в Австралії, другий – з ідеального поулу, але після цього фін перегравав напарника. Це відбувалося в той момент, коли болід Mercedes почувався некомфортно на трасі, над ним треба було плідно працювати. І цей «настрій» передавався британцю, який наче був не в своїй тарілці.

Баку – в теорії ще одна загадкова траса. Це вуличний трек, тому й покриття не може похизуватися ідеальними якостями. Саме це було й в Мельбурні, тому, можливо, для Mercedes подібні умови підходять краще. Але знову чи не все залежатиме від того, кому із претендентів на перемогу вдасться вивести болід та шини в ідеальне робоче вікно.

Добре, що загадок перед початком Гран Прі Азербайджану багатенько. Це дозволяє сподіватися на черговий непрогнозований етап. Mercedes, Ferrari чи Red Bull? Може варто Райкконену нарешті перемогти? Та й середняків ми давно не бачили на подіумі…

Розклад Гран Прі Азербайджану