Чемпіонат України з кільцевих перегонів: «Великі шоломи» і чергові битви
«Великим шоломом» в автоспорті вважається 100-відсотковий результат: поул, перемога з першістю від старту до фінішу, плюс найшвидше коло в перегонах. Хоча це унікальне у своєму роді досягнення ніяк не заохочується, і стає виключно статистичними даними, завоювати «Великий шолом» дуже престижно. На 3-му етапі Чемпіонату України з кільцевих перегонів і супутньому йому Grand Classic Cup у всіх чотирьох класах лідери досягли «Великого шолома»!
Етап традиційно охоплював два перегони для двох кузовних класів, де GT Open переміг Андрій Євтушенко, тоді як в «У-1600» домінував Валерій Шевельов.
Причому в обох випадках уже в кваліфікації їх перевага над найближчим суперником становила близько півтори секунди! Обидва пілоти не залишили опозиції і шансу, впевнено захоплюючи лідерство з перших метрів дистанції, і пішли у відрив.
У GCC проводяться одні перегони, але також для двох класів – «ВАЗ 2108» і «Лада-1600». Відрадно, що в обох з’явилося ще кілька дебютантів, причому в заліку класичних автомобілів їх виявилося двоє, а загалом на старт вийшло чотири задньопривідних «ВАЗи».
Серед них не знайшлося рівних Дмитру Іваньку на його «п’ятірці», тоді як в заліку «ВАЗ 2108» знову домінував Ілля Замула. В реалії, для досвідченого картингіста, що вперше пересів цього року за кермо великого автомобіля, цей «Великий шолом» став третім поспіль! А між тим, цього пілотові лише 14 років!
Однак перевага лідерів не означала, що заїзди видалися прісними, навпаки! Так глядачам, напевно, запам’ятається прорив Вадима Євтушенка в класі «У-1600». У кваліфікації старший брат Андрія, який виступає лише другий рік, показав другий час. Однак через виявлене недовантаження машини в 5 кг, він був змушений стартувати з останнього ряду.
Проте, одного за іншим Вадим обігнав майже всіх однокласників (а саме цей залік виявився наймасовішим, з вісьмома гонщиками) швидко вийшовши на третє місце. Рестарт після сейфеті-кара, випущеного на трасу через аварію, дав змогу Вадиму в кінці перегонів поборотися і за друге місце з Русланом Сєровим, однак досвідчений ветеран зміг встояти.
У другому заїзді вже Євтушенко довелося протягом багатьох кіл обороняти свою третю позицію від атак з боку Антона Поляничка. Пару раз Антону вдавалося випередити суперника, проте Вадим одразу ж повертав втрачену позицію.
У підсумку він фінішував попереду, ставши третім за підсумками етапу, тоді як Сєров із двома впевненими другими місцями забрав «срібло» класу «У-1600».
На старті першої гонки, Владислав Гордов, що виступав на потужній BMW, мало не вийшов у лідери, виявивши «м’яку педаль» перед першим поворотом! На щастя, пілот дивом зумів погасити швидкість, уникнувши контакту з Андрієм Євтушенком, однак усунути несправність до старту другого заїзду він не встиг.
На жаль, але аварії все ж сталися, причому дві, та ще й з напарниками, які виступають на ідентичних Citroen Saxo. Спочатку Святослав Денисов, що йшов четвертим, вилітає через поломку підвіски. На щастя, його автомобіль не постраждав, зупинившись біля зони безпеки навколо «Чайки». Ця четверта позиція виявилася фатальною і для ветерана українського «кільця» Олексія Тихоновича Варавіна, що успадкував її.
Лише за пару кіл до фінішу після подвійного контакту з відбійником його Citroen завмер на боці, що призвело до другого режиму сейфеті-кара. На щастя, пілот, якому минулого тижня виповнилося 68 років (!) не постраждав, чого не скажеш про машину.
Хоч там як, а боротьба, причому за друге місце велася і в цьому класі. Вперше цього року вболівальники побачили Сергія Юнашева, який сів за кермо «зарядженої» 16-клапанної «вісімки», взутої у спортивний слік. Вже на старті 3-разовий чемпіон України зміг випередити Валерія Жовтонога.
Пілот, що виступав на потужнішій Ford Fiesta, зміг повернути втрачену позицію і піти у відрив. Однак перше призупинення перегонів дало другий шанс «Юнзі». Одразу після рестарту він кинувся в шалені атаки на суперника, однак Жовтоног знову встояв.
На жаль, але на другому колі других перегонів на Fiesta Валерія «летить» піввісь і він сходить. Проте з урахуванням лише двох учасників GT Open, і це з сімох тих, хто стартував(!), Жовтоног зміг піднятися на подіум, склавши компанію Андрію Євтушенку та Сергію Юнашеву.
У рамках Grand Classic Cup цього разу і результатом і швидкістю відзначилася Вікторія Зосим. Вона кваліфікувалася третьою, одразу вийшовши на друге місце і впевнено фінішувавши на ньому. При цьому пілотеса-початківець встановила другий найкращий час в перегонах, поступившись за цим показником лише півсекунди Замулі!
Хоч як намагався Руслан Холявко, що не збивав темп до самого фінішу, він так і не зміг наздогнати суперницю. Так що приводів для гордості у її наставника – Валерія Шевельова – цього дня виявилося одразу два. Керівник Автошколи на Автодромі «Чайка» висловив свої емоції красивим душем із шампанського, яким він облив і суперників Вікторії.
У «Лада-1600» також не обійшлося без спортивної драми. За три кола до фінішу на «копійці» Сергія Ткаченка, що впевнено йшов на другому місці, обривається патрубок радіатора і він підсковзнувся на своїй же охолоджувальній рідині!
На щастя, і його зупинила зона безпеки, тоді як на останньому колі на слизькій трасі трохи не вилетів Іванько, однак лідер цього заліку все ж зміг зловити автомобіль. Другим серед «класик» став Сергій Верланов, для якого цей старт у «кільці» став дебютним.
При цьому, переваги Ткаченка над ще одним дебютантом Олександром Михайленком вистачило, щоб забрати «бронзу».
Традиційно пам’ятними кубками були відзначені і юніори, де компанію 14-річному Замулі склали старші за нього лише на рік Руслан Холявко і Олександр Карнаков. (Олександр фінішував 5-м, позаду Андрія Гайдамаченка).
Символічним стало те, що підлітки змінили на подіумі Олексія Тихоновича Варавіна, чий 68-й День Народження також був відзначений пам’ятним кубком від організатора.
Участники 3-го етапу Чемпіонату України з кільцевих перегонів
Нагородження переможців 3-го етапу Чемпіонату України з кільцевих перегонів
Фото Ігоря Цибка и ККП ФАУ