X

Чемпіонат України з кільцевих перегонів: Зміна фортуни

Предпоследний, 5-й, этап Чемпионата Украины по кольцевым гонкам и серии Grand Classic Cup преподнес немало сюрпризов, выведя одних в явные лидеры, с другой стороны, закрутив интригу до предела.

Найяскравішою стала перша з двох об’єднаних гонок в рамках 5-го етапу Чемпіонату України з кільцевих перегонів. Найвищий клас GT Open цього разу виявився нечисленний – лише п’ятеро учасників. Однак і двох рівних за швидкістю суперників виявилося достатньо, щоб подарувати глядачам неймовірно напружену і красиву спортивну дуель.

Поул забрав Валерій Жовтоног, але вже на старті його зміг випередити лідер цього заліку Андрій Євтушенко, на рахунку якого цього року три вершини подіумів.

Андрій Євтушенко, Валерій Жовтоног

Валерій не здався, успішно контратакувавши вже на наступному колі, і це був тільки початок. У результаті їхня боротьба тривала всю гонку, аж до останнього кола! Лідируюча позиція переходила з рук в руки щонайменше 8 разів! Більшу частину часу очолював пелотон Жовтоног, тоді як Євтушенко багаторазово пробував атакувати суперника.

Андрій Євтушенко, Валерій Жовтоног

На початку останнього кола відчайдушною атакою на гальмуванні Андрій знову виходить в лідери, але ось на чергову контратаку Жовтоног був неспроможний – у його баку почав закінчуватися бензин і разом з «відливами» він на парах перетнув фінішну лінію другим.

На жаль, але у другій гонці розвитку їх протистоянню перешкоджали проблеми з електрикою на Ford Fiesta Євтушенка.

Андрій Євтушенко

Його двигун періодично «троїв» і навіть розворот Жовтонога на мастилі з машини суперника, не допоміг Євтушенку – тепер він став другим.

У підсумку з перевагою лише в один бал (з урахуванням бонусних очок за поул-позишн і найшвидше коло у другій гонці) подіум GT Open вперше цього року очолив Валерій Жовтоног.

подіум GT Open
Валерій Жовтоног

Водночас зароблені очки практично забезпечили черговий чемпіонський титул для його суперника. З урахуванням підвищувального коефіцієнта 1,5 на Фіналі можна буде заробити максимум у 40,5 очок, тоді як відрив Євтушенка від Валерія становить 37 балів.

Валерій Жовтоног

Цікавою вийшла і боротьба за останню сходинку подіуму класу GT Open. Сергій Юнашев, що виступає за команду Школи Автодрому «Чайка», не сильно поступався у швидкості двом лідерам, і це на «вісімці», яка цього разу була розфорбована в нові спонсорські кольори паливної марки LiquiDevil, що також стала партнером всього Чемпіонату України з кільцевих перегонів.

Сергій Юнашев

Але, на жаль, в обох гонках «Юнгу» переслідували проблеми техніки. Якщо в першій він все ж зміг фінішувати третім, то в другій Сергій поступився Владиславу Феоктистову, що пересів зі своєї більш скромної «тайм-аттакової» Honda CRX на кільцеву Honda Civic.

Владислав Феоктистов

За рівних очок, з урахуванням вищого фінішу у вирішальних других перегонах, саме Феоктистов піднявся на третю сходинку подіуму, і це у другій кільцевій гонці в житті!

подиіум GT Open
Євтушенко, Жовтоног, Феоктистов

Однак і тут Юнашев не був засмучений, оскільки виступивши лише в трьох етапах з п’яти, завдяки другому поспіль нестарту Владислава Гордова, він уже піднявся на третій рядок заліку GT Open.

У заліку У-1600 і зовсім перед фіналом ситуація закрутилася до межі. Незважаючи на відсутність перемог, завдяки чотирьом подіумам, зокрема трьом другим місцям, його очолював Руслан Сєров.

Руслан Сєров

Саме він вперше в цьому сезоні став найкращим у кваліфікації, однак на старт Сєров так і не вийшов – відмова двигуна. Аналогічне невезіння звалилося і на його напарника і одночасно вихованця Сергія Бабака, який займав другий рядок цього заліку.

Поломка КПП на тренуванні, старт з останнього місця і тривала боротьба в середині пелетону з фінішем на 6-му і 4-му місцях означали для Бабака не найбільше поповнення активу.

Сергій Бабак, Антон Поляничко

Зате в перегонах сяяли Валерій Шевельов та Вадим Євтушенко. Засновник Школи Автодрому «Чайка» та її команди, як і Юнашев, вийшов на старт, змінивши забарвлення на яскраві кольори LiquiDevil. Якщо у кваліфікації Шевельов поступився на 0,2 секунди Сєрову, то в перегонах йому не було рівних.

Валерій Шевельов

Заразом він показав два найкращих кола, удруге за рік очоливши подіум У-1600. Валерію вторував Вадим Євтушенко, що обидва рази впевнено фінішував другим. Два ці спурти дали змогу пілотам серйозно наблизитися до Сєрова, на рахунку якого 77 очок, тоді як в активі Бабака тепер 65, а у Євтушенка і Шевельова 64 і 60 відповідно.

У рамках серії Grand Classic Cup заїзд хоч і не був наповнений прямою боротьбою, однак видався доволі напруженим. Вдруге поул-позицію виборола вихованка Школи Автодрому «Чайка» Вікторія Зосим, випередивши майже на 0,4 секунди фаворита класу «ВАЗ 2108» Іллю Замулу.

Ілля Замула, Вікторія Зосим

Однак досвідчений картингист зміг вийти в лідери на старті і, хоч як намагалася протягом багатьох кіл, Вікторія так і не змогла підібрати ключ до оборони Замули. Більше того, на середині дистанції Вікторія виявляє «провалену» гальмівну педаль, що призвело до вильоту, добре, що без наслідків для техніки. Однак цим скористався Олександр Карнаков, який вийшов на другу позицію.

Олександр Карнаков, Вікторія Зосим

Всю другу половину гонки, пристосувавшись до «м’яких гальм», Зосим провела в гонитві за суперником. Вона змогла наздогнати його, однак відмашка фінішним прапором відбулася раніше.

Очоливши вп’яте подіум заліку «ВАЗ 2108», Замула Ілля достроково переміг в Grand Classic Cup, ставши недосяжним для суперників.

подіум ВАЗ-2108 GCC
Олександр Карнаков, Ілля Замула, Вікторія Зосим

З 56 балами Вікторія випередила на 4 очки Андрія Гайдамаченка, що фінішував четвертим.

Андрій Гайдамаченко

При цьому Андрію потрібно побоюватися Руслана Холявка (фінішував п’ятим) і того ж Карнакова, що йдуть впритул і на рахунку яких 49 і 48 очок відповідно.

А стосовно заліку класичних машин «Лада-1600», то він зібрав лише двох учасників, і тут знову кращим став Дмитро Іванько, який дедалі ближче за швидкістю наближається до учасників, які виступають на куди потужніших «вісімках».

Дмитро Іванько

Не можна не сказати, що в реалії на трасі було чимало боротьби, особливо в класі У-1600, де за позиції позаду лідерів часом відчайдушно билися Антон Поляничко, Сергій Бабак, Павло Мар’яненко, Микола Понедєльник і Максим Волинець.

Антон Поляничко, Сергій Бабак, Павло Мар’яненко

Саме Волинець після фінішу в першій гонці на 5-му місці, упевнено став третім у другій, що і дало йому змогу лише на другому старті після перерви виступів у кілька років піднятися на третю сходинку подіуму.

Максим Волынець

З урахуванням підвищувального коефіцієнта і щільної ситуації, можна сміливо очікувати, що Фінал українського «кільця» стане справжнім подарунком уболівальникам. Він відбудеться 8 жовтня, все там же, на Автодромі «Чайка».

Сергій Бабак, Антон Поляничко