X

Nitro RX Міннесоти: Видовище від Subaru WRX STi

Другий етап американської серії з ралі-кросу Nitro RX приймала траса ERX Motor Park у місті Елк-Рівер, Штат Міннесота. Кількість учасників у порівнянні з першими змаганнями сезону збільшилася до 15 завдяки другій Honda Civic Coupe американця Ендрю Карлсона. Новий гонщик не вплинув на розподіл місць серед решти учасників.

Сам формат турніру залишився незмінним. У перший день відбувалися дуелі. Без пари залишився тільки Тревіс Пастрана, у той час як його напарник по команді Subaru Motorsports USA виграв заїзд у Кабота Біґема на Audi S1. Схід Таннера Фауста також провів до наступного раунду Peugeot 208 Кевіна Хансена. У чвертьфіналі Скотт Спід здолав ще одну S1 Ліама Дорана, у свою чергу Фрейзер МакКоннел отримав штраф від суддів, тому віддав перемогу в своєму заїзді Кевіну Хансену. Швед скористався своїм шансом сповна, коли в півфіналі здолав Пастрану, а у фіналі отримав у суперники ще одну Subaru WRX STi Спіда. У свою чергу американець на шляху до головного заїзду дня здужав Hyundai i20 канадця Стіва Арпіна.

Вирішальна дуель на мокрій трасі ERX Motor Park не відбулася, оскільки Скотт Спід не зміг зрушити зі старту, а тому четвертий бал, у режимі дорожнього проїзду, дістався Кевіну Хансену – чинному переможцеві Nitro RX 2019.

На правах лідера попереднього дня з поулу в першому хіті заїзд розпочинав Тіммі Хансен, а разом із ним з першої лінії стартував Тревіс Пастрана. У правому затяжному повороті між двома лідерами зав’язалася боротьба, проте трамплін і наступний лівий поворот вже були за Тревісом. Ендрю Карлсон зіштовхнувся з Олівером Беннетом та розвернув Mini Cooper останнього, решта промчали далеко вперед. А попереду змагалися брати Хансени, яких на 0,4 сек випереджав Пастрана на WRX STi. У подальшому Пастрана лише відривався від суперників, користуючись їх змаганням між собою. Тіммі раніше за брата поїхав на джокер, а коли наступним колом Кевін Ерікссон здійснив той самий маневр, його Honda Civic Coupe залишилася попереду. Пастрана і Кевін Хансен свій джокер виконали наприкінці дистанції та потрапили до фіналу.

Другий хіт з першої лінії розпочинали Скотт Спід та Стів Арпін. Феноменально стартував Андреас Баккеруд, який за 6,5 сек від початку заїзду, використовуючи внутрішню доріжку, вже перемістився на другу позицію. Разом зі Скоттом Спідом гонщики очолили заїзд на Subaru WRX STi. Стів Арпін та Робін Ларссон на Audi S1 в якийсь момент часу узяли болід норвежця в короб, але це не змінило розташування пілотів. Напарники по Subaru Motorsports USA поїхали у відрив, а боротьба Арпіна та Ларссона гальмувала обох конкурентів. Баккеруд грамотно витримував дистанцію до напарника, тому обоє пробилися до фіналу. Вражаюче, яку впевнену перевагу мали усі троє пілотів на Subaru. Представники інших марок ще мали позмагатися у пів-фіналах.

Кевін Ерікссон та Стів Арпін розпочинали перший півфінальний заїзд у якості лідерів. На вологій ділянці Кевін зберіг перевагу, яку вже в другому лівому повороті втратив на користь канадця з команду Маркуса Ґрьонхольма. А трохи далі й колишній суперник фіна Таннер Фауст зайняв бажане друге місце. Honda Civic Coupe шведа помітно втрачала темп, Арпін контролював відрив. А ось Фауст помилився в одному з поворотів та віддав дві позиції Оліверу Беннету та Каботу Біґему. Біґем був в ударі та обігнав Беннета на альтернативній зовнішній доріжці, Фауст наближався до обох. Не останньому колі не залишилося питань про вихід у фінал Hyundai i20 Стіва Арпіна. Таннер Фауст втратив час у контакті з Олівером Беннетом, але мав перевагу за рахунок використаного джокера. Фаусту лише трохи не вистачило, щоб бути другим, попереду напарника з Dreyer & Reinbold Racing Кабота Біґема. Рішенням суддів місце у фіналі, зрештою, дістанеться Фаусту.

У ПФ2 на чолі стартової ґратки розташувалися Фрейзер МакКоннел та Тіммі Хансен. У перших поворотах пілотам довелося поштовхатися, а далі вперед вирвався швед. Ford Fiesta ST ямайця залишилась у переслідувачах, але гонщик активно напосідав на Хансена, тим більше, що й напарник Олівер Ерікссон був одразу позаду, чатуючи на слушну нагоду для атаки. Ерікссон раніше за суперників рушив на джокер, після чого застряг за Робіном Ларссоном. Це й дозволило залишити за пілотами зайняті раніше місця. Хансен та МакКоннел у фіналі. Решта потрапляла до гонки останнього шансу.

Другий етап поспіль LCQ виявилася видовищною на події. Перша спроба її проведення завершилася розбитою автівкою Ліама Дорана. Кевін Ерікссон ненабагато далі від британця від’їхав. І нарешті, на фінальному колі Кабот Біґем зруйнував свій болід Audi S1, здійснивши два кульбіти. Сам гонщик при цьому не постраждав. Враховуючи, що лідери вже проїхали цей відрізок, червоні прапори не вивішували. Путівку до фіналу оформили Олівер Ерікссон, який стартував з поулу, компанію якому склав Робін Ларссон, випередивши Олівера Беннета.

Фінальну гонку з першої лінії розпочали Спід та Пастрана. Третя Subaru WRX STi Андреаса Баккеруда розташувалася в другому ряді. Цього разу заїзд тривав шість кіл замість чотирьох упродовж другого дня змагань. І не сказати, що це особливо допомогло суперникам. Хоча й цікавий факт, що вперше у заїзді з ралі-кросу брало участь 10 машин.

Зі самого початку Скотт Спід зберіг лідерство, а Кевін Хансен випередив Пастрану. Цього вік-енду лише Кевіну вдалося нав’язувати хоч яку-небудь конкуренцію американським Subaru. Третю WRX STi Баккеруд пошкодив об земляний насип, і тому не втримався третім у гонці. Хансен спробував створити справжнє диво, шукаючи альтернативну траєкторію для атаки на Спіда. Зі щільного пелетону позаду почав відвалюватися Стів Арпін. Попереду Кевін Хансен залишався у пилюці за Скоттом Спідом, а до них під’їхав Тревіс Пастрана. Обоє лідерів поїхали по зовнішній доріжці, Тревіс зумів ускочити на внутрішню. Це й визначило долю призерів етапу. Хансену просто не було куді діватися на коротшому 208-ому, поки Спід зіграв на користь напарника, перекриваючи траєкторію шведу. Пастрана втиснувся між пілотами та зайняв друге місце в заїзді. Гонщики обороняли командгий дубль, що дозволило під’їхати до брата ще Тіммі Хансену. Варто віддати належне чесній боротьбі, тож ніяких командних вказівок в обох колективах не прослідувало. Тіммі та Тревіс виконали джокер раніше, а Скотт та Кевін на останньому колі. У підсумку топ-4 не змінилося. Баккеруд наприкінці втратив п’яте місце на користь Фрейзера МакКонелла. Робін Ларссон також виграв місце у Андреаса, за яким одразу фінішував Таннер Фауст. Стів Арпін та Олівер Ерікссон програли багато часу через проблеми з болідами, але були класифікрвані на дев’ятому і десятому місцях.

Неймовірний дубль пілотів Subaru Motorsports USA та перемога Скотта Спіда зрівняла за очками американця та Тіммі Хансена на чолі турнірної таблиці. Кевін Хансен програвав два бали, а Тревіс Пастрана – 12. Наступні два етапи змінили цю картину на користь легендарного американського мотофрістайлера та раліста, а тепер ще й ініціатора Nitro RX…