X

Nitro RX Юти: Ралі-крос версії 2.0

Місто Солт-Лейк-Сіті в Штаті Юта та спортивна арена Utah Motorsports Campus стали свідком першого етапу відродженого американського змагання «Найтро ралі-крос».

Сама формула проведення заїздів змінила свій формат, на відміну від традиційної, до якої ми звикли у World RX та ряді європейських чемпіонатів.

Так, перший день змагань складається виключно з дуелей, 3 кола з обов’язковим джокером у кожній. Хоча першим на трасу виїхав Тіммі Хансен без опонента. Йому, як і Скотту Спіду опонентів не знайшлося, оскільки в кваліфікації шістнадцяти приймали участь чотирнадцять пілотів. А ось у першій справжній дуелі на трасі Тревіс Пастрана зі своєю Subaru WRX STi здолав Audi S1 Ліама Дорана. Вісім переможців своїх заїздів потрапляли до чвертьфіналу. На цій стадії Пастрана здобув перемогу у Тіммі Хансена через прокол покришки на Peugeot 208 останнього, а Стів Арпін з Hyundai i20 здолав Audi S1 Таннера Фауста. В іншій частині сітки Скотт Спід виграв свій двобій у чинного Чемпіона Кевіна Хансена, у той час як Фрейзер МакКоннел зі своєю Ford Fiesta ST виявився спритнішим за Mini Cooper Олівера Беннета.

Стадію півфіналів подолали обидва представники Subaru Motorsports USA, але кращим у фіналі став Скотт Спід. Тревіс Пастрана програв лише співвітчизнику. За кожну виграну дуель гонщики здобували по одному балу, а тому за підсумками першої половини з чотирма пунктами почав лідирувати Спід.

Усі дуелі першого дня змагань відбулися для того, аби пілотів розділити на два хіта по сім авто в кожному заїзді. Розподіл позицій на старті – згідно суботніх результатів. По два кращих пілоти на фініші 5 кіл одразу потрапляли до фіналу.

У першій гонці МвкКоннел зі старту випередив Спіда. Після трампліну попереду обох вже був Тіммі Хансен разом із Honda Civic Coupe Кевіна Ерікссона. Замикали заїзд Олівер Ерікссон та Ліам Доран, коли вирушили на джокер. Шведові вдалося ще и випередити британця. З другого кола Тіммі Хансену вдалося здобути запас над суперниками, а ось Кевін Ерікссон та Скотт Спід штовхалися за друге місце. Дійшло до того, що американець розвернув болід Кевіна. Це допомогло його брату Оліверу здобути ще одну позицію. МакКоннел відбивався від атак Peugeot 208 Кевіна Хансена. Коли обоє рушили на свій джокер, а Скотт Спід вимушений був зійти з дистанції, Олівер Ерікссон став другим. Тіммі Хансен та Олівер Ерікссон пробились до фіналу напряму.

У другому хіті події розвивалися спокійніше. З першої лінії стартового поля вирушали американець Тревіс Пастрана та канадець Стів Арпін. Останній втратив позицію на старті на користь Андреаса Баккеруда, і обидва гонщики на Subaru WRX STi очолили перегони. Трохи пізніше Арпін відігрався у норвежця. Уся трійця лідерів для джокеру обрала останнє коло, а тому нічого не змінилося до фінішу заїзду. Переможець Тревіс Пастрана та пілот команди Маркуса Ґрьонхольма Стів Арпін у фіналі. Баккеруд та інші дев’ять гонщиків у півфіналах мали визначити ще по два представника головного заїзду.

У цьому сегменті в двох гонках змагалися по п’ять спортсменів кожного заїзду. У ПФ1 з першої лінії розпочинали Скотт Спід та Фрейзер МакКоннел як переможець та півфіналіст суботи. За спинами двох лідерів відбувалося чимало боротьби, чого тільки варта їзда на двох колесах від Audi S1 Робіна Ларссона у змаганні з Кевіном Ерікссоном. Проте обидва переможці етапів World RX (по одному кожен) так і залишилися осторонь перших двох місць.

На старті ПФ2 чудово зреагував Андреас Баккреуд, випередивши своєю Subaru WRX STi Audi S1 Таннера Фауста. Обидва гонщики основною траєкторією, Кевін Хансен – альтернативною доріжкою. Ліам Доран в одному з поворотів підбив болід Кевіна, і Peugeot 208 того опинився в бар’єрі. Обидва гонщики продовжили заїзд, який не змогли схилити на свою користь. Баккеруд та Фауст – четверта пара фіналістів.

Лишалося визначити ще пару. Для цього шістьох ще не кваліфікованих за попередні чотири гонки відправляють до гонки LCQ – абревіатура, яка означає «останній шанс кваліфікуватися». До речі, саме цей заїзд виявився найдраматичнішим.

Точніше їх було два. Під час першої спроби Кевін Хансен втримав перевагу поулу, Олівер Беннет рушив на петлю джокера. Напарники по команді Monster Energy RX Доран та Ларссон сперечалися за таке важливе друге місце, аж поки Audi S1 Ліама Дорана не здобув прокол задньої лівої покришки, а далі болід жбурнуло в бар’єр. Ларссону це не допомогло, оскільки він у шпильці перекинув авто, яке стало на колеса. Третім гонщиком на другому місці став Кевін Ерікссон, але й його Honda Civic Coupe зламалася. Судді вивісили червоні прапори та оголосили перезаїзд. Вже без Дорана і старшого Ерікссона. На другому старті було лише дві лінії: перша та третя. Ларссон одразу почав відставати внаслідок попереднього перекидання, а попереду атака Беннета на Кевіна Хансена не вдалася. Третім їхав Кабот Біґем на ще одному Audi S1. Беннет навіть пресингував Хансена, допоки не розбив болід на другому з трьох кіл. Біґем другий? Але й він розбиває передню ліву підвіски, автомобіль американець втримує на трасі, а коли перетинає фінішну лінію, елементи підвіски відлітають від авто. Звісно, що поновити авто до фіналу неможливо, а тому глядачі побачили заїзд «лише» з дев’яти гонщиків.

У першому ж повороті Тіммі Хансен протискується вперед, WRX STi Пастрани розвертає. Швед стає лідером, американець опиняється в самому кінці. Коли пелетон збирається докупи, Fiesta ST Олівера Ерікссона на другому місці. Стів Арпін вибирається на третє місце, якого переслідує ямаєць МакКоннел. Хансену не особливо допомогає те, що він попереду, оскільки Ерікссон тримається в пів секунди за ним. Щільний рух по трасі дев’яти авто здіймає куряву на 70% ґрунтового покриття треку в Солт-Лейк-Сіті. Ерікссон раніше виконує свій джокер, Хансен залишається на основній траєкторії, а його брат випереджає МакКоннела, коли той допускаєпомилку і йому доводиться повертатися на правильну доріжку. Ерікссон виїздить якраз попереду молодшого Хансена. У той же час Андреас Баккеруд достроково завершує фінал на п’ятому колі. У Ерікссона також проблеми і боротьбу пілот завершує. Видно й Таннера Фауста, який рухається з задимленою покришкою та відчиненими водійськими дверцятами. Обидва Хансени заїздять на свій джокер лише на останньому, шостому витку дистанції. Тіммі ніхто не заважає повернутися лідером і виграти Nitro RX Юти. Кевін повертається третім, позаду Стіва Арпіна, але й з комфортною перевагою над Фрезером МакКоннелом. Subaru Motorsports USA, які так впевнено починали вік-енд, завершують його лише п’ятим місцем Скотта Спіда та шостим Тревіса Пастрани. Передня ліва підвіска боліду Олівера Ерікссона привозить його тільки до сьомого місця на фініші.

На той момент лідер Чемпіонату Світу Тіммі Хансен лідирував ще й в Nitro RX. Самі ж американці мали провести реванш наступного разу в Міннесоті. Сам же формат проведення змагань з небаченою раніше кількістю гонщиків одночасно ризикує стати перспективним для усієї ралі-кросової дисципліни…