X

WRC 2021. Огляд ралі Естонії

Найпершим етапом Чемпіонату Світу FIA, який відбувся цими вихідними, стало «Ралі Естонії» в околицях міста Тарту. Це змагання завдячує своїй появі в WRC саме пандемію COVID-19. Минулого року – на 600-ому ралі в історії Чемпіонатів Світу – тут тріумфували місцеві фаворити з Hyundai – Отт Тянак та його штурман Мартін Йярвеойя. Але іншої думки були суперники з Toyota, а саме Калле Рованперя з Йонне Халттуненом. Якраз тільки цей екіпаж тогоріч міг тримати темп естонців на їх землі – дослівно «Естімаа», але помилка штурмана та прокол змусили фінішувати навіть не на подіумі.

Цього разу юна надія країни «Суомі» мав би повернутися до рівня, який він демонстрував ще наприкінці лютого в Рованіємі. І нарешті це вдалося! Спершу Калле виграв шейкдаун, а за ним – і першу залікову СД в четвер. Отт відповідає зранку п’ятниці. І одразу прослідував прокол передньої правої Pirelli. СД4 для Отта – і вже два проколи: Тянак зашироко взяв у повороті, вилетів за межі траси, де й розпоров дві покришки, а замінити вже не було чим. З проколом цей «доп» також завершують також напарники естонців – Т’ррі Невілль та Мартійн Видаґе. У таких обставинах третій Hyundai i20 Coupe WRC під управлінням Крейґа Бріна та Пола Нейґла усього лише втрачає лідерство. Але варто віддати належне гонщикам, які, як і минулого року, продемонстрували стабільність і фінішували другими.

Можливо б чергове ралі продемонструвало б прогрес Такамото Кацути, проте на заваді цьому стали наслідки травм штурмана Даніеля Барріта, викликані, у свою чергу, минулорічними пригодами екіпажу. Цього разу довелося знятися зі змагань. А ближче до закінчення п’ятниці визначилися топ-5 екіпажів – з поверненням на подіумне місце Невілля. Його екіпаж випередив Себастьєна Ож’є/Жульна Інґрассію, а ті, в свою чергу, зберегли перевагу як на етапі, так і в Чемпіонаті Світу над напарниками з Toyota Gazoo Racing WRT – Елфіном Евансом/Скоттом Мартіном.

І не важливо, хто здобув максимум балів на «павер стейдж», тому що всі (у Toyota, принаймні) були раді першій в кар’єрі перемозі в абсолюті на етапі WRC для Калле Рованпері та Йонне Халттунена. Фіни не досягали подібного успіху два попередні сезони – з часів тріумфу чинного боса команди Ярі-Матті Латвали на «Ралі Австралії-2018» 18 литопада. Більше того, попереднього разу «Ровіс» (так називали батька Калле Харрі), здобував подібний успіх під час «Ралі Швеції-2001» тобто 7462 дні тому – 11 лютого Сам же Калле святкуватиме лише свій 21-ий день народження у якості наймолодшого переможця в історії вдома в Йувяскюля 1 жовтня на старті ювілейного 70-ого «Ралі Фінляндії».

Невідомо, як складеться те змагання для сьогоднішнього героя огляду, як і два наступних ралі в Бельгії та Греції. Але точно відомо, що огляд «Ралі Естонії-2021» ви можете переглянути на «Першому Автомобільному». Там Ви також дізнаєтесь про інцидент, який трапився з Т’єрі та WRC3 з лідером заліку перед самісіньким фінішем… А ще один факт – це те, що в понеділок в Йувяскюля ніхто на роботу не пришов.