X

Краш-тести дитячих автокрісел

Якби сьогодні у вас запитали, з чим асоціюється безпека, щоб перше спало вам на думку? А ось ви подумайте, зробіть маленьку розминку для найзагадковішого органу тіла – людський мозок. Можна тільки уявити, наскільки різноманітним був би цей асоціативний ряд. І це природно, враховуючи наскільки ми всі різні. Але при цьому, є те, що всіх нас об’єднує.

Всі ми свого часу перебували в утробі своєї матері. І хочемо ми цього чи не хочемо, підсвідомо є відчуття повної безпеки, характерною тільки для цього періоду розвитку нашого фізичного тіла. І все наше життя, починаючи з народження, у нас є потреба відчувати себе в безпеці.

Більш того, для стабільного емоційного стану, нам необхідно відчувати, що наші рідні та близькі люди знаходяться в безпеці. І такий зв’язок особливо проявляється у відносинах між батьками і дітьми. Іншими словами, ми захищаємо своїх дітей усіма можливими способами і засобами. В контексті цього, наскільки ж важливо, щоб ті засоби, до яких ми вдаємося, забезпечували максимальну безпеку для наших дітей.

Як же зрозуміти те, що ми купуємо для своєї дитини, безпечно або навпаки, може завдати шкоди. У цій статті ми розповімо про те, яким чином визначається ступінь комплексної безпеки дитячих автокрісел. Цей засіб захисту є обов’язковим при транспортуванні дітей в автомобілі до зросту 145 см. Фахівці компанії Britax-Römer Україна допоможуть нам в цьому розібратися.

«Краш-тест» (англ. Crash-test) – найвідоміший термін, який застосовується для позначення лабораторних випробувань, що проводяться з метою визначення ступеня безпеки спеціальних утримуючих засобів для дітей. Основним видом таких тестів є ударні випробування. Методологія таких випробувань може відрізнятися один від одного в залежності від організації, яка їх проводить. Але суть залишається однакова для всіх- моделюється ситуація зіткнення автомобіля на різних швидкостях і положеннях. У кузов автомобіля встановлюється дитяче автокрісло, в яке поміщається високотехнологічний манекен. Датчики, вмонтовані в нього, передають інформацію щодо фізичних навантажень, на ту чи іншу частину тіла.

Багато хто думає, що краш-тести припускають тільки ударні випробування. Насправді, комплексне тестування проводиться за наступними параметрами.

  1. Захист – визначаються навантаження при лобових і бічних зіткненнях.
  2. Встановлення – оцінюються ризики при установці автокрісла в автомобілі.
  3. Комфорт – аналізується стан дитини в автокріслі.
  4. Екологія – тестуються матеріали на вміст забруднюючих речовин.
  5. Догляд – практичний тест при експлуатації автокрісла.

Таким чином проводиться всебічне дослідження дитячого автокрісла. По кожному з цих параметрів виставляється оцінка, умовно кажучи, від «1» до «5». Безумовно, рівень оцінки відповідає встановленій шкалі методологічної програми. Ще раз говоримо про те, що такі програми мають індивідуальні алгоритми. За підсумками всіх тестів виставляється загальна, остаточна оцінка. В основному, критерії «захист», «встановлення», «екологія»- є пріоритетними для складання такої оцінки. Вона, за загальним правилом, визначає ступінь комплексного захисту. Ця оцінка є загальнодоступною. У більшості випадків, якщо оцінка має позитивне значення ( «добре» або «дуже добре»), то виробник наносить поліграфічне маркування, з відповідними рейтингами на дитячі автокрісла.

Якщо говорити глобально, то краш-тести дитячих автокрісел можна поділити на два типи.

Обов’язкові тести, які проводять міжнародні організації, для визначення відповідності спеціальної утримуючої системи для дітей, відповідають європейському стандарту безпеки. Про ці стандарти ви можете прочитати в статті «Європейський стандарт безпеки дитини в автомобілі». Таким чином, ці інституції проводять сертифікацію дитячих автокрісел. Без цієї обов’язкової процедури цей специфічний засіб захисту для дитини не може продаватися на території Європи. Таку сертифікацію можуть проводити лічені організації. Серед них, найавторитетнішими є: TUV та DEKRA. Щоб розуміти рівень відповідальності при проведенні цих тестів, необхідно вказати на той факт, що ці інститути несуть солідарну відповідальність з виробниками перед кінцевим споживачем.

Тести, проведені незалежними організаціями, в тій чи іншій мірі займаються питаннями автомобільної безпеки в цілому. Для проведення краш-тестів використовуються дитячі автокрісла, які пройшли сертифікацію та доступні для споживачів. Ні в якому разі мета цих випробувань не полягає в тому, щоб поставити під сумнів факт об’єктивної сертифікації. Методика, закладена в цих «добровільних» тестах, перевершує вимоги при проведенні «обов’язкових» тестів. Іншими словами, ці організації свідомо «піднімають планку» в своїх вимогах, з метою максимально наблизити технічні умови тестів до реальних дорожньо- транспортних пригод.

Оцінки, що виставляються за підсумками всіх випробувань, мають велике значення як для виробників, так і для споживачів.

На сьогоднішній день існує більше десятка організацій, які мають необхідну матеріально-технічну базу для проведення краш-тестів дитячих автокрісел. У цій статті ми зупинимося на двох організаціях:

  1. ADAC
  2. VTI (Swedish Institute)

ADAC. Німецький автоклуб, який є найбільш авторитетною незалежною організацією в проведенні тестування крісел для дітей. Щорічно, два рази впродовж року, фахівці цього клубу вибирають та анонімно купують автокрісла з метою комплексного тестування. Як вже було сказано, рівень вимог ударних випробувань, перевищують рівень тестів для сертифікації. Деталізуємо методику при проведенні двох ударних випробувань.

Фронтальне зіткнення. Для цього використовується модифікований кузов автомобіля Volkswagen Golf VII без даху і дверей, закріплений на рухомій платформі. Удар проводиться на швидкості 64 км/год з нерівномірним уповільненням, що імітує деформацію кузова реального автомобіля при аварії. Варто зазначити, що при проведенні обов’язкового тесту, швидкість при лобовому зіткненні становить 50 км год.

Бічне зіткнення. Платформа з встановленим дитячим автокріслом рухається в бік спеціальної панелі на швидкості 50 км/год. Коли між дитячим автокріслом і панеллю залишається відстань в кілька сантиметрів, платформа різко сповільнюється, що імітує початок зіткнення. Через мить дитяче сидіння вдаряється об цю панель, але платформа продовжує рух. Таким чином відтворюється ефект проникнення двері автомобіля всередину салону.

Кожні кілька років методика тестування вдосконалюється, як і алгоритм підрахунку підсумкової оцінки. Тому таблиці з результатами тестів ADAC розділені на періоди і коректне порівняння результатів можливо лише в рамках одного часового періоду.

VTI. Swedish National Road and Transport Research Institute – шведський національний інститут автодорожніх і транспортних досліджень. У 2009 році за сприяння великих шведських організацій і автовиробника Volvo, було встановлено національний стандарт Plus Test. Поява своєї методики тестування, продиктовано бажанням встановити високі вимоги для проведення тестів, щоб в реальному житті дитина перебувала у максимальній безпеці. І тим самим простежується очевидна відмінність до питань дитячої безпеки континентальної Європи і консервативної Скандинавії. Це тестування проводиться на базі інституту VTI.

В основі методики скандинавських випробувань – дослідження перевантажень шийного відділу хребта з метою запобігання «хлистових» травм. Як відомо, шия є найбільш вразливою частиною тіла дитини. Тому Plus Test вимірює силу удару, що впливає на шию, чого немає в європейських методиках.

У Plus Test встановлюється підвищене значення перевантаження (g), шляхом укорочення гальмівного шляху при фронтальному ударі. Для європейської сертифікації тест проводять на швидкості 50 км/год з довжиною гальмівного шляху 650 мм. (Перевантаження 28g). ADAC тестує автокрісла на швидкості 64 км/год з довжиною гальмівного шляху 900 мм (Перевантаження 34g). Швидкість тесту Plus Test – 56 км/год з довжиною гальмівного шляху 550 мм. (Максимальне перевантаження 38g).

Іншою особливістю скандинавського стандарту є новий поріг перевантаження, перевищення якого може привести до фатального результату. Шведські дослідження статистики важких аварій з дітьми показали, що межа навантажень на шийний відділ для 3-річної дитини становить близько 1300 ньютонів (~ 133 кг.). У Plus Test був встановлений поріг перевантаження для фронтального краш-тесту 1220 ньютонів (~ 124 кг.).

Всі тести, проведені європейськими організаціями, покликані показати реальну ступінь захисту дитячого автокрісла. З огляду на те, яку для цього використовують наукову і практичну базу, розумним буде при виборі засобів захисту для дитини, звертати увагу на підсумкові оцінки цих тестів.

А вибрати найбезпечніші автокрісла, які пройшли велику кількість краш-тестів, можна на сайті: http://britax-roemer.com.ua/.

А також запрошуємо Вас на перегляд реального тест-драйву коляски та автокрісла. Заохочуємо до цього перегляду цікавим призом.