X

В Україні мають намір повернути техогляд для автомобілів

В Украине намерены вернуть техосмотр автомобилей, который отменили более 5 лет назад. Мининфраструктуры разработало соответствующий законопроект и вынесло его на всеобщее обсуждение

Понад п’ять років тому в Україні скасували обов’язковий техогляд транспортних засобів, після чого більшість автомобілістів зітхнули з полегшенням. Однак за цей час уряд кілька разів порушував питання про відновлення цієї процедури. Це пов’язано не тільки з тим, що дорогами країни почала їздити величезна кількість автомобілів, які перебувають у жахливому технічному стані, а й з вимогою Євросоюзу, асоціацію з яким підписала Україна.

І от Міністерство інфраструктури України все ж розробило законопроект, який передбачає введення техогляду автомобілів, але трохи в іншій інтерпретації. Зокрема, тепер проводитиметься не обов’язковий техогляд, а періодичні перевірки на придатність до експлуатації транспортних засобів. Крім того, передбачено позаплановий та придорожній ОТК. Цей проект закону чиновники винесли на загальне обговорення, тому кожен охочий може залишити пропозиції, підкріплені здоровим глуздом і вагомим обґрунтуванням, а не емоціями, на сайті міністерства.

Періодичні перевірки стосуються таких категорій транспорту:

  • легкові автомобілі – через 4 роки після випуску, а потім кожні 2 роки;
  • таксі – через 1 рік після випуску, а потім щороку;
  • автобуси від восьми посадкових місць – через 1 рік після випуску, а потім кожні 6 місяців;
  • вантажівки з масою до 3,5 тонн – через 1 рік після випуску, а потім щороку;
  • вантажівки з масою понад 3,5 тонни – через 1 рік після випуску, а потім щороку;
  • спецтранспорт і автобудинки – через 1 рік після випуску, а потім щороку;
  • колісні трактори – через 4 роки після випуску, а потім кожні 2 роки;
  • мототранспорт – через 2 роки після випуску, а потім кожні 2 роки.

 

Не забули законодавці і про категорії транспорту, які не потребують проходження техогляду. До них належать:

  • транспортні засоби з конструкційною швидкістю менше за 25 км/год;
    колекційний і ретротранспорт, який не експлуатують на дорогах країни;
  • спортивні автомобілі, які використовують тільки на перегонах та інших спеціальних змаганнях;
  • спецтранспорт для перевезення циркового обладнання та атракціонів;
    дипломатичні автомобілі;
  • транспортні засоби з двигуном, об’єм якого менше за 50 куб. см;
  • сільськогосподарські транспортні засоби, швидкість яких не перевищує 40 км/год;
  • транспортні засоби, які вже мають талон техогляду, отриманий згідно з міжнародними нормами.

Якщо з періодичними перевірками все зрозуміло, то позаплановий і придорожній ОТК – щось нове для нашої країни. Так, позаплановий техогляд стосується переобладнаних автомобілів,  а також тих, які потрапили в серйозну ДТП і були відновлені. У разі зміни власника і перереєстрації транспортного засобу, також доведеться пройти позаплановий ОТК.

З придорожнім техоглядом трошки складніше. Його можуть застосовувати до всіх автомобілів, які пересуваються дорогами країни, але не більше одного разу на три місяці. У разі відмови від проходження цієї перевірки, інспектори зможуть анулювати виданий талон техогляду. В іншому нічого страшного в цій перевірці немає, якщо плановий ОТК було проведено відповідно всіх норм.

Законодавці доволі лаконічно описали всі пункти майбутньої процедури. Не забули вони і про штрафні санкції, які зачепили не тільки водіїв, які проігнорували її, а й експертів, які недбало проводили процедуру. Так, за керування автомобілем, який не пройшов техогляд, водієві загрожує штраф у розмірі 3400 гривень, а за повторного порушення протягом року – 17 тисяч гривень. Експерт, який порушить правила проведення перевірки, ризикує отримати штраф до 3400 гривень. У разі виявлення порушення повторно протягом року його можуть позбавити ліцензії терміном до 5 років.