X

На українському ринку з’явився преміальний тягач DAF XG+

Український ринок вантажних автоперевезень продовжує розвиватись. Наприкінці лютого на території компанії «DAF Трак Центр Львів», офіційного дилера DAF Trucks, відбулася презентація магістрального тягача XG+. Ця модель належить до найновішого сімейства вантажівок DAF XF, XG і XG+, які перемогли у престижному міжнародному конкурсі International Truck of The Year 2022.

Машини розроблені з урахуванням нових габаритно-вагових нормативів, запроваджених Єврокомісією у вересні 2020 року. Це дало змогу подовжити кабіни для забезпечення кращої аеродинаміки та зниження витрати палива, а отже й кількості шкідливих викидів в атмосферу.

У моделей DAF XG та XG+ подовжена не лише передня частина кабіни (+160 мм), а й задня (+330 мм). Сама кабіна набула конічної форми. Тут вигнуте лобове скло, еліпсоподібні кутові панелі, решітка радіатора з різним кутом нахилу поперечок (від 9 до 16 град), повітряний дефлектор під днищем, нова конструкція даху, бризковиків та обтічників. Особливо необхідно виділити опційну систему камер, яка встановлюється замість звичних зовнішніх дзеркал. Все це дало свої плоди – аеродинамічний опір знизився на 19%, що скоротило витрату палива на 6,3%.

Ще 3% палива можна заощадити завдяки модернізованій силовій лінії. Так, дизельні двигуни Paccar MX-11 та MX-13, потужністю від 367 до 530 к. с., отримали низку важливих поліпшень. Це новий інжектор, збільшений тиск згоряння (нові головка та блок циліндрів), інший турбокомпресор змінної геометрії, масляний насос з повним керуванням потоком, генератори нового покоління, а також допрацьована система нейтралізації вихлопних газів. Міжсервісний інтервал сягає 200 тис. км. (для України – 100 тис. км.).

Більшість нових двигунів MX розвивають на 50 – 100 Нм більше крутного моменту на вищій передачі. Топовий варіант потужністю 530 к. с. (як на презентації у Львові) розвиває 2550  Нм на кожній передачі та 2700 Нм на вищій передачі. Новий турбокомпресор забезпечує максимальний крутний момент вже при 900 об/хв. Удосконалене моторне гальмо надає на 20% більше гальмівної потужності навіть на нижчих обертах.

Автоматизована коробка ZF Traxon тепер встановлюється на всі без винятку машини DAF нового сімейства. Механічну КП не можна замовити навіть за доплату. Автомат отримав функцію швидкого старту, прискорене перемикання передач під час рушання з місця. Керування режимами винесено на підкермовий перемикач (раніше це була поворотна рукоятка на панелі приладів).

Тягач також отримав систему предикативного круїз-контролю третього покоління (підлаштовує роботу коробки передач під топографію місцевості, керуючись даними GPS та картами). З’явилася й удосконалена функція EcoRoll, яка дозволяє рухатися на нейтральній передачі, досягаючи наприкінці спуску швидкості 93-95 км/год (раніше було 90 км/год), уникаючи зайвого гальмування. Це додає до скарбнички паливної економічності ще 1,2%. Таким чином, сумарна витрата палива нових автомобілів знижується на 10,2% порівняно з машинами DAF XF зразка 2017 року.

Кабіна стала помітно просторішою. На XG+ внутрішній обсяг зріс на 14% – до 12,5 м куб. Внутрішня висота – 2145 мм (у моделі XG – 2025 мм, а XF – 1900 мм). За дверима лише три сходинки, що полегшує посадку-висадку. Моторного тунелю практично немає, адже його висота для моделі XG/XG+ становить лише 5 см (ХF – 17 см). Спальні полиці у кабіні XG+ мають ширину 800 мм. А як опція можна замовити нижню полицю Relax, з регульованим по кутку нахилу каркасом.

Водій оцінить помітно покращену оглядовість. Так, площа лобового скла зросла на 33% до 2,3 м кв, а бічних вікон – на 15%. Важливо, що лінія скління знизилася на 204,5 мм, що дозволяє раніше помітити перешкоди поблизу автомобіля. Також є система, яка сигналізує про наявність пішоходів чи велосипедистів у сліпих зонах (з правого борту). До речі, на замовлення можна встановити додаткове віконце внизу правих дверей, що також покращує видимість, а значить і активну безпеку. Убереже від ДТП і система автоматичного екстреного гальмування AEBS.

Помітно покращено і пасивну безпеку. Кабіна нових моделей XF, XG та XG+ задовольняє жорстким вимогам R29 та має запатентовану систему ProCaDis. У разі наїзду на перешкоду кабіна зсувається назад на 40 см, гасячи таким чином енергію удару. Передній протипідкатний брус для зниження ваги виготовлений із алюмінію.

Кейс Ян Стеенстра, директор «DAF Трак Центр Львів» (на фото у центрі) та перші покупці тягача DAF XG+ в Україні, власники транспортної компанії «М+К», Степан Малега (на фото праворуч) та Олександр Кузьмич.

У день презентації на «DAF Трак Центр Львів» відбулася передача нового тягача DAF XG+ першому українському клієнту. Ця міжнародна транспортна компанія «М+К» із Рівного, яка спеціалізується на перевезеннях до Італії. У її автопарку вже є вантажівки DAF, серед яких і ексклюзивний тягач XF 530, виготовлений 2019 року лімітованим тиражем (250 екз.) з нагоди 90-річчя DAF Trucks.