X

Scania показала самокеровані вантажівки

Компания Scania продемонстрировала взаимодействие двух самоуправляемых грузовых автомобилей

Scania показала самокеровані вантажівки

Нещодавно компанія Scania продемонструвала унікальну автономну транспортну систему – взаємодію двох самокерованих вантажних автомобілів. Інноваційну технологію спочатку планують застосовувати на гірничодобувних підприємствах та портах.

У співпраці з провідними науково-дослідними інститутами та за підтримки Шведського інноваційного агентства Vinnova, Scania розробила моделі самокерованих вантажних автомобілів, які здатні функціонувати без допомоги водія. Зараз такі вантажівки можуть застосовуватися на закритих площадках, але невдовзі можуть з’явитися на магістралях та дорогах загального користування.

ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ: Scania вывела на трассу грузовик по проводам (+ВИДЕО)

«Вантажівки Scania з системами автопілоту – один із багатьох елементів комплексного проекту Scania зі створення безпечних та екологічних транспортних рішень на альтернативних джерелах енергії, – коментує президент і генеральний директор Scania CV AB Хенрік Хенрікссон (Henrik Henriksson).

— Поява транспортних засобів, які повністю або частково управляються комп’ютерними системами, покращать ситуацію як з безпекою, так і з продуктивністю. Автономна вантажівка не порушує швидкісний режим, не поводиться агресивно, практично не потребує відпочинку, що, власне, підвищує її доступність».

Завдяки вбудованому інтелекту, вантажівка може інтерпретувати деталі та об’єкти оточення та відповідно адаптуватися до них, виконуючи запрограмовані задачі. Хоча результати випробувань автономної техніки вище всіляких похвал, лише через кілька років ці технології будуть готові до комерційної реалізації. Автономні транспортні системи – один із прикладів, який демонструє діяльність Scania на шляху до лідерства в сфері сталих транспортних рішень.

Самокеровані вантажівки Scania — як вони влаштовані

Блок автоматизованого управління
Включає бортове програмне забезпечення зі штучним інтелектом, яке відповідає за функції автоматизації та підтримки. Здійснює збір даних від багаточисленних датчиків автомобіля, і на їхній основі визначає навколишній ландшафт і дорожню ситуацію. Також блок управління отримує транспортні задачі від зовнішньої логістичної системи і перекладає їх на мову інструкцій, зрозумілий для автомобільних систем.

Система силового агрегату
Завдяки інтелектуальній системі силового агрегату Scania зміна тяглових зусиль і напрямку руху автомобіля відбувається з високою точністю і енергоефективністю. Центральна система управління силовим агрегатом забезпечує роботу двигуна, коробки передач, зчеплення і додаткових гальм.

Багатолінзова камера
Встановлена позаду лобового скла, багатолінзова камера сканує область попереду автомобіля, визначає наявність і розташування об’єктів, інших транспортних засобів, пішоходів і розмітку. За рахунок стереоскопічного зору прилад може розрізняти особливості дорожньої поверхні практично так само, як і око людини.

Електронна система рульового управління (EAS)
Електрогідравлічна система EAS дозволяє функціям автоматизації і підтримки безпечно контролювати рух автомобіля на дорозі і об’їжджати перешкоди.

Радари ближньої дії
На кожному куту кузова автомобіля встановлені радари ближньої дії з кутом у 360 градусів, які визначають інших учасників дорожнього руху. Прилад здатен функціонувати в будь-яких погодних умовах і освітлення.

Радари дальньої дії
Радіус дії встановленої в передній частині автомобіля радіолокаційної станції становить 200 метрів. Цей прилад дозволяє рухатись на високій швидкості.

Інерціальні датчики
Інерціальні датчики вимірюють параметри руху і прискорення автомобіля, які необхідні для блоку автоматизованого управління для розрахунку руху транспортного засобу.

Датчики швидкості обертання коліс
Дані про швидкість обертання кожного колеса дозволяють блоку автоматизованого управління розраховувати параметри руху і повороту автомобіля.

Система GPS
Високоточна система GPS визначає місцезнаходження автомобіля до кількох метрів. Ці дані потім використовуються під час планування маршруту. Маневрування, яке необхідне під час виконання маршруту, забезпечується за рахунок спільної обробки даних камер, радарів і датчиків автомобіля.

Система передачі мобільних даних
Виступає для автомобільних систем в якості каналу зв’язку, через який відбувається отримання транспортних задач, передача інформації про стан автомобіля і його роботу, а також обмін даними з іншими автономними траспортними засобами.