X

Водневі автобуси Van Hool почали продаватися ще до прем’єри

Відомий бельгійський виробник автобусів Van Hool ось-ось почне виробництво своєї екологічно чистої новинки — 12-метрової низькопідлогової моделі на водневих паливних елементах. Найцікавіше, що на модель A12LF, яка ще офіційно не презентована, вже отримала замовлень приблизно на 30 од. Один із найсвіжіших – на шість машин для берлінського оператора Barbiner Busgesellschaft GmbH (BBG). Автобуси мають поставити до грудня 2022 року. Орієнтовна вартість одного — близько 800 тис. євро.

Із технічних характеристик відомо, що на A12LF застосовуються водневі паливні елементи Ballard Power Systems. Вони живлять центральний електромотор Siemens із піковою потужністю 210 кВт. Запасу водню в 36 кг вистачає на пробіг 500 км — середня витрата близько 7 кг на “сотню”. Машини обслуговуватимуть два пересувних заправних комплекси, що вміщають по 1000 кг водню кожен. Їх надасть компанія Wystrach GmbH, що працює в кооперації з норвезьким виробником Hexagon Purus.

Зазначимо, що Van Hool має унікальний досвід у виробництві водневих автобусів. Перші такі машини були представлені в США ще в 2005 році, а з 2007-го стали доступні і в Європі. Наразі компанія реалізувала (разом з передзамовленнями) близько 200 автобусів Fuel Cell, 21 з яких на північноамериканському ринку, а решта — на європейському.

Читайте також:
Van Hool поставить до Швеції симбіоз автобуса і трамвая