X

Volvo Trucks розробляє технологію, яка дозволить захистити велосипедистів та пішоходів

Кількість жертв дорожньо-транспортних пригод за участю великовантажних автомобілів знижується. Однак, як свідчать проведені Volvo Trucks дослідження, таке ж зниження не відбувається у випадку ДТП, учасниками яких стають велосипедисти та пішоходи.

Кількість жертв дорожньо-транспортних пригод за участю великовантажних автомобілів знижується. Однак, як свідчать проведені Volvo Trucks дослідження, таке ж зниження не відбувається у випадку ДТП, учасниками яких стають велосипедисти та пішоходи.

Для того, щоб зменшити кількість подібних дорожньо-транспортних пригод, слід вдатись до ефективних дій. Сучасні технології у поєднанні із оновленим законодавством, покращеною інфраструктурою, більшою обізнаністю у сфері безпеки та підвищеним рівнем видимості можуть зробити наш міський транспорт безпечнішим.

В усьому світі спостерігається розширення міст, адже кожного тижня до міських районів переїжджають три мільйони осіб.

Карл Йохан Альмквіст, директор із безпеки транспорту та продукції Volvo Trucks

«Міста об’єднують нас. Тим не менш, в умовах скупчення великих мас людей та автомобілів на обмеженій території пішоходи та велосипедисти дуже часто потрапляють у дорожньо-транспортні пригоди, що ведуть до серйозних травм та смертельних випадків. Цю проблему слід вирішувати на широкому фронті, використовуючи як технології, так і співробітництво», – зазначає Карл Йохан Альмквіст, директор із безпеки транспорту та продукції Volvo Trucks.

Безпека є однією із ключових цінностей Volvo Trucks протягом усієї 90-річної історії компанії. Volvo Trucks обрала різноплановий підхід до питань транспортної безпеки – від досліджень у галузі безпеки транспорту до розроблення технологій безпеки для автомобілів (зокрема, систем попередження про сходження із смуги та запобігання можливому зіткненню із аварійним гальмуванням), а також навчання водіїв та створення безпечніших автомобілів. Програми підвищення обізнаності у сфері безпеки, такі як «Stop Look Wave» («Зупинитись, озирнутись, помахати водію») та «See and be seen» («Бачити та бути побаченим»), спрямовані на дітей та велосипедистів, є ще однією важливою частиною роботи.

«Оскільки водії, велосипедисти та пішоходи користуються тими ж самими дорогами, життєво необхідно, щоб вони розуміли потреби та обмеження один одного. Як автовиробник ми можемо багато зробити для того, щоб ніхто не травмувався у ДТП із будь-якими нашими автомобілями, а також підвищувати загальний рівень обізнаності в царині дорожньої безпеки. Наша мета – достягти нульового травматизму при дорожньо-транспортних пригодах», – підкреслює Карл Йохан Альмквіст.

Зараз багато міст також роблять вибір на користь вирішення проблем безпеки транспорту на широкому фронті. Десятки мегаполісів по усьому світу обрали підхід, спрямований на досягнення нульового рівню травматизму при ДТП. У Лондоні, наприклад, міський орган транспортного контролю – Департамент транспорту Лондона (Transport for London) – має на меті до 2041 р. звести до нуля кількість серйозних травм та жертв на шляхах міста і зробити так, щоб 80% усіх своїх поїздок лондонці здійснювали пішки, на велосипеді або громадським транспортом.

Для вирішення цієї задачі Лондон впроваджує багато заходів із покращення дорожньої безпеки. До їхнього числа входять і зниження максимально дозволеної швидкості, і посилення контролю за дотриманням правил, і перебудова вулиць та найбільш небезпечних перехресть міста. Департамент транспорту Лондона зробив зниження рівня небезпеки на дорогах своїм пріоритетом при прийнятті рішень і у пошуку найефективніших шляхів розв’язання проблем тісно співпрацює із уразливими групами учасників дорожнього руху та виробниками автомобілів, включаючи Volvo Trucks.


«Нам потрібно, щоб компанії-перевізники підвищили безпечність свого автопарку», – каже Уілл Норман, комісар у справах пішоходів та велосипедистів Департаменту транспорту Лондона.

Одна із найсуттєвіших ініціатив Департаменту транспорту Лондона полягає у розробці першого у світі стандарту прямої видимості (Direct Vision Standard, скорочено DVS) для великовантажних автомобілів у місті. Згідно проекту пропозиції, із 2020 р. усі вантажівки важчі за 12 тонн для того, щоб бути допущеними до Лондона, повинні будуть мати високий рівень прямої видимості із кабіни або інші еквівалентні системи безпеки.
«Пряма видимість із кабіни вантажівки, як свідчить практика, має суттєвий вплив на зниження небезпеки для людей, які йдуть пішки або їдуть на велосипеді, оскільки сліпі зони є ключовим фактором, що призводить до зіткнень», – зазначає Уілл Норман.

Забезпечення відмінної видимості із кабіни – важлива складова філософії безпеки Volvo Trucks. Вона є ключовою при розробці автомобілів для роботи у містах, таких як удосконалена модель Volvo FE з кабіною із низьким входом (Low-Entry Cab), що має дуже низьке шасі та може бути оснащена розширеними вікнами, які займають більшу частину площі дверей кабіни. Додаткові вікна дозволяють водію мати добрий боковий огляд.

лас Аведаль, керівник із безпеки Volvo Trucks.

«Це автомобіль, в якому максимізована пряма видимість, оскільки водій знаходиться майже на одному рівні із велосипедистами та пішоходами на дорозі», – каже Клас Аведаль, керівник із безпеки Volvo Trucks.

Вантажівки, що працюють у містах, також стануть безпечнішими завдяки використанню покращених технологій, що дозволить виявляти вразливих учасників дорожнього руху навколо автомобіля. У проекті Xcycle, що фінансується ЄС, Volvo Trucks співпрацює із технологічними компаніями та дослідницькими установами. Одна із технологій, що розробляються в рамках цього проекту, передбачає систему виявлення велосипедистів.

«Майже 40% ДТП за участю вантажівок та велосипедистів відбуваються із боку пасажирського сидіння автомобіля. Ця зона є найбільш критичною при повороті у бік пасажирського сидіння. Здійснюючи проект Xcycle, ми прагнемо з’ясувати, чи можна скоротити кількість подібних ДТП шляхом поєднання автомобільних систем виявлення велосипедистів та «розумної» системи дорожнього руху у місті, що використовує Wi-Fi. І водій вантажівки, і велосипедист отримуватимуть попередження про можливість виникнення небезпечної ситуації», – зазначає Жером Віньєрон, керівник проекту Xcycle у Volvo Trucks.

Результати проекту будуть презентовані в листопаді поточного року.
«Даний проект є для нас ідеальною можливістю зробити ще один крок на шляху досягнення нашої мети нульового травматизму у ДТП», – підкреслює Жером Віньєрон.

У майбутньому очкується, що вимоги до безпеки стануть ще жорсткішими. Єврокомісія до 2023 р. повинна впровадити технологічні стандарти виявлення вразливих учасників дорожнього руху. Будуть ухвалені і стандарти видимості для великовантажних автомобілів.

«Дуже приємно бачити запровадження підвищених вимог до безпеки транспорту. Ми усі зацікавлені в цьому – а отже, усі учасники дорожнього руху повинні відігравати свою роль у покращенні безпеки на дорогах наших міст», – каже Карл Йохан Альмквіст.

Термінологія:
Вразливий учасник дорожнього руху – термін для групи учасників дорожнього руху, які мають високий рівень травмування або смертності при ДТП. Це, в першу чергу, пішоходи, велосипедисти та мотоциклісти.

Факти: 4 способи захисту вразливих учасників дорожнього руху в містах
1. Краще планування вулиць
Зниження швидкості автомобілів та відокремлення моторних транспортних засобів від вразливих учасників дорожнього руху за допомогою підвищених тротуарів та захищених велосипедних доріжок може зіграти важливу роль у підвищенні рівня безпеки. При проектуванні перехресть позитивний вплив може мати приділення особливої уваги зменшенню конфліктних ситуацій між велосипедистами та автомобілями, що повертають.

2. Обізнаність у сфері дорожньої безпеки
Підвищити обізнаність із ризиками серед усіх учасників дорожнього руху шляхом покращеного навчання із безпеки для водіїв та із ризиків для вразливих учасників дорожнього руху. Програми Volvo Trucks у сфері дорожньої безпеки «Stop Look Wave» та «See and Be Seen» створені з метою запобігання ДТП завдяки більшій обізнаності із безпекою і проводяться у більш ніж 20 країнах.

3. Нові технології
Зараз розробляється технологія виявлення вразливих учасників дорожнього руху при таких ситуаціях, як виїзд автомобіля із перетинанням шляху велосипедиста, що наближається. Автомобілі, оснащені боковим огородженням, можуть сприяти мінімізації травм вразливих учасників дорожнього руху при зіткненні.

4. Покращена видимість
Підвищення рівня прямої та непрямої видимості із автомобілів за допомогою вікон та кращих дзеркал і камер, а також експлуатації у містах машин із низьким шасі матиме велике значення для безпеки. Логістичні компанії можуть зробити свій внесок у безпеку, правильно обираючи модель вантажівки для виконання конкретних задач з тим, щоб уникнути використання занадто великих автомобілів або їх надмірного скупчення у центрах міст.