X

Вантажівки Tatra 815 відзначають 40-річний ювілей

Сорок років тому, на початку 1983-ги почалося серійне виробництво вантажівок Tatra 815. Машини зразу отримали 36 базових модифікацій, які прийшли на зміну 57 виконанням попередніх моделей, Т148 і Т813. Модельний ряд включав п’ять основних підгруп.

Для цивільного сектора було запропоновано машини 6х6, причому без колісних редукторів. А ось для військових останніми оснащувалися всі без винятку шасі 6х6 та 8х8.

До вступу Чехії в НАТО всі важкі військові машини 815 комплектувалися 12-циліндровими дизельними двигунами ТЗ-930 повітряного охолодження, як атмосферними, так і турбованими.

Традиційно для вантажівок цієї марки була хребтова рама та незалежна підвіска всіх коліс на півосях. Армійські виконання також відрізнялися піднятою на 130 мм кабіною. Це було спричинено встановленням акумуляторних батарей перед мостом, а також застосуванням т.з. тактичних коліс більшого діаметра

Випуск Tatra 815 зростав з кожним роком. Так, якщо 1983-го було вироблено 9 199 од., то 1989-го – вже 15 326. Всього до 1991 року виготовили понад 100 тис. екземплярів.

Що.ж стосується цивільного сектору, то тут Tatra 815 себе відмінно зарекомендувала насамперед як самоскид. Саме такі машини масово постачалися до «союзу» і ще й досі зрідка зустрічаються на наших дорогах.

Також ця модель чудово прижилася як базове шасі для екскаватора-планувальника та пожежної автоцистерни.

Спеціально підготовлена машина також добре себе показала на знаменитому ралі-рейді «Париж-Дакар».

Що ж до армійської служби, то 815-ті пропонувалися не лише як бортові вантажівки та автопаливозаправники, вони також лягли в основу самохідних 152-мм гаубиць vz.77 Dana.

На вулицях Києва, 2014 р. Фото автора.

Читайте також:
Чеський довгожитель на українських дорогах – сімейства Tatra 148