Свого часу на вулицях української столиці можна було зустріти дуже рідкісну для Києва машину – автобус ПАГ-2МП. Історія цієї моделі сягає 1968 року, коли Псковський механічний завод почав випускати замість своєї моделі ПАГ-1 іншу, більш досконалу – ПАГ-2.
Машина отримала абсолютно новий суцільнометалевий кузов на 24 місця. Що ж до бази, то використовувалося шасі не тільки вже застарілої вантажівки ГАЗ-51А, а й новітнього тоді ГАЗ-52-01. А в січні 1974 року завод повністю перейшов на сучасні шасі: і на назване вище, і на інше, яке мале більшу вантажопідйомність – ГАЗ-53А.
Наступного року автобус зазнав модернізації та отримав назву ПАГ-2М. Довжину його збільшили на півметра, що дозволило встановити ще два додаткові сидіння. А потім на машині змінили гальмівну систему – явно застарілу одноконтурну на куди більш надійну, двоконтурну.
Також машина відрізнялася наявністю переднього бампера, який почали встановлювати у зв’язку із новими стандартами безпеки. Такі машини отримали індекс ПАГ-2МП (на фото у заголовку) та випускалися з 1978 року.
Ще 1973 року підприємство змінило ім’я – на «Псковський експериментально-механічний завод». А з 1981 року, злившись зі спеціальним конструкторським бюро (СПКБ), стало називатися НВО «Гідроімпульс». Випуск автобуса вагонного компонування на шасі «Газонів» завод закінчив 1989 року. У середньому на заводі щорічно випускали близько тисячі машин сімейства ПАГ-2.
Потрібно сказати, що з 1971 року автобуси типу ПАГ-2 випускалися за технічною документацією, отриманою з псковського підприємства, на Прикумському авторемонтному заводі Ставропольському краї. Відповідно і змінилася назва – на ПрАЗ-1 «Ставрополь».
У 90-ті роки на київських вулицях з’явилося чимало іншої продукції з Пскова – маршруток на шасі «Газелі», що відрізняються низьким дахом і бічні двері типу «хлопушка».