X

Відомому тролейбусу ЮМЗ-Т2 виповнилося 30 років

Тридцять років тому, 1993 року був виготовлений перший тролейбус моделі ЮМЗ моделі Т2, а наступного розгорнулося його серійне виробництво. Такі машини знайшли широке застосування в низці міст України, у тому числі й у Києві.

Ще на початку 1992 року Кабінет міністрів ухвалив пропозицію Держжитлокомунгоспу України про організацію виробництва тролейбусів на ВО «Південний машинобудівний завод» у Дніпропетровську (нині місто Дніпро). За основу було взято шарнірно-зчленовану модель К-11, яку випускав Київський завод електротранспорту (КЗЕТ) з 1990 року. Але цю машину суттєво модернізували.

ЮМЗ-Т1 на вулицях Одеси, 2013 р.

Її забезпечили силовим електрообладнанням харківського заводу «Електроважмаш» – замість російського. Передній міст робив Миронівський авторемонтний завод, а мотор-компресори – полтавське підприємство ПААЗ. Перші дві машини, що отримали назву ЮМЗ-Т1, почали експлуатуватися в Києві в січні 1993 року. Однак для роботи на низці маршрутів були потрібні і більш компактні, маневрені тролейбуси. Тому на основі моделі Т1 у 1994 році почали виготовляти її двовісну версію – ЮМЗ-Т2.

ЮМЗ-Т2 в Киеві

Тролейбус ЮМЗ-Т2 мав власну масу 11 640 кг. При колісній базі 5400 мм його довжина по бамперам становила 11 530 мм, загальна ширина – 2550 мм. Висота машини по даху досягала 2965 мм, а по контуру електрообладнання, встановленого на ньому, була, природно, значно більше – 3476 мм.

Нижня підніжка для посадки пасажирів, розташована за 345 мм від землі, і три широкі двері для пасажирів по 1260 мм кожна забезпечували зручну посадку.

ЮМЗ-Т2 у Херсоні. На борту видно напис: “Місту Херсону від Президента України”

Просторий салон з високою стелею 2100 мм розрахований на перевезення 103 пасажирів. При цьому місць для сидіння було лише 26 і ліві по ходу були одномісними. Це забезпечувало широкий прохід, зручний для переміщення пасажирів. А біля дверей було зроблено просторі накопичувальні майданчики.

ЮМЗ-Т2 на вулицях Одеси, 2013 р.

Новий струмоприймач розробки АНТК «Антонова» служив для живлення тягового електромотора ЕД 138 АУ2 українського виробництва потужністю 130 к. с. Система управління ним була реостатно-контакторна. Максимальна швидкість з повним навантаженням складала 60 км/год.

ЮМЗ-Т2 після рестайлінгу. На вулицях Хмельницького, 2010 р.

З 2000 року тролейбуси ЯМЗ-Т2 кілька разів модернізували. Змінювався дизайн передньої частини, оформлення салону. Однак головне – удосконалювалась силова лінія. Було встановлено новий електродвигун ЕД 139АУ2, малошумний компресор та електронна система управління. Загалом до 2008 року було виготовлено 545 тролейбусів ЮМЗ-Т2.