Як за допомогою легковика Volkswagen заводили танки
Цього дня, 20 грудня 1940 року, з конвеєра зійшов 1000-й автомобіль Volkswagen 82, він же «кюбельваген» – дитя знаменитого конструктора Фердинанда Порше.
А до 1945 року цих легких армійських машин було випущено понад 52 тис., і вони стали однією з найвідоміших конструкцій свого часу.
Ці автомобілі використовувалися для виконання різного кола завдань і випускалися у багатьох версіях. Але, мабуть, найекзотичнішою з них була з автостартером – «тип 198».
Вона вироблялася серійно та призначалася для запуску двигунів вантажівок у тих випадках, коли традиційні засоби не допомагали, наприклад, сильні морози.
У кузові Volkswagen 82 перевозили довгий потужний перехідний вал. У разі потреби один кінець його приєднували за допомогою спеціального перехідника до двигуна «кюбельвагена», а інший вставляли в передок вантажівки, замість звичайної рукоятки. Цікаво, що цей пристрій справлявся навіть з 700-сильним двигуном танка “Пантера”.
І ще однією чудовою версією цієї машини був макет, що відтворює легкі танки – Porsche 823, який застосовувався для навчальних цілей. Він мав імітацію кулеметної вежі та бутафорські гусениці. Цікаво, що в разі потреби цей декоративний «одяг» можна було знімати і автомобіль використовувати за прямим призначенням.
Зазначимо, що Volkswagen 82 не був повнопривідним, що дивно для армійської машини. Але Фердинанд Порше дійшов висновку, що легковий армійський автомобіль має бути легким та простим, а не важким та складним. Ця модель важила всього 725 кг. І його в разі потреби могли витягнути із грязюки чи снігу кілька людей.
Машина мала розташований позаду оппозитний двигун повітряного охолодження. У 1940 – 1942 р.р. він мав робочий об’єм 925 см куб. та потужність 23,5 к. с., а на автомобілях 1943 – 1945 гг. його розточили до 1131 см куб. та потужність збільшили до 25 к. с. Максимальна швидкість становила 80 км/год.