X

Як вдалося зберегти 125-річну вантажівку Daimler

Ця вантажівка Daimler, оснащена карданною передачею, була випущена ще в 1899 році на заводі Daimler-Motoren-Gesellschaft у Каннштатті. Вона стала третьою версією найпершої у світі вантажівки, виготовленої Daimler трьома роками раніше.

Представлена машина, що дивом зберіглася до наших днів, обслуговувала муніципальний водогін Штутгарта з 1899 по 1923 рік. Працював автомобіль на бензині із аптеки. Після того як вантажівку замінили на нову її передали до заводського музею.

Посилені бомбардування Унтертюркхайма у 1944 році змусили перевести частину колекції музею до Дрездену. На багато десятиліть машина стала невиїзною. І лише 1989 року, після падіння Берлінської стіни концерну Daimler-Benz AG вдалося домовитися зі Вільною державою Саксонія про повернення 16 ретроавтомобілів, у тому числі й вантажівки 1899 року. Тепер вона дбайливо зберігається у колекції Mercedes-Benz Trucks Classic.

Зазначимо, що карданна вантажівка Daimler, яка цього року відзначає 125-річний ювілей, мала вже досконалішу конструкцію. Мотор тут розташовувався над передньою віссю, а не ззаду або на рамі під кабіною, як у попередніх моделях Daimler.

Вже було встановлено рульовий механізм замість архаїчних ланцюгів. Передача крутного моменту за допомогою шестерень на колесах стала прообразом сучасного планетарного редуктора. З новацій відзначимо трубчастий радіатор та гальма на задніх колесах.

 

Відповідно до рекламного каталогу тих років вантажівка оснащувався двох- або чотирициліндровим двигуном, причому з електричним запалюванням. Потужність була різною: 4; 6; 8; 10 та 12 к. с. Вантажопідйомність також варіювалася та становила 1550, 2500, 3700 та 5000 кг.

Читайте також:
Первому в мире грузовику исполнилось 125 лет