X

Як «Укравтобуспром» збудував лайнер за індивідуальним проектом

Львівський інститут автобусобудування «Укравтобуспром» на початку 2000-х відчував брак замовлень, а тому брався навіть за індивідуальні проекти. І тому приклад – ось цей туристичний автобус Тур А-161, створений на базі старого Ikarus 250. Виявляється, один перевізник вирішив дати друге життя своєму списаному автобусу. Він звернувся до львівського інституту з проханням підняти багажні відсіки, повідомляє Lviv-Bus-Klub у Фейсбук.

У результаті було проведено колосальну роботу із заміни ферм каркасу. Кузов донора довелося розрізати, а потім ще й посилити, адже його маса зросла. І ось, в результаті Ikarus 250 перетворився на високопалубний лайнер. Про збільшені за висотою габарити добре говорить вставка над лобовим склом. А збоку перероблена машина відрізнялася іншим розташуванням другої двері, яку перемістили в межі колісної бази, а також піднятим бічним молдингом.

Після цього машина ще кілька років експлуатувалася, за деякими даними на маршруті «Житомир-Вінниця». Важливий правовий момент. Якби переробку такого рівня виконали десь в автопарку, то такий автобус навряд чи отримав би сертифікацію. Однак у цьому випадку модернізацію проводили в «Укравтобуспром», а тому машина успішно пройшла всі необхідні процедури та здобула право возити пасажирів.

Ikarus 250 на вуляцях Києва, 2001 р. Фото автора

До речі, на початку 2000-х років кореспондентові “Автоцентру” вдалося сфотографувати на вулицях Києва пару високопалубних туристичних автобусів Ikarus 200-го сімейства. На одному з них передній скат даху виконаний похилим, а корма навпаки піднята – швидше за все під кондиціонер. А на ще одному екземплярі другі пасажирські двері також, як і на «Тур А-161», перенесли з корми у межі колісної бази.

Читайте також:
Як в Україні збудували передовий автобус на шасі Scania

Ikarus на вуляцях Києва, 2004 р. Фото автора