X

Як у Чернігові виготовили автобус-трансформер

Цього дня, 5 лютого 2009 року, на Європейській площі у Києві відбулася презентація нового автобуса корпорації «Еталон» – моделі ЧАЗ-А08310. Незадовго до цього у вересні 2008 року розпочався ребрендинг всього модельного ряду автобусів «Еталон». Кожен отримав гарну «квіткову» назву. І представлена новинка, в ефектному червоно-білому забарвленні, теж знайшла власне ім’я – «Мак».

ЧАЗ-А08310 був спроектований у Львові, у власному НДІ компанії, що називається із чистого аркуша. А безпосередньо виготовив автобус Чернігівський автозавод, що входить до складу «Еталон». Новинка була комфортабельною машиною туристичного класу, завдовжки 8,4 м. Споряджена маса становила 6,55 т, повна – 9,0 т.

У салоні було 35 зручних крісел, виготовлених в Україні. Цікаво, що всі вони були швидкознімними, що дозволяло легко перепланувати салон, зокрема перетворити його на вантажопасажирський чи навіть вантажний.

Щоб полегшити його завантаження, обов’язкові двері аварійного виходу зробили не збоку, а в торці кузова. Ширина її отвору становила 930 мм. Автобус міг також використовуватися як службовий, і як штабний, і як спеціальний. Зрозуміло, були й багажні відсіки, розташовані з обох боків унизу, загальним об’ємом 2,4 м куб.

Під час проектування цього автобуса було передбачено можливість комплектації двигунами від різних виробників. На представленому 5 лютого зразку було встановлено ліцензійний турбодизель Deutz. Він відповідав чинним екологічним нормам Євро 3.

Паливна апаратура застосовувалась від відомої фірми Bosch. Робочий об’єм становив 4,04 л, потужність – 122 к. с., а максимальний крутний момент – 410 Нм при 1500 об/хв. Двигун працював у парі з механічною, 5-ступеневою коробкою передач марки ZF. Робоча гальмівна система була пневматична, з ABS, а стоянкове гальмо – з пружинними енергоакумуляторами. Підвіска всіх коліс застосовувалася ресора, залежна. Контрольна витрата палива за постійної швидкості 80 км/год становила 20 л на 100 км. Максимальна швидкість була 90 км/год.

Під час випробувань автобус показав, що всі параметри, закладені у ньому проектантами, витримано. Він був м’який та стійкий на ходу, і мав гарну маневреність.

У травні на Міжнародному салоні комерційних автомобілів TIR 2009 у Києві нова модель ЧАЗ-А08310 «Мак» була представлена на стенді корпорації «Еталон» і викликала великий інтерес відвідувачів. І наступної весни машина була запущена у виробництво.

Читайте також:
Корпорація «Еталон» засвітила перспективні автобуси та тролейбуси