ПАТ «Черкаський автобус» святкує ювілей: ключові події за 50 років
Сьогодні ПАТ «Черкаський автобус» відзначає 50-річний ювілей. Підприємство було створено як Черкаський авторемонтний завод: 19 грудня 1966 року Державна комісія прийняла його в експлуатацію. Тут почали ремонтувати автобуси ПАЗ-652. Проектна потужність заводу становила 1500 автобусів на рік. Із 1972-го, коли ЧАРЗ вийшов на повну проектну потужність, до 1993 року, на підприємстві було відремонтовано 25115 автобусів.
У 1992 році ЧАРЗ розпочав виробництво причепів для легкових автомобілів, а також освоїв переобладнання «пиріжків» ІЖ-2715 у вантажопасажирські варіанти. З 1996 року з конвеєра почали сходити мікроавтобуси на базі «Газелі», а також мобільні майстерні на шасі КРАЗ-260М (6х6).
У 1998 році розпочався новий етап у житті заводу – підготовчі роботи для випуску принципово нового автобуса малого класу. У 1999 році на підприємстві випустили автобус «Богдан» А-091, який розробило ВАТ «Укравтобуспром» на завдання концерну «Укрпромінвест». Ці машини, складені на надійному шасі Isuzu, стали найпопулярнішим видом громадського транспорту – прозваним у народі «маршрутками».
12 листопада 2000 року ЧАРЗ перейменували у ВАТ «Черкаський автобус». За всі роки на заводі було виготовлено понад 17 тис. автобусів різних моделей і модифікацій, які працюють не лише в Україні, а й у низці інших країн ближнього зарубіжжя.
Сьогодні ПАТ «Черкаський автобус» випускає автобуси ATAMAN, також виготовлені на шасі Isuzu. Крім того, на заводі здійснюється великовузлове складання вантажівок цієї японської марки. Так що ПАТ «Черкаський автобус» успішно розвивається і упевнено дивиться в майбутнє.