X

ПАТ «Черкаський автобус» святкує ювілей: ключові події за 50 років

Сегодня, 19 декабря у черкасских автобусостроителей большой праздник – их предприятию исполнилось ровно полвека.

27 листопада 2007 року із воріт черкаського підприємства виїхав ювілейний, 10-тисячний автобус – модель А092 «Богдан».

Сьогодні ПАТ «Черкаський автобус» відзначає 50-річний ювілей. Підприємство було створено як Черкаський авторемонтний завод: 19 грудня 1966 року Державна комісія прийняла його в експлуатацію. Тут почали ремонтувати автобуси ПАЗ-652. Проектна потужність заводу становила 1500 автобусів на рік. Із 1972-го, коли ЧАРЗ вийшов на повну проектну потужність, до 1993 року, на підприємстві було відремонтовано 25115 автобусів.

ЧАРЗ спочатку займався ремонтом автобусів ПАЗ

У 1992 році ЧАРЗ розпочав виробництво причепів для легкових автомобілів, а також освоїв переобладнання «пиріжків» ІЖ-2715 у вантажопасажирські варіанти. З 1996 року з конвеєра почали сходити мікроавтобуси на базі «Газелі», а також мобільні майстерні на шасі КРАЗ-260М (6х6).

«Богдан» А-091

У 1998 році розпочався новий етап у житті заводу – підготовчі роботи для випуску принципово нового автобуса малого класу. У 1999 році на підприємстві випустили автобус «Богдан» А-091, який розробило ВАТ «Укравтобуспром» на завдання концерну «Укрпромінвест». Ці машини, складені на надійному шасі Isuzu, стали найпопулярнішим видом громадського транспорту – прозваним у народі «маршрутками».

Дослідний варіант автобуса «Богдан» А-091 ще не мав дверцят для водія.

12 листопада 2000 року ЧАРЗ перейменували у ВАТ «Черкаський автобус». За всі роки на заводі було виготовлено понад 17 тис. автобусів різних моделей і модифікацій, які працюють не лише в Україні, а й у низці інших країн ближнього зарубіжжя.

У грудні 2001 року завод склав 200-й автобус «Богдан» А-091. Машину на фото знято в Києві біля комітетів Верховної Ради, де її урочисто представили депутатам і журналістам.

Сьогодні ПАТ «Черкаський автобус» випускає автобуси ATAMAN, також виготовлені на шасі Isuzu. Крім того, на заводі здійснюється великовузлове складання вантажівок цієї японської марки. Так що ПАТ «Черкаський автобус» успішно розвивається і упевнено дивиться в майбутнє.

Автобуси «Богдан» А-091 тисячами розійшлися вулицями міст України та ближнього зарубіжжя. Завдяки надійному шасі Isuzu деякі машини наїздили по 2 млн км.