X

Передісторія КрАЗу: від мостів до самоскидів

Сегодня, 31 августа исполнилось 78 лет с зарождения предприятия, которое впоследствии было преобразовано в Кременчугский автомобильный завод

Так уже склалося, що Кременчуцький автозавод починався з будівництва мостів. Справа в тому, що тимчасові переправи, створені військовими саперами у 1942-1945 роках, потребували заміни їх добротними конструкціями промислового виготовлення.

І ось рівно 78 років тому 31 серпня 1945 року Народним комісаріатом шляхів сполучення було підписано наказ номер N С-831ц про спорудження у Кременчуці мостобудівного заводу. Розгорнулося будівництво і вже 1948 року було зібрано перший проліт моста завдовжки 43,2 м.

Особливо треба сказати, що кременчуцький завод – перший серед мостобудівників країни впровадив прогресивне електрозварювання під флюсом за методом академіка О.О. Патона. Згодом ім’ям вченого було названо перший у світі цільнозварний міст – через Дніпро у Києві. До речі, для цього мосту перила з художнім литтям були виготовлені на Кременчуцькому мостобудівному заводі.

Крюківській міст у Кременчуці.

Загалом за час існування завод випустив 607 мостів, на які пішло близько 104 тис. т металоконструкцій.

1953 року програму відновлення зруйнованих війною мостів було завершено. Кременчуцький завод перевели на випуск іншої продукції, зокрема кукурудзозбиральних комбайнів КУ-2.

Кукурудзозбиральний комбайн КУ-2

Важливою датою стало 17 квітня 1958 року, коли вийшла урядова постанова, де ставилося завдання “спеціалізувати Кременчуцький машинобудівний завод на виробництві автомобілів типу ЯАЗ вантажопідйомністю 10 -14 т і перейменувати його на Кременчуцький автомобільний завод”.

Після реконструкції підприємства перші кременчуцькі вантажівки було зібрано 19 квітня 1959 року. Це були два самоскиди КрАЗ-222 “Дніпро”. А всього до кінця року було зібрано 364 самоскиди. В історії підприємства розпочався новий, великий етап.

Читайте також:
Як було відновлено унікальний КрАЗ-222 «Дніпро»