X

Volkswagen Touareg: варіанти розкошів і функціоналу

Volkswagen Touareg зразку 2024 року, що нещодавно почав продаватись в Україні, має величезний список оснащення – як і належить статусному автомобілю високого класу. “Автоцентр” розбирався, що вміє оновлений німецький флагман.

Перелік систем, пристроїв, асистентів та сервісів нового “Туарега”  не вмістити на одній сторінці, але багато які з них доступні вже в стартовому пакеті R-Line Silver. Розглянемо ті, що станом на сьогодні можна вважати інноваційними і найбільш цікавими з точки зору повсякденного використання.

Volkswagen Touareg-2024: основні дані

Зазначимо, що в Україні, завдяки великому авторитету  бренду Volkswagen, концерн VAG позиціонує Touareg як близьку до преміум-класу модель. Тому всі три “українські” лінії оздоблення можуть похвалитися розмаїттям функцій і можливостей, укомплектовані лише потужними високопродуктивними двигунами, автоматичними трансмісіями і досконалою адаптивною пневматичною підвіскою.

Отже, незалежно від комплектації Volkswagen Touareg являє собою потужний позашляховик достатньо рідкісного на сьогодні типу. Він одночасно є комфортабельним, швидкісним “автобанним” автомобілем і при тому має серйозний позашляховий потенціал, який дає змогу рухатись серйозним бездоріжжям.

Touareg R-Line Silver

В Україні для оновленого Touareg стала доступна комплектація Silver. Це стартовий для України варіант оснащення, в ньому модель пропонується з 231-сильним турбодизелем 3.0 V6 TDI та 8-ступеневою автоматичною коробкою передач. В переліку такої комплектації є пневматична підвіска коліс, 19-дюймові колісні диски “Osorno”, LED-оптика, цифрова панель, “доводчик” дверей.

Визначальною перевагою версії Silver є співвідношення рівня оснащення та ціни. Ціна Touareg Silver стартує з відмітки 2 521 988 грн.

Touareg R-Line Platinum

У комплектації R-Line Platinum автомобіль пропонується з найпотужнішим у дизельній лінійці 286-сильним двигуном 3.0 V6 TDI. У парі з ним працює 8-ступінчаста АКП. Силовий агрегат вражає тягою в широкому діапазоні обертів, причому максимальні 600 Нм він видає вже “внизу”, від 1750 об/хв, і полиця максимуму доволі широка – до 3250 об/хв.

Ціна VW Touareg у комплектації R-Line Platinum станом на лютий 2024 року починається від 3 101 175 грн.

Шасі

Ходова частина – одне з найсильніших місць всіх “Туарегів”, налаштування підвіски та її додаткові можливості дають змогу з повною віддачою використовувати машину і на швидкісних трасах, і на бездоріжжі. По перше, шасі повнокероване, тобто задні колеса в поворотах, як і передні, повертаються на певний кут для кращої керованості. По-друге, машина “за умовчанням” має пневматичну адаптивну підвіску DCC з можливістю вибору профілю їзди. Система автоматично регулює дорожній просвіт і жорсткість підвіски всіх 4 коліс, а для полегшення завантаження багажу корму кузова можна опустити примусово.

Салон

Як це заведено у німецькому автопромі, в інтер’єрі поєднано комфорт і функціональність. Шкіряне оздоблення Varenna ErgoComfort передбачає оббивку середньої частини сидінь та внутрішньої частини боковин шкірою Varenna. Передні сидіння мають 14-позиційне електрорегулювання: за довжиною, висотою, кутом нахилу спинки, регулюванням поперекової підтримки, боковин подушки і боковин спинки сидіння. Водійське крісло крім того має електрорегулювання підколінної подушки, що важливо у далекій дорозі. Спинка заднього сидіння складається з багажного відділення, при тому ззаду збережено центральний підлокітник. Шторка багажного відділення – з електроприводом.

Безпека

У оновленого VW Touareg навіть у перших рівнях оздоблення один з найповніших пакетів систем безпеки. Згадаємо тут лише декілька найбільш вражаючих.

Система нічного бачення

Інфрачервона камера системи Night Vision розпізнає об’єкти за тепловим випромінюванням, поза діапазоном роботи фар – на відстані до 130 метрів, і відображує їх на панелі приладів. Виявлені пішоходи та великі тварини позначаються жовтим кольором, у випадку виявлення пішоходів у критичному діапазоні вони позначаються червоним, а водій отримує додаткове попередження. Система працює в парі із системою фронтального контролю Front Assist та функцією екстреного гальмування City Emergency Breaking, і тим самим забезпечує ще вищий рівень активної безпеки водія та пасажирів.

Світло

Особливий предмет гордощів творців нового “Туарега” – світлодіодні матричні фари IQ.Light HD LED, у кожній з яких працює 19 216 мікро-світлодіодів (саме так – понад 19 тисяч LED-елементів!). Головна перевага даної схеми у тому, що вона дозволяє рухатись у режимі постійного дальнього світла. Секрет такий, що інтелектуальне керування діодами “вирізає” з променю дальнього ту частину діодів, яка потрапляє на зустрічні і попутні авто – і не засліплює їхніх водіїв. Так само IQ.Light HD LED не спрямовує зайве світло на дорожні знаки ті інші світловідбиваючі поверхні, щоб відблиски від них не заважали водієві “Туарега”.

Помічники

Те, що відрізняє сучасне авто високого класу від учорашніх моделей – системи, які частково перебирають на себе функції керування. Це і полегшує управління, і сприяє безпеці поїздок, особливо в умовах щільного трафіку і неідеальних шляхів. В оновленого Touareg R-Line Platinum цілий набір таких помічників, ми розповімо про найцікавіші.

Адаптивний круїз-контроль

Одна з ключових функцій для полегшення керування машиною – активний (адаптивний) круїз-контроль АСС. Він не просто тримає задану водієм швидкість, він може робити це у потоці транспорту, який то уповільнюється, то прискорюється. З активованим АСС Touareg не наближається надто близько до машини, що йде попереду, і  не відривається від неї, коли та додає ходу. При тому використана система АСС нового покоління, яка працює у тому числі і в тягнучках, коли потік зупиняється і згодом поволі рушає далі (так звана функція stop & go).

Асистент утримання смуги руху

Lane Assist – дуже ефективна опція, яка особливо корисна при одночасному використанні з адаптивним круїз-контролем. В такому випадку виходить, що позашляховик під час руху контролюється автоматикою як у повздовжньому напрямку (гальмування та прискорення) так і у поперечному (примусове повернення машини у свою смугу руху). Щоб не казали, але це вже один з останніх етапів перед запровадженням повністю безпілотного керування.

Асистент зміни смуги руху

Система Side Assist за допомогою датчиків-радарів контролює задню напівсферу по бортах автомобіля. Одночасно вона оцінює ймовірність небезпеки від транспорту, який наближається ззаду. Якщо водій “Туарега” схоче змінити смугу чи піти на обгін, Side Assist попередить його про те, що смуга буде зайнята іншим транспортним засобом.

Автоматичне паркування

Система Park Assist встановлена вже в молодшій комплектації “Туарега”. Завдяки їй масивний позашляховик сам знаходить на стоянці “вікно” потрібної площі і вправно паркується в ньому – поки водій, віддавши команду, сидить склавши руки. Цікаво, що на парковці стане в нагоді й один з вищезгаданих асистентів, Side Assist – він допомагає і водієві-людині, і “роботу” безпечно виїхати з паркомісця на дорогу.

Інтернет

Величезна частина, так би мовити, інтер’єрного функціоналу “фольксвагенівського” флагману пов’язана з мультимедійною системою “Туарега” та інтернетом.

AppConnect

Протокол підтримує бездротове підключення смартфона до мультимедійної системи – так що додатки на смартфонах водія та  пасажирів працюватимуть через сенсорний екран автомобіля. Volkswagen має інтерфейси для підключення гаджетів Android Auto та Apple CarPlay. Крім того, є і зворотній зв’язок: з додатком Volkswagen App можна зі смартфона стежити за важливими даними про свій Volkswagen: наприклад, перевіряти запас ходу або чи всі двері та вікна закриті. А через додатки Google Maps або Waze, доступними через сервіс AppConnect, можна отримувати інформацію про дорожній рух у реальному часі, щоб обирати дійсно найкращий маршрут. Цікава особливість Touareg у тому, що машина завжди на звʼязку з власником. Зручно що машину можна закрити чи відкрити через мобільний додаток, відслідкувати розташування авто через геолокацію, а також дати команду авто подати звуковий та світловий сигнал, аби простіше знайти його на парковці.

Touareg R-Line Platinum+

Третій, він же вищий рівень оснащення VW Touareg в Україні – R-Line Platinum+ у порівнянні з версією без “плюса” має кілька вагомих доповнень – як в функціональному плані, так і з точки зору безпеки, іміджу та комфорту.

Проте спочатку варто сказати про силовий агрегат, адже у покупця R-Line Platinum+ є вибір між доступним у попередній комплектації 286-сильним дизелем 3.0 V6 TDI і бензиновим турбованим агрегатом 3.0 V6 TFSI на 340 к.с. У парі з обома працює одна й та сама 8-ступінчаста АКП з класичним гідротрансформатором. Бензиновий двигун надає машині легкості у відгуку на акселератор, з ним автомобіль на кілька десятих секунди швидше набирає перші 100 км/год, та й максималка на 15 км/год більша – 250 км/год.

Ціна VW Touareg у комплектації R-Line Platinum+ станом на лютий 2024 року – від 3 082 460 грн.

Шкіряний салон

Volkswagen назвав топовий шкіряний пакет для своїх сидінь ErgoComfort ім’ям південного італійського регіону Puglia. Власне, ця шкіра використана для оздоблення всього салону, вона має особливе забарвлення завдяки екстракту оливкового листя, що надає інтер’єру виняткової елегантності та рідкісного тактильного відчуття. Защипки Ceramique та строчка з контрастними швами в зоні плечей і на внутрішній стороні дверних карт надають сидінням особливого шарму. До речі, передні і задні сидіння у цій комплектації мають обігрів.

Ще більше помічників

Touareg у лінії оздоблення R-Line Platinum+ має розширений пакет асистентів водія. Вони підносять комфортність користування машиною на ще вищий рівень і позитивним чином впливають на безпеку руху.

Асистент проїзду перехресть

Функція використовує радар, cхований в облицюванні передка. Асистент контролює зону попереду автомобіля й на швидкості до 30 км/год може розпізнавати інший транспорт, що рухається по дорозі в поперечному напрямку. У випадку загрози він надає водієві візуальні та звукові попередження. Якщо ж водій не реагує і машина продовжує поволі рухатись до перехрестя, а інший автомобіль наближається, то система може самостійно застосувати екстрене гальмування.

Система допомоги при русі в заторах

Система допомоги при русі в заторах допомагає уникнути зіткнень, характерних для потоку, що рухається повільно. Фактично система пропонує напівавтоматичне водіння: вона здатна самостійно утримувати автомобіль в смузі руху та контролювати при тому роботу акселератора та гальм.

Emergency Assist

Ця система, використана у лінії R-Line Platinum+, є свого роду розвитком системи Lane Assist, яка використовується в простішій комплектації. Вона так само утримує машину в межах смуги руху, підправляючи її, коли водій допускає наближення до сусідньої смуги і одночасно подаючи звуковий сигнал в салоні – щоб привернути увагу водія або розбудити його, якщо він, скажімо, заснув. Відмінність у тому, що якщо водій не реагує – міцно спить чи має проблеми з самопочуттям, –  Emergency Assist спробує розбудити його смиканням за ремінь безпеки, зумером та різким пригальмовуванням. Якщо це не допоможе, асистент зупинить машину, сповіщаючи оточуючих про нештатну ситуацію увімкненою “аварійкою”.

Volkswagen Touareg R-Line

Колеса та інше

Зовні топова версія VW Touareg має характерну ознаку – великі 21-дюймові колісні диски (9,5 J x 21 під шини 285/40 R21) з неймовірно виразним дизайном Leeds. Причому їх можна обрати в одному з двох варіантів – чорному чи темно-сріблястому з полірованими гранями.

Власне, щодо вибору. Volkswagen Touareg, сам по собі щедро устаткований в будь-якій з запропонованих ліній оздоблення, дозволяє додати зверху того ще певний перелік опціональних систем, функцій, пакетів та аксесуарів. Що ж, нічого дивного: великому автомобілю – великі можливості.