X

Фактор вибору: Toyota RAV4 Hybrid

В акции «Автомобиль года в Украине 2017» Toyota RAV4 Hybrid победил в новой номинации «Электромобили и гибриды». Этому есть логичное объяснение. И дело не только в том, что кроссоверу пришлось бороться с легковушками.

В Україні у цій номінації поки що не особливо тісно. І тому перемога Toyota RAV4 Hybrid цілком очікувана. Передусім, це кросовер із великим дорожнім просвітом 187 мм, що вкрай актуально для нашої країни. А ще це дуже зручний, місткий і практичний автомобіль.

Салон має дорогий вигляд за рахунок часткової оббивки штучною шкірою, широкі дверні отвори полегшують посадку і висадку. Дверцята, що прикривають пороги, допомагають зберегти одяг чистим. Простору на задньому ряду позаздрять чимало конкурентів. Місткий багажник має маленьку навантажувальну висоту і пропонує кріпильні петлі та зручну сітку-гамак.

Різне обладнання допомагає користуватися машиною в будь-який час року і незалежно від погодних умов. Уже початковий рівень оснащення охоплює торпедо і дверні карти з оббивкою зі штучної шкіри, електричний привід кришки багажника, систему безключового доступу та запуску двигуна, камеру заднього виду, повністю світлодіодні фари, круїз-контроль, систему контролю тиску в шинах, підігрів передніх сидінь, 2-зонний клімат-контроль та інше обладнання.

У повнопривідному варіанті на слизькій дорозі можуть допомогти задні колеса, які приводить у рух окремий електродвигун. В холоди створити комфортні умови допомагають функції: підігріву керма, всього лобового скла і заднього дивана. Маневрувати в потоці машин і в незнайомих місцях простіше з системою моніторингу мертвих зон дзеркал і камер кругового огляду.

І доки слаборозвинена інфраструктура заправних комплексів і пробіг на одній лише зарядці обмежують використання електромобілів, гібридні машини не мають таких проблем. Ось і на цьому просторому кросовері з містким багажником можна сміливо вирушати в далеку дорогу.

Адже гібридна силова установка Hybrid Sinergy Drive передбачає 2,5-літровий бензиновий мотор потужністю 155 к. с., що працює за циклом Аткінсона, який не тільки заряджає батареї, а й крутить передні колеса. Це і забезпечує кросоверу вражаючий запас ходу, найбільшу потужність і найкращу динаміку серед всіх модифікацій RAV4, представлених у нашій країні. Жорсткувата підвіска надійно тримає авто у віражах і прекрасно бореться з креном. І на високих швидкостях Toyota RAV4 Hybrid залишається точною в керуванні.

У переможці Toyota RAV4 Hybrid вивели великий кліренс, просторий салон і багажник, чудове оснащення та розумна ціна.

А завдяки електродвигунам, на доволі великому кросовері у звичайних умовах вдається їздити з витратою пального від 4,4 до 7,2 л на 100 км, роблячи це дуже плавно та впевнено. Адже м’яку роботу силової установки і швидкість реакції на педаль газу забезпечує безступінчастий планетарний механізм E-CVT, який замінює трансмісію.

Крім звичної коробки передач в машині немає і багатьох інших вузлів, що потребують профілактичних робіт та ремонту: роздатки, заднього диференціала, стартера тощо. А система рекуперації енергії гальмування так ефективно уповільнює машину, що і гальмівні колодки доводиться міняти рідше.

Думки

Артем Кисельов
Головний редактор журналу «Автомир»

Перемога Toyota RAV4 Hybrid у номінації «Електромобілі та гібриди» для мене особисто стала очікуваною і більш ніж заслуженою. Toyota давно і міцно займає лідерську позицію у сфері гібридних технологій, оскільки саме вона у свій час поставила виробництво двоякорухомих автомобілів на потік і зробила їх якщо не досконалими, то близькими до такого стану. За сукупністю якостей RAV4 справді найкращий гібридний автомобіль з представлених нині на українському ринку. Він завжди був просторим і комфортним, з прекрасним співвідношенням ціна-якість, а тепер має ще й похвальну паливну економічність. Його силова установка, яка довела свою ефективність на інших моделях Toyota, працює як годинник, перемикаючись між ДВЗ і електротягою так непомітно, що не кожен здогадається про гібридну суть цього автомобіля. RAV4 Hybrid вміє адаптуватися під бажання свого власника. Коли мінімальна витрата пального є приорітетною, він буде білим і пухнастим, а якщо потрібні стрімка динаміка, то спільні зусилля електромотора і ДВЗ негайно її забезпечать. При цьому RAV4 Hybrid має відмінну керованість, енергоємну підвіску, стабільність і передбачуваність у будь-якій ситуації.

Сергій Волощенко
Ведучий «Першого автомобільного телеканалу»

На церемонії нагородження переможців конкурсу мені пощастило вручити статуетку керівнику відділу продажів «Тойота Україна» Олексію Цивінському за перемогу Toyota RAV4 Hybrid у номінації «Електромобілі та гібриди». Я голосував за Toyota не тільки тому, що японська компанія залишається лідером у сфері виробництва гібридів. Адже вже складено 10 млн бензиново-електричних машин, а в наступні три роки Toyota планує довести цю цифру до 15 млн. Все набагато прозаїчніше. RAV4 із цим приводом дуже приємний у їзді. Електромотор дарує динаміку в перші ж секунди після старту і при цьому допомагає укладатися в прийнятні цифри витрати. Особливо в міських умовах, де більшість заторів і тягучок гібрид проїжджає виключно на електричній тязі. Так, нехай запас ходу на електриці лише 2-3 км, але за рахунок частих гальмувань батарея дуже швидко заряджається. Вміння безшумно їздити ріднить гібрид з електромобілем. Але, на відміну від останнього, тут можна не думати про найближчу розетку, яких у нас поки що не так вже й багато. Я сказав би, що RAV4 Hybrid більше, ніж просто бензиновик з електромотором. Він долучає покупців до екологічної теми.