Skoda Rapid: три роки довгострокового тест-драйву
Сірий Skoda Rapid із двигуном 1.2 TSI і 6-ступінчастою механікою працює роз’їзним автомобілем в «Автоцентрі» з літа 2013 року. Його використовують як для службових поїздок по Києву, так і для дальніх кидків по Україні, часто з повним навантаженням. Під час кожного планового ТО на незалежній СТО ми робимо машині повну діагностику, про яку доповідаємо читачам.
Цього разу ми особливо ретельно перевірили мотор – він першим страждає від вад вітчизняного палива. Після 70 тис. км у нього вже могли б проявитися перші ознаки «втоми». Обрана СТО мережі Bosch Service спеціалізується на марці Skoda з 1990-х років, тому думка її експертів нам особливо цікава. Використовуючи діагностичний стенд на основі сканера KTS 540, вони досліджували наше авто. Та невдовзі виявилося, що «тестове довгожительство» – це ще не найбільше досягнення «Рапіда».
Досягнення та помилки
Загальний вердикт електронного сканера: з мотором і машиною загалом все гаразд (три випадкові помилки в системі клімат-контролю не враховуються – вони самі обнулилися після тесту). Але ми попросили діагноста розгорнути програму глибше, щоб проаналізувати стан основних систем двигуна детальніше.
Паливна апаратура
Про штатну роботу форсунок свідчать бездоганні дані від лямбда-зондів, побічно це підтверджується адекватною витратою бензину. Паливний насос низького тиску видає 4,410 бара за допустимого мінімуму 4,0 бар, насос високого тиску з певним запасом тримає необхідні 140 барів.
.
Турбіна
Претензій до турбокомпресора у нас немає – від тяги в діапазоні 1500-4000 об/хв все ще так само захоплює дух. Електроніка підтверджує це неупередженими цифрами: тиск наддуву і у впускному колекторі (після інтеркулера) в нормі.
Масло
Рівень масла тримається в нормі, візуально його стан фахівці визначили як нормальний (його залито близько 10 тис. км назад). Щоб оцінити двигун на предмет потіння і витоків мастила, зняли нижній пластиковий захист. Майстри, які працюють зі «Шкодами» з кінця 1990-х років, були здивовані його чистотою – знизу мотор і справді досі як новий.
Система запалювання
У нас претензій до свічок і електронних блоків запалювання не було, те саме показав і сканер сервісменів. Але ми попросили викрутити свічки, і тут нарешті зустріли хоч якийсь негатив. Свічки були червоними від недоброго нагару, напевно залишеного октанопідвищувальними залізовмісними присадками. Вивчення електродів показало, що нагар вже почав свою «чорну» (хоча скоріше червону) справу: з огляду на сліди ерозії і нагару, є перебої в іскроутворенні. Тобто струм високої напруги знаходить інший шлях піти на масу, і як результат – через відсутність іскроутворення циліндр у режимі високих навантажень працює з перебоями, а це призводить до зниження потужності і перевитрати палива. Зважаючи на це свічки довелося замінити.
Упередженість
Особливий інтерес до двигуна ми виявили не випадково. Адже сучасний, високотехнологічний агрегат із турбокомпресором і безпосереднім уприскуванням палива в циліндри 1.2 TSI завжди викликав побоювання у вітчизняного споживача. Мовляв, об’єму 1,2 л йому мало, і турбонагнітач, який прилаштували до моторчика, змушує його надмірно напружуватися на кожному кроці. Та ще це не всім зрозуміле впорскування бензину в циліндри! Чи довговічне все це обладнання? Потрібно сказати, що до «просунутості» нашого движка ми в редакції давно звикли і вже перестали з колишнім тремтінням ставитись до питання якості палива для нього. Rapid заправляємо на всіх без розбору столичних АЗС, і навіть дешевим «біопаливом» не раз його пригощали. Помітних відхилень у роботі силового агрегата під час експлуатації немає. Діагности підтвердили: після 70 тис. км пробігу наш мотор все ще як новий.
Фото автора