X

Тест-драйв французького седану DS9: це як Toyota Camry чи як Lexus ES?

Французы вышли на рынок больших премиальных седанов. Снова. Интересно, что за идею их DS9 конкурирует с Lexus, а по цене - с Toyota Camry. Это вообще серьезно?

Великий французький седан – взагалі рідкісне явище в Україні. Так, були часи коли на дорозі часто трапляються Peuget 605 та Peugeot 607. Та останнім був вишуканий та навіть екстравагантний Citroen C6. Проте вони взагалі були штучним товаром. На всю Україну їх нараховувалося мабуть менше за десяток. Тому поява в лінійці французького преміального бренду DS флагманської моделі в форматі седану було дещо неочікуваним. Секрет такого явища – ринок Піднебесної. Адже там дуже люблять великі та яскраві машини. А довгий седан як ні що інше підкреслює статус власника. І так, власник швидше за все буде їхати на задньому ряді сидінь.

Назвати DS9 новинкою якось язик не повертається. Концепт моделі показали в 2019 році в Шанхаї, а в 2020 з’явилася серійна версія. В Україну модель доїхала саме перед початком повномасштабного вторгнення. 

Зовнішність DS9

На цьому авто вас відразу помічають. В транспортному потоці перед DS9 охоче потупаються смугою руху. Ще б пак, коли бачиш в дзеркало заднього огляду ці незвичні кришталеві фари. А як вони круто виглядають коли вмикаєш запалювання! В середині фар кришталеві блоки починають обертатись навколо вертикальної осі, доки не стануть в своє робоче положення. Це називається привітальний режим, під час якого фара підсвічується пурпуровим світлом.

Фари мають технологію Full LED Technology, тобто мають світлодіодне ближнє та дальнє світло. 

Сама фара має аж шість робочих режимів: 

  • Парковочний. Фара світить близько а пучок світла максимально розсіяний, щоб забезпечити гарну оглядовість на близькій відстані.
  • Міський (рух до 50 км. год). Пятно світла має U-подібну форму, щоб гарно освітити розмітку дороги та перешкоди на дорозі на середній відстані.
  • Заміський (рух 50-110 км. год). Пятно світла має більш видовжену та асиметричну форму. Перед водієм освітлено ділянку в 60 метрів, а з боку пасажира до 120 м, щоб ефективніше освітити перешкоди та пішоходів на узбіччі. 
  • Динамічний з поворотом променя в напрямку віража Dynamic Bending Light. На трасі світловий пучок вигинається в сторону повороту керма до 23 градусів. 
  • Трасовий (для руху понад 110 км. год). Широкий рівномірний по всій ширині пучок освітлення на відстань понад 120 м
  • Для несприятливої погоди. Форма пятна освітлення як в режимі заміського руху, але притиснутого до землі, як в протитуманок.

Довжина кузова цього седану чимала – 4,93 метри. Та й колісна база відповідна – 2,9 метри. Це показники справжнього бізнес седану. Та навряд чи можна порівнювати DS9 з класичними німецькими представниками великої трійки. Радше мова про протистояння з японським Lexus ES та… Стоп, так в цьому сегменті більше нікого і не залишилось!  Ідейно близькими конкурентами для машини були б Genesis G80, або Kia K7. Але в Україну вони не поставляються. То ж доведеться французькому преміуму DS9 тягатись з єдиним японським преміумом. Хоча зважаючи на акційне зниження ціни на DS він одночасно конкурує з Toyota Camry.

Салон DS9

На капоті широка полоса хромованої накладки, в верхній частині задніх стійок, висувні ручки дверей, довгі бумеранги світлодіодних ходових вогнів на передньому бампері – все це може сподобатись чи не дуже, але шансів залишитись на такому авто непоміченим – нуль.  Та якщо вас не вразили фари та мільйон дизайнерських елементів у зовнішності, то будьте готові що салон вас точно зібʼє з ніг.

В нашої машини дизайн підсилився ще й кольором оздоблення бордо. 

Салон незвичний. Перше відчуття що все якесь занадто показне. Стосується як форми торпедо, так і матеріалів та кольорів. Торпедо бордової шкіри, шов з додаванням якогось бісеру, мільйон граней на кожній кнопці. Все це спочатку дратувало. Бо ж я любитель лаконічного дизайну, а не цього ампіру. В такому стилі аж надто багато азійського. Та це й не випадково, адже саме завдяки Китаю ця модель і з’явилась. Бо Європа і зокрема Франція давно відмовилась від великих седанів. Останнім був експериментальний Citroen C6, проте успіху і він не досяг. Та ось на обрії швидко зростаючий ринок Китаю, де люблять європейський люкс. От молодий преміальний французький бренд і вирішує відхопити свій шмат пирога. В такому сенсі все логічно і дизайн зрозумілий.

Приладова панель в стилі самого авто – авангардна, з великою кількістю декоративних елементів. Зайві дизайнерські виверти, як то градієнтні заливки, не функціональні елементи просто для краси – не мій стиль. Адже коли водій дивиться на показчики, то він має витрачати мінімум часу щоб їх прочитати, а не розфокусовувати увагу по різних елементах. Проте, перенасиченість панелі приладів – розповсюджена проблема в сьогоднішніх авто с електронною панеллю приладів. А як щодо ергономіки?

Торпедо в DS9 незвичного дизайну. Воно пласке та вертикальне. Всі кнопки рельєфні з купую граней, по центру панелі стрілочний годинник з дивними дірявими стрілками… Сказати що салон незвичний – все одно що нічого не сказати. Кілька днів я до нього придивлявся та намагався себе вмовити що комусь таке мабуть таки подобається. Але коли я, що називається, відпустив цю ситуацію і зосередився на практичності, то виявилось що з точки зору ергономіки та продуманості в салоні все більше ніж ОК. Кермо приємне по хвату, селектор коробки передач, звичний за іншими моделями концерну. Посадка зручна а регулювань вистачить для водіїв різної комплекції. 

Окремо треба відзначити задні сидіння. За рахунок великої колісної бази в майже 3 метри простору для ніг більше ніж досить.

Для задніх пасажирів передбачено окреме регулювання клімату для лівого та заднього пасажира. А крісла обладнані не тільки підігрівом але й вентиляцією. Та ще крутіше що в задніх пасажирів також є масаж! А якщо пасажиру правого заднього сидіння здасться замало місця для ніг, то переднє крісло можна посунути спеціальною кнопкою на боковині спинки переднього пасажирського крісла. 

Поведінка DS9

Модель збудовано на універсальній платформі концерну PSA EMP2 V2.3. Вона знайома по іншому великому седану від Peugeot – 508. Від нього дісталась підвіска, двигун та трансмісія. 

Коли думаєш що під капотом бізнес седану на 215 к.с. це нормально. Але не кожен готовий так само серйозно сприйняти великий седан з 1,6-літровим двигуном. Проте, це було б вагомим аргументом у випадку з консервативним німецьким седаном. Та у випадку з DS9 це взагалі не перешкода. Та хто взагалі цим поцікавиться в авто з таким відривним дизайном? 

Якщо говорити про обʼєктивні показники, то тут DS9 виглядає дуже пристойно. Його максимальна швидкість 246 км на год. До першої сотні машина прискорюється за 8,7 секунди. Тобто потужності двигуна вистачає для того, щоб зробити авто доволі проворним. Так, невеликий обʼєм відчувається на високій швидкості при різких ривках. Проте, ми ж не в Німеччині, де є автобани без обмеження швидкості. А в місті та на трасі в рамках швидкості потоку та здорового глузду (що не завжди співпадає з вимогами правил) потужності та 300 Нм тяги двигуна більше ніж досить. Цікаво, що в Peugeot 607 з 3.0-літровим бензиновим двигуном V6 крутний момент був скромніший – 290 Нм. 

Якщо порівняти DS9 з конкурентом Lexus ES 300h з гібридним бензо-електричним двигуном то виявиться що француз швидший в прискоренні до сотні на 0,2 с а його максималка вища аж на 64 км годину. Але витрата палива у француза більша. Якщо на Lexus обіцяють в місті витрати всього 5,1 л (хоча в нас на тесті вийшло більше 7 л), то DS9 має їсти в місті 10,2 л. Цікаво, але мені вдалось без особливих зусиль на DS9 поміститись в 9,1 л.

Цікаво що в арсеналі DS9 є і модифікаціє з гібридною силовою установкою, проте в Україну вони наразі не поставляються. 

Машина дійсно гарно обладнана. Хоча певних речей в DS9 немає. Наприклад, проекційного дисплея який показує проекцію швидкості та навігації на лобове скло. Але натомість в Деесі є функція нічного бачення. На панелі приладів виводиться чорно-біла картинка того, що перед авто. Система автоматично розпізнає людей, та віділяє їх на картинці червоним прямокутником. Це корисно коли людина знаходиться в погано освітленій зоні і в світлі фар її не видно.

Як і пристало сучасному бізнес-седану преміального сегменту DS9 має активний круїз контроль, який здатен автоматично вповільнювати та зупиняти авто в потоці транспорту. 

Чи варто брати DS9?

Цікаво що тиждень знайомства з цією машиною сильно змінив відношення до неї. Дизайн, який в перші години їзди на авто дратував та весь час впадав у око відступив на другий план. Він вражав більше оточуючих, аніж мене в самому авто. Машина виявилась досить зручною та приємною в керуванні, а список обладнання гідним бізнесового седану за таку ціну.

Вибір такого авто – рішення не для слабких духом, адже коли думати про вторинний продаж авто то мабуть буде не просто знайти клієнта, хто б відкупив у вас таке авто. Але якщо хочеться не біти десятим власником чорного японського седану на перехресті, то тут DS9 – вибір прямо пречудовий. А для тих хто все вимірює критеріями Камрі-не Кмрі  можна зауважити що DS9 – це рівень Lexus за ціною Toyota.