X

Тест-драйв Mazda CX-90: Спроба поєднати сім місць та характер спортивного родстера

Mazda CX-90 – моделі з цифрою 9 в індексі вже були в лінійці Мазда, але цього разу це дещо революційне. І без сумніву цікаве! Адже Мазда представляє нову флагманську модель, про яку ми вже чимало чули, а тепер маємо змогу також протестувати.

І оскільки це флагман, Mazda CX-90 спочатку вражає розмірами – адже знайомство з будь-яким автомобілем починається із зовнішності. Підходиш до кросовера і розумієш, наскільки він великий. Довжина моделі сягнула 5,12 м., і це трохи більше, ніж у Mazda CX-9 і набагато більше, ніж у Mazda CX-5 (4,57 м.) Так само CX-90 вища та ширша за “дев`ятку”. Тож коли наближаєшся до CX-90 і обходиш її навкруги, усвідомлюєш масштаби і пропорції. До речі, вони тут доволі цікаві!

Естетика дизайну побудована навколо концепції “кабіна назад”, в якій салон ніби зміщений трохи назад, а капот дещо довший. Посилюють ефект і пластичні панелі кузова, створюючи гру світла та тіні, а також сильно заокруглена кормова частина. Разом з тим величезна решітка радіатора, яка майже повністю витіснила фари головного світла, бампер, тут майже вертикальні. Все це створює фундаментальний образ, але разом із тим цікаві вигини панелей додають зовнішності витонченості.   

І погодьтеся, оцей новий темно-малиновий колір Artisan Red, розроблений спеціально для моделі, дуже личить кросоверу! Як кажуть в Мазда, це ідейний спадкоємець їх відомого кольору Soul Red Crystal. Слід додати,  що пропонується новий відтінок без жодних доплат, як це буває зазвичай. 

Нова компоновка

Творці Mazda CX-90 стверджують, що будували кросовер навколо розташованого поздовжньо двигуна (застосувавши гнучку платформу Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture), створюючи насамперед швидкий і керований автомобіль в дусі родстера Mazda CX-5. І пишаються, що їм вдалося це зробити без огляду на компроміси. Мовляв, автомобіль їде саме так, як ми того хотіли. Що ж, ми це обов’язково перевіримо, але спершу давайте подивимось, який салон ховається за ошатним дизайном екстер’єру. 

Насамперед – просторий і 7-місний! Хоча тут є важлива деталь: на українському ринку для Mazda CX-90 наразі передбачено дві комплектації, це Premium-Line та Premium-Sport. Різниця між ними мінімальна і полягає в оздобленні салону та його конфігурації. Адже Premium-Sport пропонує 6-місний салон із двома “капітанськими” кріслами другого ряду.

Але на тесті в нас версія Premium-Line. Такі моделі мають оздоблення салону чорного кольору, а саме оздоблення – це ексклюзивна шкіра Nappa. М’яка, приємна на дотик, з перфорацією та акуратною декоративною вставкою світло-коричневого відтінку. Частково оздоблено шкірою і передню панель, яка абсолютно не виглядає громіздкою. Чого зовсім не скажеш про широкий та масивний центральний тунель, який з одного боку показує наскільки широким (і великим відповідно) є кросовер, а з іншого – забирає частину простору у водія та переднього пасажира. Це не критично, але все ж таки відчутно. Та річ у тім, що зсунутий максимально назад, ближче до центра авто, двигун, посунув і коробку передач, яка дещо “в’їхала” в салон.

В іншому посадка за кермом комфортна, із запасом простору та регулювань навіть для високих водіїв та з фірмовими елементами Мазда. Не пухке кермо, взаєморозташування органів керування та приладів, пульт мультимедіа Mazda Connect під правою рукою – тут освоюєшься дуже швидко.

Приладова панель тут повністю цифрова і здатна потішити водія чіткою графікою. Її вигляд змінюється в залежності від обраного режиму (їх передбачено три: Normal, Sport та Off-Road) і роботи круїз-контролю із його помічниками.

Кросовер вміє не тільки підтримувати задану швидкість, але й відстань до автомобіля попереду (аж до повної зупинки) і чітко триматися своєї смуги руху. При цьому не обов’язково, аби розмітка на дорозі була новою, до того ж автомобіль “бачить” і враховує такі орієнтири, як розподільчий бар’єр між зустрічними смугами. На приладовій панелі в цей час повністю відображається дорожня ситуація – якщо повертає дорога, повертають і смужки віртуальної полоси на екрані, якщо вас випереджають інші авто або перелаштовуються у вашу смугу, це також буде показано на екрані. І хоча автомобіль добряче підстраховує водія за допомогою асистентів, головне не задивлятися на екран і не втрачати пильності.

Радує CX-90 і сучасною мультимедійною складовую. Її компоненти – це 12,3-дюймовий екран по центру передньої панелі та аудиосистема Bose на 12 динаміків. Тут якісний і приємний звук, але що мене потішило найбільше – відмінна картинка з камер кругового огляду! Чітка, насичена, з гарною деталізацію і багатьма варіантами відображення. Окрім класичних видів є навіть функція See Through, яка надає максимальний кут огляду навкруги і ти ніби бачиш крізь авто.

На другому ряду сидінь дуже просторо, тут є свій підігрів і власний клімат-контроль із регулюванням інтенсивності обудуву і розподілом повітряних потоків. На додачу шторки на вікнах і великий панорамний дах з люком – найбільше задоволення від нього отримують саме пасажири другого ряду сидінь. Також другий ряд можна регулювати по довжині і зроблено це в першу чергу для того, щоби звільнити трохи місця для тих, хто буде їхати на третьому ряду. А як воно взагалі там?

Для того, щоб потрапити на третій ряд треба зсунути сидіння другого (загалом не важко) і проявити трошки гнучкості. І вперше опинившись на гальорці, я був навіть здивований – тут нормально розміщується і доросла людина. При чому не треба підтискати ноги чи пригинати голову. Певно це одні з найкомфортніших місць третього ряду, які доводилося тестувати останнім часом. 

Для багажу разом з тим залишилось чимало: 257 літрів в 7-місній конфігурації та 608 літрів, якщо скласти спинки другого ряду. До того під фальшпідлогою вдалося приховати ще й запаску-докатку.

Чи справді вона так гарно їздить?

Ну що ж, тепер найцікавіше – як їде нова Mazda CX-90? Адже вона не тільки найбільша і лінійці, а ще й найпотужніша! Під довгим капотом тут розташована рядна турбована шістка об’ємом 3.3 літри та потужністю 345 к.с. А крутний момент у 500 Н/м доступний вже з 2 тисяч обертів. Передає тягове зусилля на колеса 8-ступенева автоматична трансмісія. І нехай цей кросовер не спортивний автомобіль, ми не могли не перевірити його динаміку прискорення! Тим більше, що цифра у характеристиках зазначена вельми амбітна – 6,9 сек. до 100 км/год. І CX-90 фактично її підтвердила – 6,97 сек. за нашими замірами.

Варто зазначити, що кросовер легко змінює настрій, і якщо ви їдете спокійно і без поспіху, буквально заколисує вас розміреною їздою. При цьому достатньо ледве торкатися педалі акселератора, а стрілка тахометра буде ледве відриватися від позначки 1 тисячі обертів. І цього цілком достатньо, аби неквапливо їхати з міським потоком. Але якщо необхідно пришвидшитись, чи автомобіль все ж таки підбурив вас на більш активний драйв, варто лише притиснути акселератор і з подивом відмічаєш, як легко починає мчати цей кросовер – наче відразу скинув півтони ваги! М`яка, легка та безшумна їзда в звичайних ритмах перетворюється на більш насичену. Починаєш відчувати приємне зусилля на кермі, інформативні гальма.

Але найцікавіше чекає водія в поворотах, адже попри розміри і вагу, Mazda CX-90 дуже впевнено проходить віражі, приємно дивуючі стійкістю і помірними кренами. Чим більше активної їзди, тим більше доходиш висновку, що є в керуванні цим кросовером щось подібне до MX-5, якісь невловимі схожі відчуття. І дійсно, тут використано систему Kinematic Posture Control, технологію управління, вперше розроблену саме для Mazda MX-5. Конструктивно ходова частина це подвійні поперечні важелі спереду і багатоважільна схема сзаду. Загалом підвіска комфортна, в міру м’яка і гарно згладжує великі хвилі асфальту і різноманітні виступи. Але разом з тим вона зібрана, і я б сказав більш “драйверська”. А ще забезпечує кросоверу дуже гарний виворіт передніх коліс.

Варто відзначити гарну оглядовість: неширокі стійкі, великі дзеркала і головне дивитись через центральне не заважають навіть підголівники третього ряду. До того ж згадаємо про гарну систему кругового огляду та помічників водієві.

Отже Mazda CX-90 сміливо можна назвати автомобілем з приставкою “най”: найпотужніший в лінійці Мазда, найбільший і найдорожчий. Ціна на кросовер стартує від 2 498 400 грн., це приблизно 66 000 $ Втім, якщо необхідно було б охарактеризувати автомобіль одним словом, я би обрав термін “невимушений”.

Модель готова задовольнити чимало запитів свого власника – від рівня оснащення та комфорту до динаміки і драйверських якостей. І якщо вам потрібен великий 7-місний кросовер – до CX-90 варто придивитися. З одного боку, ціна чималенька, а з іншого такі гроші просять за новий гарно оснащений кросовер. 

І на нашому ринку у CX-90 майже немає конкурентів; фактично це Toyota Highlander, Hyundai Palisade та мабуть ще Volvo XC90. Тому можна навіть зазіхнути на преміум сегмент. А там вже порядок цін зовсім інший: приблизно від 3 млн. грн. та вище.