X

BMW 1-ї серії: Історія любові

Этот BMW 1-й серии напоминает, почему автомобили BMW заслужили народную любовь и что они сохраняют истинные ценности даже в цифро-синтетической реальности.

Цей автомобіль повністю відповідає ідеї чистого драйву та задоволення від водіння! Він компактний – за довжиною BMW 1-ї серії першого покоління лише на міліметр відрізняється від популярного BMW 3-ї серії (Е30). Сучасна одиничка перевершує знакову трієчку у довжину лише на якихось 4 мм. Але це вже авто не тільки різних класів, а й типів кузова.

Свого часу, не встиг Opel виростити свої айстри, Volkswagen – награтися в гольф, Ford – показати всі фокуси, а Audi і Mazda – посадити всіх на трійки, як спокій мешканців гольф-класу підірвав BMW 1-ї серії з кузовом… хетчбек.

Після оновлення BMW 1-ї серії другого покоління (F20) отримали більш звичні для авто баварської марки вузькі фари головного світла і задні ліхтарі. Вся оптика може бути повністю світлодіодною.

Буквально одразу після світової прем’єри BMW 1-ї серії, баварським запахло і в Україні. А через кілька років уже BMW 1-ї серії другого покоління втупився на нас фарами незвичної форми і познайомив з багатьма системами та обладнанням, яке стоїть на машині і після рестайлінгу.

Більше гармонії

Після оновлення BMW 1-ї серії вже складно звинуватити у відступі від дизайнерських канонів компанії. До кузова хетчбек всі вже звикли, «мішки під очима» зникли – фари стали вузькими, а погляд – проникливим.

Задні ліхтарі з незвичних для BMW квадратів розтягнулися по горизонталі до знайомої форми, ширші тепер і фірмові ніздрі решітки радіатора, а також змінилися бампери. Таким чином вигляд оновленої одинички став гармонійнішим і більше відповідає корпоративному стилю.

Ця машина показує, що комплектація в BMW означає багато чого, але далеко не все. Салон повною мірою відповідає рівню преміум-класу. Матеріали добротні, зібрано і підігнано все якісно. Ергономіку можна назвати класичною, а центральна консоль звично розвернута до водія.

Але не тільки пропорції кузова не змінилися. Інтер’єр також прекрасно нам знайомий. Він суворий і лаконічний. За деяке обладнання в машині доплатили. Наприклад, за спортивне кермо з мультифункціональною системою керування, підігрів і комбіноване оздоблення передніх крісел, 2-зонний клімат-контроль, радіо BMW Professional», парктроніки, датчики світла та дощу і кілька інших опцій.

Щиток не електронний імітатор, а справжній – з аналоговими приладами і класичним червоним підсвічуванням і графікою…

…їх можна доповнити електронними спортивними приладами на центральному дисплеї. Вони показують віддачу потужності й крутильного моменту в реальному часі, або …

… або стають наочним посібником того, які споживачі і скільки енергії відбирають на себе.

А повертаючись до початку статті, нагадаю тільки, що я радий відсутності конкретно в цій машині великої кількості допоміжної електроніки. Вона не втручається і не намагається показати, що і як мені робити. Навпаки, я постійно залучений у процес керування. А мінімальний обов’язковий набір електронних помічників аніскільки не заважає мені їхати із задоволенням. І цьому сприяють кілька чинників.

Повністю світлодіодні фари прекрасно ідентифікують авто на дорозі і чудово освітлюють шлях у темряві. Сидіння з базовим набором механічних параметрів приголомшливо зручні. Оглядовість дзеркал не викликає нарікань, а про невисокі перешкоди навколо машини попереджає парктронік з візуальними підказками.

Індивідуальні налаштування систем авто можна внести у власний профіль. Зручно, якщо машиною користуються кілька людей.

Компактний щиток приладів із двома циферблатами і традиційною червоною підсвіткою суворий, прекрасно читається і не відволікає вторинною інформацією. Вона виводиться на окремий екран зі звичним керуванням джойстиком iDrive. А раз меню не завантажене численними параметрами, то вистачає кількох хвилин, щоб підкоригувати доступні функції авто.

Користуватися телефоном, не відриваючись від дороги, легко завдяки протоколу Bluetooth. У пошуку музики не доводиться щоразу підтверджувати вибір чергової радіостанції, перегортаєш список і слухаєш. А улюблені станції можна зашити під гарячі кнопки на центральній консолі.

Нові цінності

BMW завжди славилися бензиновими рядними шістками, заднім приводом і драйверськими налаштуваннями керма й підвіски. Але потім компанія зробила кілька сміливих кроків – почала масово впроваджувати повний привід xDrive на легкових моделях, вторглася в дуже популярну і конкурентну лінійку хетчбеків класу, і стала доводити до досконалості свої дизельні движки. У нашому BMW 120d xDrive всі три складові прекрасно уживаються. Так що любов, прищеплена до істинних цінностей, тепер поширюється і на нові.

Класика жанру – двигун встановлений подовжньо і максимально щільно засунутий за передню вісь в базу. Це забезпечує оптимальне розважування за осями і чудову керованість.

І нехай під капотом нашої машини не найпотужніша версія 2-літрового турбодизеля, бо є ще 224-сильний BMW 125d. Він розганяється до сотні на 0,5 с краще: 6,3 с проти 6,8 с у нашої машини. Ось тільки купити таке авто з повним приводом не можна. Так що на слизькій дорозі і на снігу 190-сильний BMW 120d xDrive дає фору більш потужній, але моноприводній модифікації.

Автоматична коробка передач з електронним керування непогано замінює на драйверській машині. Є і ручний режим перемикання. Але і спортивних налаштувань вистачає з лишком.

У глибокі замети не заїжджаю. Адже BMW 1-ї серії з кліренсом 140 мм це навіть не BMW Х1, який із дорожнім просвітом у 183 мм впевнено почувався на пересіченій місцевості. А ось за відображеним на абсолютно слизькій поверхні зоряним небом ця одиничка їде дуже впевнено.

Часом відчувається, як всі чотири колеса одночасно прослизають, а протибуксувальна функція м’яко знімає надлишки крутильного моменту, немов хороший банщик – що обпалює пар у парильні.

Перемикач режимів руху – вже штатне обладнання всіх сучасних BMW. Він дає змогу обирати три звичних варіанти налаштувань – Sport, Comfort і EcoPro. Тут же і кнопка, що дає змогу в кайф покататися на засніженому майданчику або треку. Але може допомогти проїхати і пухким ґрунтом, оскільки дає змогу електроніці не душити мотор під час пробуксування коліс.

Цей мотор дав змогу BMW X5 xDrive 25d (F15) успішно змагатися з X5 (E70) – з 4,8-літровим атмосферним V8. Так що з компактною і легкою одиничкою йому ще простіше. Навіть при меншій на 28 к.с. потужності і на 50 Нм крутильному моменті.

У режимі ЕсоРго мотор дозволяє собі дещо статечні відгуки, а якщо відпустити педаль, то взагалі розмикається зчеплення – і одиничка їде накатом. На налаштуваннях Comfort кермо і коробка демонструють відповідні м’які реакції, але мотор вже охочіше ділиться хорошою тягою.

Спортивний і економічний режими можна відкоригувати, наприклад…

…обрати параметри, на які впливатиме спортивний режим, або відмовитися від руху накатом або щадного режиму роботи клімат-контролю на економних налаштуваннях.

Але навіть у цих випадках BMW 1-ї серії дарує задоволення від водіння. Що вже тут говорити про режим Sport, в якому отримуєш ще глибші і повніші відчуття. Кермо стає більш насиченим, а чуйність силового агрегата помітно покращується. Він практично без роздумів відгукується, коли ви після гальмування різко додаєте газу.

Але вдаватися до цієї особливої необхідності немає. Адже коробка весь час тримає мотор у зоні максимального крутильного моменту в районі 2000 об/хв, за яких він максимально точно і впевнено відгукується на педаль газу.

Сидіння з механічними регулюваннями надзвичайно зручні. Навіть при мінімальному наборі механічних параметрів (мікроліфт в їх числі) з широким діапазоном легко знаходжу зручну посадку. Подушка довга і добре підтримує ноги. Бічна підтримка достатня, але і вибиратися не заважає. У місцях, де оббивка треться сильніше, на боковинах, вшито шкіряні вставки.

Варто лише плавно притиснути акселератор – як одиничка немов на одному легкому диханні йде на розгін, точно змінюючи ритм слідом за рухами правої ноги на педалі акселератора. BMW 120d xDrive, як листок, підхоплений потужний довгим поривом вітру, летить уперед.

Такий розгін надихає ще й тим, що мотор працює тихо і без зайвих зусиль. А ось на високих обертах у його голосі з’являється напруження, але без гарного бадьорого звуку бензинових агрегатів. Зате тут є економічність дизеля. Витрата палива у мене виявився вищою за заявлену – до 8 л на 100 км, але меншої я і не очікував отримати при активній їзді в міських умовах.

У підлокітнику між передніми кріслами – бокс – не дуже місткий, але місця для якого-небудь девайса вистачить. Тут же і роз’єми.

Та й автоматична коробка не заважає отримувати задоволення, бо дуже скорострільна: передачі змінює швидко, непомітно і вчасно. Але АКП зважає і на думку людини за кермом завдяки ручному режиму. А в міських заторах переваги автомата явні.

За кермом цієї машини легко переступити хитку грань між пустощами і агресивністю. При різкій роботі кермом у занос BMW 1-ї серії зривається легше та інтенсивніше, ніж великі авто старших серій.

На другому ряду пара пасажирів сидить зручно і глибоко. Місця в колінах для дорослої людини замало, навіть якщо передні крісла не повністю посунуті назад. А якщо вони у максимально низькому положенні, то і ступні задніх пасажирів стоять упритул. Це ускладнює процес висадки, а вузький в нижній частині отвір і високий поріг тільки нагадують, що в BMW такого формату варто їздити за кермом.

Не хочеш – не заважай штатній динамічній системі контролю тяги. Тоді вона жорстко і безпринципно вступає у роботу в поворотах, а також під час занадто різкого об’їзду чергової вибоїни на слизьких дорогах.

Але завдяки налаштуванням рульового механізму і підвіски задоволення отримуєш, навіть просто плавно об’їжджаючи які-небудь нерівності і проходячи плавні віражі. Такий прозорий зворотній зв’язок приводу пружного керма.

За такі широкі та пласкі ручки в дверях триматися незручно. Нехай навіть їх і зроблено під зручний хват.

У поворотах навіть на шинах популярної на основній масі хетчбеків класу розмірності 205/55 R16 цей BMW 1-ї серії не перетворюється в телепня, а на розбитій дорозі не поглинає цілком усі нерівності. Він просто переводить їх у формат приємних пружних підштовхувань, а невеликі вибоїни – в дружнє поплескування шин. Машина здається щільною і збитою.

А принадність саме цього авто в тому, що воно ніби просить трохи посунути поріг спрацьовування електроніки. І після цього компактний автомобіль під газом охоче стає боком, але в кермі максимум інформації, а тяговитий на низах мотор дає змогу керувати тягою буквально в третину педалі.

Завантажуючи багажник, речі перекладаєш через величенький бортик. Жорсткість кузова тут поставлено вище за практичність. Об’єм багажника можна змінювати від 360 до 1200 л.

Під підлогою багажного відсіку – акумулятор. Колись така особливість була тільки у потужних модифікацій баварських машин.

Пріоритет у розподілі моменту залишається за задніми колесами. Але і передок співпрацює, так що контролювати машину виходить легко. Загалом, саме задоволення, але без екстриму!

Бунтарський характер BMW завжди надавав процесу кермування гостроти, особливо взимку. І фірмовий повний привід xDrive не тільки не зменшує азарту, але навіть привносить особливу пікантність.

Еліксир задоволення

Цей BMW 1-ї серії вміє подарувати класні і повні відчуття від дороги і керованості. А без різних допоміжних систем вони навіть чистіші. У цій машині абсолютно не відчувається пафосу, але є добротність преміум-класу, немає солідності, але з лишком вистачає азарту.

А ще тут класний силовий агрегат і привід. І за кермом цієї машини можна повністю віддаватися процесу керування. Як виявляється, не такий вже й складний рецепт авто для справжнього задоволення від звичайної їзди. І тому історія моєї любові до компактних BMW продовжується.

Фото автора

BMW 1-й серії (Е87) 2004 р.

У 2004 р. BMW 1-ї серії з кузовом хетчбек змусив перелякатися конкурентів гольф-класу і одночасно кинув виклик традиційним седанам з універсалами і купе з кабріолетами баварської марки.

BMW 1-ї серії (F20) 2011 р.

У 2011 році одиничка вже другого покоління уп’ялася в нас фарами незвичної форми. Але за інтер’єром і технічними характеристиками це вже був новий автомобіль, який тепер освіжили плановим рестайлінгом.

BMW 1-ї серії 2015 р.

Кузов:
• 3-дверний хетчбек (F21);
• 5-дверний хетчбек (F20).

Бензинові версії:
• 116i (1,5 л, 109 к.с.);
• 118i (1,5 л, 136 к.с.);
• 120i (2,0 л, 184 к.с.);
• 125i (2,0 л, 224 к.с.);
• M140i/M140i xDrive (3,0 л, 340 к.с.).

Дизельні версії:
• 116d (1,5 л, 116 к.с.);
• 118d/118d xDrive (2,0 л, 150 к.с.);
• 120d/120d xDrive (2,0 л, 190 к.с.);
• 125d (2,0 л, 224 к.с.).

Мінімальна вартість моделі:
594 664 грн*

*Згідно з офіційним прайс-листом для авто з обраним силовим агрегатом на 09.03.2017 р.

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Дуже зручно сидіти на передніх кріслах. Шини добре поглинають дрібні дефекти і пом’якшують жорсткі, а підвіска відпрацьовує більші. За несильними пружними поштовхами навіть великі нерівності не викликають дискомфорту. −  Вузький в нижній частині отвір і високий поріг ускладнюють висадку з другого ряду, а борт багажника – його завантаження.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Це найпотужніший турбодизель BMW 1-ї серії з повним приводом. І йому з лишком вистачає 190 к.с. і 400 Нм. У районі 2000 об/хв тяги двигуна достатньо, щоб нести машину вперед з легкістю підхопленого вітром листочки. Навіть при активній їзді витрата палива не перевищила 8 л на 100 км. А з xDrive я без побоювання виїжджаю зледенілою колією, заїжджаю слизькими підйомами, без проблем паркуюся і в снігу. −  Мотору не вистачає благородних ноток у голосі. Працює він дуже просто і жорсткувато.
Фінанси й оснащення
 +  Як і будь-який інший BMW, модель 1-ї серії може мати дуже багате оснащення. Вартість 190-сильного BMW 120d xDrive помітно нижче, ніж у основного конкурента Mercedes-Benz A 220 d 4MATIC з 170-сильним мотором. Інші опоненти пропонуються або тільки з бензиновими агрегатами або переднім приводом. −  Мінімум корисних опцій у нашій машині – мультифункціональне кермо, 2-зонний клімат-контроль, парктроніки спереду і ззаду з оптичними підказками, повний електропакет для керування склом і дзеркалами, і ті за додаткову плату.

 

BMW 120d xDrive

Загальні дані

Тип кузовахетчбек
Дверцят/місць5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4329/1765/1440
База, мм2690
Колія передн./задн., мм1535/1569
Кліренс, мм140
Маса споряджена/повна, кг1530/2005
Об’єм багажника, л360/1200
Об’єм бака, л52

Двигун

Типдиз. із безпосер. впр. турбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см. куб.1995
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв140(190)/4000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв400/1750-2500

Трансмісія

Тип приводуповний
КП8-ст. авт.

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезал./незал.
Підсилювач кермаелектро
Шини205/55 R16

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год222
Розгін 0-100 км/год, с6,8
Витрата траса-місто, л/100 км3,9-5,1
Гарантія, років/км2/без об. проб.
Періодичність ТО, км10 000
Вартість ТО-1, грн2 700
Мінімальна вартість, грн**884 563
Вартість тестованого авто, грн**1 234 022

*Згідно з офіційним прайс-листом для авто з обраним силовим агрегатом на 09.03.2017 р.