X

Чи готова Skoda протистояти Tesla: тест-драйв зарядженої електрички Enyaq iV RS

Skoda впевнено рухається до розширення лінійки електромобілів. Першим став кросовер Enyaq iV. Доречи iV – це абревіатура, якою позначають електрифіковані моделі Skoda. Вона співзвучна з EV, тобто electric vehicle.  Тепер ми маємо нагоду протестувати нову, більш спортивну версію RS більш спортивної версії Enyaq Coupe. Це перший повністю електричний автомобіль від Skoda в версії RS.

Але для початку все ж розберемось з Enyaq Coupe iV як моделі взагалі. Вона створена на універсальній електро платформі Volkswagen MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten, з німецької «модульний набір елементів для електроприводу»). Coupe – це більш спортивна версія моделі Enyaq. Вона відрізняється кузовом з похилою задньою кузовною стійкою. Такі машини зараз прийнято називати чотиридверними купе. Саме завдяки динамічній формі профілю машина демонструє чудову обтічність. Незважаючи на чималі розміри Enyaq Coupe iV має коефіцієнт опору повітрю (Cd) лише 0,234. Модель дуже нагадала за своєю концепцією та розмірами американський Tesla Model Y. Така ж краплеподібна форма, обриси задньої частини та навіть габарити. Давайте копнемо глибше і подивимось.

Для початку розберемось які ж бувають Enyaq Coupe iV? Гама модифікацій складається з чотирьох версій, які відрізняються ємністю батареї, типом приводу та потужністю:

  • Enyaq Coupe iV 60 батарея 62 кВт*год, задній привод, двигун 180 к.с.
  • Enyaq Coupe iV 80 батарея 82 кВт*год, задній привод, двигун 204 к.с.
  • Enyaq Coupe iV 80х батарея 82 кВт*год, повний привод, два двигуни сумарною потужністю 265 к.с.
  • Enyaq Coupe RS iV батарея 82 кВт*год, повний привод, два двигуни сумарною потужністю 299 к.с.

Ми змогли протестувати топову версію, першу повністю електричну Skoda зі справжнім спортивним характером RS.

Ззовні заряджений Enyaq Coupe RS впізнати не важко. «Пасхалки» на кожному кроці. По-перше -решітка. Ну як решітка? Швидше це здоровенна «діамантова» панель, яка світиться. RS в стандартній комплектації має Crystal Face. Це 131 світлодіод, що підсвітлють вертикальні ребра решітки радіатора та горизонтальну полосу на ній. Ще в Enyaq Coupe RS iV чорне лакове оздоблення по периметру решітки та навколо вікон, агресивні вставки на передньому бампері. По низу заднього бампера проходить суцільна червона полоса світловідбиваючого елементу. Ну і диски на 21 дюйм теж важко не помітити.

Салон

Як і в Enyaq iV для оздоблення салону використовуються натуральних та екологічних матеріалів, а також з вторинно перероблених матеріалів. Та це більше фішка звичайного  Enyaq Coupe. Інтер’єр RS зустрічає шикарними спортивними кріслами. В них підголівники інтегровані в спинку крісла, сидіння мають виражену бокову підтримку, що складає враження що це гоночні «ковші». Круто виглядає стрічка та шов по краю сидіння яскравою ниткою в колір кузова. Торпедо оздоблено штучною алькантарою. Все виглядає класно, видно породу.

Місця в Enyaq Coupe багато, та ще більшим та світлішим салон робить величезний панорамний дах. Він частина стандартного обладнання усіх версій Enyaq Coupe.

Незвично на місці водія те, що в такому авто з масою спортивних акцентів така маленька комбінація приладів. Це лише 5,3-дюймовий екранчик, розміром як смартфон. З одного боку все на ньому вміщується і нормально читається, але незвично. Правда є і проекційний дисплей з елементами доданої реальності. То ж на маленький екран можна і взагалі не дивитись.

А от по центру панелі вже великий 13-дюймовий монітор інфорозважальної системи на який покладено маса функцій. Проте зручно, що залишили і ряд гарачих фізичних клавіш для вибору потрібних функцій.

Електромобілі самі по собі тихі, через те сильніше відчуваються зовнішні шуми. Для покращення акустичного комфорту в Enyaq Coupe RS iV бокове скло дверей, як передніх, так і задніх, ламіноване, що дозволяє знизити рівень шуму.

Задній ряд дуже просторий. Через те що підлога електромобіля не має трансмісійного тонелю то сидіти зручно навіть втрьох. Та й для колін задніх пасажирів місця валом.

Дуже місткий багажник – 570 л. Та ще й має здоровенний завантажувальний проєм. Підлога багажнику досить високо. Кришку багажника можна відчинити за допомогою «віртуальної педалі», провівши ногою під заднім бампером.

В керуванні

Електромобілі в керуванні це окрема тема. В них низький центр ваги. Ще б пак. Важкезна акумуляторна батарея розташована під підлогою. За рахунок цього навіть звичайний кросовер Enyaq Coupe з базовими 19-дюймовими колесами тримається в віражах міцно. Що вже казати про версію RS. Окрім того що в неї 21-ші колеса, то ще й встановлено адаптивну підвіску Adaptive Dynamic Chassis Control (DCC). DCC постійно оцінює ситуацію на дорозі та відповідно регулює жорсткість кожного амортизатора. В Driving Mode Select можна обрати з кількох передвстановлених варіантів налаштувань: Eco, Comfort, Normal і Sport. А в режимі Individual їх можна точно доналаштувати за допомогою повзунка. Повнопривідні Enyaq Coupe 80x та Enyaq Coupe RS iV пропонують додаткову нову опцію — режим Traction, який призначений для їзди по грунтовим покриттям, гравію чи слизькій поверхні та забезпечує постійний повний привід на швидкостях до 20 км/год. Це фактично аналог блокуванню міжосьового диференціалу в звичайних авто з ДВЗ та повним приводом.

Звісно ж Enyaq Coupe RS найшвидший в гамі модифікацій. Проте його максимальна швидкість не захмарна – 180 км/год. А як прискорення? 6,5 секунд до сотні це дуже і дуже пристойний результат. Проте і звичайний Enyaq Coupe iV 80x повільніше лише на пів секунди. Але питання придбання RS не стільки в швидкості, скільки у сприйнятті самого процесу керування. Машина швидка в реакціях та надзвичайно приємна. Зворотній зв’язок  на кермі та реакції на педалі акселератора точні та зрозумілі, що дуже важливо при швидкій та активній їзді.

Машина досить немало важить. Споряджена маса Enyaq Coupe iV складає 2002 кг, без ваги водія, пасажирів та вантажу. Одна лише батарея на 82 кВт*год, що складається з 24 комірок, важить 493 кг! А от силовий агрегат, який використовується в платформі MEB (він називається APP), це дуже компактна і не важка конструкція. Електродвигуни на постійних магнітах розташовані паралельно осям та компактні. Вся конструкція з двигуна та редуктора разом важить лише 90 кілограмів.

Щоб ефективно зупиняти таку масу потрібні гарні гальма. І вони нас здивували. На передній осі очікувано встановлені дискові вентильовані гальма з двопоршневими супортами. Нічого особливого для швидкого та важкого автомобіля зі спортивними амбіціями. В той же час, навіть в RS – задні гальма барабанні! Як же так? Такий тип гальм вже давно не ставлять навіть на звичайні міські хетчбеки. А тут, топ версія спортивного електромобіля? Справа в тому, що основну роботу по гальмуванню виконує електродвигун, який перемикається в режим генератора та вповільнює авто (рекуперація). Штатні гальма потрібні фактично лише в 10% ситуацій. Та й то, в основному працюють передні гальма. Тому задні гальма часто залишаються без діла і буквально іржавіють. Саме тому обрали барабанного типу. Вони закриті та не піддаються впливу атмосферних явищ та менше іржавіють.

Жаль наш тест проходив вдень і не довелось проїхати на авто в темноті. Для Enyaq Coupe в якості опції доступні LED Matrix фари. Вони налічують 24 високоефективних світлодіоду кожна. Особливість в тому, що LED Matrix фари мають систему інтелектуального керування. Фара може працювати постійно в режимі дальнього світла, при цьому відключення окремих зон фари дозволяють уникати осліплення водіїв зустрічного транспорту.

Батарейні нюанси

Потужність тестового Enyaq Coupe RS майже 300 к.с. 460 Нм тяги в будь який момент під ногою провокує їхати швидко. Особливо коли їздиш на авто не щодня, а лише на короткому тест-драйві намагаєшся дізнатись про темперамент якнайбільше. Та навіть в таких умовах треба знати, що розробники захистили машину від неграмотної експлуатації. Свій максимум пjтужності Enyaq Coupe RS iV видає при умови що батарея заряджена більш ніж на 88%, а пікова потужність видається не більше ніж 30 секунд. Здається не багато? Куди ж там. Вже за 6,5 секунд ти мчиш 100. Секунд за 20 спідометр вже показує максимальні 180 км/год, а в тебе ще десяток секунд запасу на піку потужності. Та норм. 30 секунд, так 30 секунд.

Цікаво що для щоденних поїздок по місту радять заряджати батарею не до 100 а до 80%. Повну зарядку використовувати лише на дальні поїздки. Справа в тому, що при їзді по місту авто використовує рекуперацію, тобто перетворення енергію гальмування на електрику для підзарядки батареї. На станціях швидкої зарядки з постійним струмом з 10 до 80% машина може зарядитись за 29 хв. Тобто отримувати до 135 кВт постійного струму на годину. Для зарядки змінним струмом машина може «переварювати» 11 кВт.

Якщо говорити про надійність цього електромобіля, то тут умови стандартні. Европейська гарантія на машину складає три роки та 100 000 км. А на найбільшу запчастину, тобто тяговий акумулятор, окрема гарантія 8 років. Або 160 000 км.

Ціна в Європі та перспектива поставок в Україну

Симпатичний та харизматичний Skoda Enyaq Coupe iV вже ось-ось з’явиться в європейських шоурумах. Поки що є ціна лише топової моделі RS. Вона стартує з позначки 61 550 євро. Що стосується ціни на найпростішу версію Skoda Enyaq Coupe iV 60, то очікується що вона буде в районі 45 000 євро. За інформацією офіційного дистриб’ютора Skoda в Україні новинка в нашій країні очікується наступного року.