X

Suzuki Vitara: враження за кермом гібридної версії

Головними надбаннями Suzuki Vitara під час рестайлінгу кілька років тому стали новий силовий агрегат та нові електронні помічники. А от стилістичні зміни всупереч прийнятій в автомобільному світі практиці тут на другорядних ролях. А ще один з найдоступніших кросоверів на ринку може похизуватися також і гібридною версією – ось її сьогодні і тестуємо.

Дизайн

Адже стиль моделі є хоч і простим, але добре впізнаваним, тож під час рестайлінгу кілька років тому трохи змінилася передня та задні частини автомобіля. Попереду нова решітка радітора, дизайн бампера, оформлення протитуманок. Починаючи з середньої комплектації GL+ Vitara оснащується повністю світлодіодним головним світлом, а ось версію Hybrid можна впізнати за блакитною смужкою у малюнку фар. 

Трохи «тоновані» задні ліхтарі без білих елементів заднього ходу вони “переїхали” у самий низ бампера. Двокольорова комбінація була запропонована з появою моделі, а ось такий золотистий колір, як у тестового авто, з’явився вже після рестайлінгу.

Комплектації та ціни 

На перший погляд з комплектаціями Suzuki Vitara наче все просто, їх три, але варіацій для кросоверу запропоновано багато. Зупинимося на ключових із них. Стартовий прайс на Suzuki Vitara зараз становить 751 000 грн. за комплектацію GL з атмосферним двигуном 1.6 та 5-ступінчатою “механікою”. І тут слід зауважити, що вибір силових агрегатів наступний: або згаданий 1.6, або турбований 1.4 BOOSTERJET с гібридною технологією SHVS.

Якщо вам потрібна версія з автоматичною коробкою, готуйте мінімум 810 000 грн. А якщо додати до неї повний привод ALLGRIP, то це буде вже 970 000 грн.

Найдорожча версія, у якої є все вищезгадане і оснащення рівня топової версії GLX – саме така машина в нас на тесті – коштує 1 156 000 грн. Серед цікавих опцій варто відзначити клімат-контроль, панорамний дах з люком, легкосплавні диски та гідний список електронних помічників водієві. 

Власне істотний аспект модернізації полягав в тому, що Vitara отримала ще більшу кількість електронних асистентів і помічників. Круїз-контроль став адаптивним, з’явилася система контролю їзди в смузі, а датчики та радари тепер пильно стежать за дорожньою обстановкою попереду автомобіля і в разі потреби не тільки попереджають водія, а й дають команду електроніці на повну екстрену зупинку кросовера. Системи, які ще недавно були привілеєм старших моделей, тепер приходять і в молодші класи. 

В салоні 

Салон як і раніше пропонує зручну посадку для всіх пасажирів, гарний простір як для свого класу, поліпшені матеріали оздоблення. Це і м’який пластик передньої панелі, і сидіння з комбінацією штучної шкіри та замші.

Доповнене меню бортового комп’ютера (з екраном 4,2 дюйма), яке стало цікавішим по дизайну, має візуалізацію роботи гібридної системи: тут можна побачити розподіл потоків енергії та моменти, коли система накопичує енергію, а коли віддає.

А от з мультимедійною системою розробники нічого змінювати не стали. Але ж її сенсорне регулювання гучності та інтерфейс з дрібними шрифтами, на мою думку, можна було й доопрацювати! 

Об’єм багажника складає 375 літрів, тут є зручна фальшпідлога, якою можна сегментувати простір та вирівняти сходинку, яка утворюється при складанні задніх сидінь. Не забули інженери про зручні дрібниці у вигляді гачків, “розетки-прикурювача”, знімних ніш по боках багажного відсіку.

У самій глибині знайшлося місце і для невеликої запаски-докатки та ремкомплекту, що не буде зайвим на наших дорогах. Ну а як власне їде гібридна Suzuki Vitara?

На дорозі

Під капотом Vitara може бути один з двох бензинових двигунів: добре відомий 1.6 та також добре знайомий 1.4 BOOSTERJET. Але тепер він працює не один, а в тандемі з помічником – системою SHVS, яка фактично являє собою т.з. “м’який гібрид”. Тобто за рахунок інтегрованого в силову установку стартер-генератора система зможе допомагати у деяких режимах руху, а під час зупинок живити всю бортову електроніку, глушачи двигун. 

Цікава деталь: якщо у звичайного турбованого 1.4 віддача 140 к.с., то в гібридному виконанні маємо 129 к.с., але на додачу 14 к.с. від стартера-генератора. Тож виходить навіть на 3 к.с. більше! Звісно, це я зараз більше у формі жарту, адже відчути таку різницю сидячі за кермом не вдастся. Втім вже з перших кілометрів помітно, що Вітара дуже впевнено їде в зоні малих та середніх обертів, жодних “провалів” або просідання по тяговому зусиллю. Крутний момент тут становить 235 Нм і доступний він вже з 2 000 обертів. 

Та й підхоплює на прискорення кросовер гарно, а якщо притиснути акселератор то дуже бадьоро. За цифрами це трохи більше 10 секунд, але по відчуттях навіть швидше. Коробка перемикається непомітно, і шість передач як раз підходять для комфортного пересування як в місті, так і трасою. Характерною особливістю її роботи є потяг до вищих передач, якщо ви їдете у звичайному режимі. Так і шуму менше, і пальне краще заощаджується. Хоча в режимі Sport реакції на акселератор стануть різкішими, а оберти коробка передач буде тримати вищими. Нагадаю, що шайбою на центральному тонелі обирається не тільки характер авто, але й режим повноприводної трансмісії, побудованої навколо електроннокерованої муфти в приводі задніх коліс і допоміжної електроніки, що також впливає і на режим 4х4.

Ходова частина як і раніше порадувала стійкістю до наших доріг та пружністю у поворотах. Так, зусилля на кермі тут синтетичне, але проходити швидкі віражі на машині приємно.

А що по витраті пального? Все буде дуже залежати від характеру їзди. При спокійному і виваженому темпі в міському режимі без зусиль можна отримувати 6 л. на 100 км або навіть трохи менше. Натомість якщо частіше обирати режим Спорт, то витрата зростає до 8 літрів. Ось на цей діапазон і варто орієнтуватися. І головне – ці показники менші, ніж у “звичайного” 1.4 турбо. 

Висновки

Взагалі, Suzuki Vitara є дуже зрозумілим і прогнозованим для водія автомобілем, на знайомство з яким у вас не піде багато часу. Філософія “сів та поїхав” це як раз про нього. Разом з тим, кросовер повністю відповідає філософії марки. Так, в чому він простий, має свої особливості, але як показує практика, власники задоволені машиною за її ціну. 

Вітара пропонує покупцям як і конкурентоздатний прайс (особливо що стосується стартових версій), так і оснащення сучасними технологіями. А у топовій комплектації ви отримаєте, як то кажуть, повний набір. З конкурентів слід відзначити Renault Duster, Skoda Kamiq, Nissan Juke, Hyundai Venue, Peugeot 2008 та Opel Crossland.

Історія моделі 

Вперше Suzuki із назвою Vitara з’явилася у 1988 році. Це був компактний рамний позашляховик з передньою віссю, що жорстко підключається. Дебютувала модель у тридверному кузові – у ньому ж і випускалася перші кілька років. І тільки у 1991 з’являється п’ятидверна модифікація. 

Наступна генерація, яка прийшла на зміну через 10 років, в 98, називалася вже Grand Vitara. В ній збереглася і тридверна версія, і версія “кабріолет” з м’яким верхом, якими вигідно відрізнявся попередник. А на початку двохтисячних з’явилася версія XL-7, яка була на півметра довша за звичайну п’ятидверку і могла похвалитися семимісним салоном.

У 2005 світ побачило третє покоління Suzuki Vitara, яке також мало приставку до імені Grand. І випускалося воно аж до 2017 року.