X

Тест-драйв BMW 6 серії Gran Coupe після оновлення

В 2004 году понятие 4-дверного купе порвало устоявшиеся стереотипы. И вот, спустя 12 лет, обновленный BMW 6 серии Gran Coupe уже меня разрывает на части.

У самому словосполученні «чотиридверне купе» є протиріччя. Але ми і не на такі кросовери надивилися. До того ж, і сам BMW 6 серії Gran Coupe весь суперечливий. З одного боку це – респектабельний автомобіль завдовжки понад 5 м з чотирма дверцятами, а з іншого – це спортивне купе з низькими силуетом, довжелезним капотом і дверима без рамок.

Дуже оригінальне рішення – назву моделі на стійках кузова в отворах задніх дверцят можна прочитати через скло.

Під капотом цієї модифікації BMW 640d xDrive Gran Coupe дизельна рядна шістка, яка обіцяє витрачати 6,5 л пального в місті, але при цьому демонструє характеристики, гідні спортивного авто: потужність у 313 к.с. і крутильний момент у 630 Нм, забезпечуючи двотонному авто розгін до сотні лише за 5,2 с!

Велике купе дає змогу плавно і економно котити в режимі Comfort+ або Eco Pro і насолоджуватися чистим чітким звуком акустики Bang&Olufsen High End Surround Sound, а також атакувати кожен поворот і потужно прискорюватися в режимі Sport+ під гарний хрипкий звук вихлопу. Може, тест-драйв BMW 640d xDrive Gran Coupe розставить крапки над i? Хоча в нашому випадку над d.

Велика шістка

Помітити характерні ознаки оновленої BMW 6 серії Gran Coupe непросто. Ламелі в решітці радіатора ніхто рахувати не буде, так що найпростіше звернути увагу на нові світлодіодні ходові вогні. Адже самі фари BMW Adaptive LED і раніше на БМВ 6-ї серії використовували.

Знайти відмінності оновленої версії не так вже й легко. Щоб ви не рахували вертикальні ламелі у фірмовій решітці радіатора, скажу, що тепер їх не по 10, а по 9 у кожній ніздрі. Форма оптики збережена, але ходові вогні складнішої конфігурації. Адаптивні світлодіодні фари з функцією самостійного перемикання між ближнім та дальнім світлом BMW Selective Beam дуже допомагають водієві шістки і доброзичливі до власників інших авто.

У місті і на заміській трасі вони автоматично регулюють світловий пучок так, щоб не сліпити водіїв інших машин, але максимально ефективно освітлювати дорогу з урахуванням швидкості, а також підсвічувати повороти за допомогою рухомих модулів і функції бокового світла.

Розміри авто також залишилися колишніми. Колісна база трохи не дотягує до 3 м. А враховуючи невеликий дорожній просвіт 126 мм, здається, що велика шістка стелиться по землі. Це не викликає великих труднощів під час їзди зимовим містом, але деколи доводиться бути вдвічі уважним, наприклад, переповзаючи через аж надто вгодованих лежачих поліцейських.

Колірною гамою та архітектурою центральної частини торпедо і підлогової консолі шістка показує, що головний тут – водій. Весь пластик затягнутий у шкіру. А от її кольори та оздоблення можна обирати. У нашому випадку варіант від BMW Individual у кольорі «коричневий амаро» з чорними глянсовими панелями Black Panel.

Натомість у інших водіїв є прекрасна можливість розглядати цей великий елегантний автомобіль. Темпераменту йому додають рельєфний капот, фірмові ребра на бортах і вигин Хофмайстера в лінії скління, а також опціонний емковий обвіс і чорні диски коліс.

На відміну від конкурентів, які пропонують найрізноманітніші варіанти подання інформації, щиток приборів BMW має класичний вигляд, прилади навіть мають хромовані окантовки. Насправді під ними підкладено екран, що дає змогу змінювати прилади залежно від обраного режиму руху.

Коли ми проводили тест-драйв нової BMW 7-ї серії, то в морі розкоші та драйву комфортніше почувалися на другому ряду. Отож, якщо вже обирати великий BMW, з огляду на комфорт задніх пасажирів, то краще зупинитися на 7-й Серії (G11), а ще краще – на версії зі збільшеною колісною базою (G12).

Центральний середньочастотний динамік із акустичною лінзою системи Bang&Olufsen High End Surround Sound піднімається з центральної панелі. Для динаміків можна навіть ввімкнути власне підсвічування.

У BMW 6-ї серії Gran Coupe навіть у поглиблених бічних місцях другого ряду не так вже багато простору. І якщо попереду сидять високі люди, то рослі пасажири ззаду впираються головами в стелю, мають проблеми з розміщенням колін і труднощі під час висадки. Ноги звільнити непросто, і є ризик напоротися на кут скла без рамки.

Але ще менше позаздриш середньому пасажирові. Адже посадкова формула 4+1 передбачає, що в коротку поїздку в це купе можна взяти п’яту людину. Оце вже ні. У нашій машині треба їздити лише за кермом. Чітка сегментація і за кольорами, і за архітектурою не дає приводу засумніватися, що в цій машині головний – водій!

Шикарні передні сидіння завдяки масі регулювань підганяєш точно по фігурі. Жорстка набивка і правильний профіль дають змогу сісти дуже зручно, а в поворотах весь час відчуваєш надійну підтримку. Причому її можна забезпечити навіть для голови, щоправда, вручнуу.

Доки не з’явилося повністю нове покоління “шістки”, в цій машині немає сенсорних кнопок і керування жестами, інтерактивного ключа BMW Display Key та планшета BMW Touch Command. Впевнений, що в майбутньому ці технології знайдуть себе і в BMW 6-ї серії, а поки що салон тестового купе я вже насмілюся назвати класичним.

І відповідні матеріали тут: шкіра практично на всіх поверхнях, до яких доторкається людина, алюміній на кермі, а також керамічне оздоблення селектора АКП і сенсорного круглого джойстика iDrive.

Збільшена порівняно зі звичайним 2-дверним купе на 113 мм колісна база (як у BMW 5-ї серії F10) гарантує більше простору для ніг задніх пасажирів.

Збільшена порівняно зі звичайним 2-дверним купе на 113 мм колісна база (як у BMW 5-ї серії F10) гарантує більше простору для ніг задніх пасажирів.

За його допомогою і підтримкою широкоформатного монітора на торпедо дуже швидко налаштовую різні параметри авто під себе. Знайшов навіть, як ввімкнути підсвічування динаміків акустичної системи Bang&Olufsen High End Surround Sound і вибрати чистий звук Studio або увімкнути ефект розширення простору Expanded. Щоправда, відчутної різниці не помітив.

Кнопки і клавіші налаштувань сидіння поки що без сенсорних датчиків, які вже є у БМВ 7-ї серії, але їх тут така кількість, що можна дуже точно спрофілювати крісло під себе. Адже навіть підголівник піднімається/опускається за допомогою електроприводу.

Тому краще ззаду сидіти двом і не занадто високим людям. Тоді вони можуть і зручним підлокітником скористатися.

Правому пасажиру заднього ряду простіше – він може сам посунути вперед крісло перед собою.

Щиток приладів сподобався. У нього класичний для BMW вигляд, і є навіть хромовані окантовки. Тому прилади вмикаються у звичних місцях, їх конфігурація незмінна, а от вигляд змінюється залежно від обраного режиму.

Посадка за кермом низька, тому в тісних місцях слід бути обережнішим, але з системою кругового огляду це нескладно. Завдяки додатковому електричному опалювачу, з дефлекторів обдування дуже швидко починає дути тепле повітря. Та й мотор доволі швидко, як для дизеля, виходить на робочу температуру. Тому навіть за мінусової температури я можу насолоджуватися тим, як мотор справляється з машиною.

Об’єм багажника в похідному стані такий самий, як і у звичайного купе, – 460 л. Але за допомоги спинки, яку можна скласти частинами (штатна функція), його можна збільшити до 1265 л. Щоправда, занадто габаритний вантаж вмістити важко через невеликий отвір.

BMW 6-ї серії Gran Coupe комплектуються шинами з технологією RunFlat. Тому місце під запасне колесо не передбачено. Під підлогою багажника – акумулятор і сумка з викруткою і буксирувальним вушком.

Потужна шістка

Двигун так м’яко і тихо працює на холостому ходу, з таким чудовим низьким гуркотом набирає оберти, що навіть не віриться в те, що він дизельний. Так звучать дорогі потужні машини з моторами величезного літражу. І варто лише трохи піддати газу, як BMW 640d xDrive Gran Coupe легко і впевнено йде вперед, немов намагається втекти від хриплуватого приємного рокоту вихлопу.

Дизельний двигун для великої шістки запропоновано один – 3-літровий із двома турбонагнітачами зі змінною геометрією, з системою Common Rail і п’єзофорсунками. Витрата пального в місті на рівні 6,5 л на 100 км здається нереально низькою. Я цього не домігся. А от у 313 к.с. і 630 Нм охоче вірю. Мотор має прекрасну тягу!

Адже завдяки двом турбінам зі змінною геометрією вже при 1500 об/хв рядна 3-літрова шістка видає вражаючі 630 Нм крутильного моменту. І велике купе з плавністю лімузина непомітно набирає хід.

Якщо вимкнути проекцією на лобове скло і кілька секунд не дивитися на спідометр, то потім із подивом помічаєш, що шістка вже набрала понад 160 км/год і продовжує розгін. Велика вага таі довжина машини, а також низька посадка добре гасять сприйняття швидкості, та й мотор гарчить неголосно і без надриву.

Великі підрульові перемикачі зручні, але з таким силовим агрегатом не обов’язкові і практично не затребувані.

За спортивним кермом добре видно підрульові перемикачі передач, от тільки реальної потреби в них за кілька днів я не відчув. Спортивна 8-ступінчаста автоматична коробка перемикає передачі дуже м’яко і непомітно, грамотно підлаштовуючись під манеру їзди і обраний режим.

У BMW 6-ї серії Gran Coupe такий сильний спортивний дух, що навіть максимально комфортні налаштування Comfort+ і найбільш спокійні EcoPro не здатні кардинально вплинути на характер машини.

Усі BMW 6-ї серії Gran Coupe оснащені перемикачем Driving Experience Control і спортивним 6-ступінчастим автоматом. Його селектор не випадково так приваблює чорним блиском – це керамічне покриття. Воно також використовується для контролера iDrive Touch…

…чия сенсорна панель розуміє написані пальцем символи. Це зручно для введення даних під час користування телефоном та навігацією. Хоча є і голосове керування.

Силовий агрегат м’яко реагує на додавання газу, немов після невеликого роздуму, але у відповідь на кікдаун і відгук відповідний – різкий і швидкий.

Уже в базовій комплектації BMW 6 Series Gran Coupe йде з амортизаторами на електронному керуванні та рульовим керуванням зі змінною передавальною пропорцією. Але кермо завжди залишається доволі жорстким і тугим, а дорога сприймається через щільний прошарок.

Крізь неї ти відчуваєш всі нерівності, але це сприймається не як жорсткі удари і тряска, а неначе пружні поштовхи. Машина на колесах з 18-дюймовими дисками добре пружинить на нерівностях.

Різниця у реакціях силового агрегата в граничних режимах більш помітна під час плавного погойдування акселератора. В комфортних налаштуваннях мотор реагує немов із роздумом та м’якістю, у спортивних отримуєш максимально лінійні відгуки. А режим Sport+ додає інтриги, відстрочуючи поріг спрацьовування системи динамічної стабілізації.

Підвіска така щільна і зібрана, що різниця в жорсткості після перемикання в режим Sport не критична навіть на нерівній бруківці. На низькій швидкості ходова більш точно перераховує каміння, а після прискорення немов розгладжує дорогу, водночас зменшуючи вертикальне розкачування.

У холодну погоду можна запрограмувати таймер на ввімкнення підігріву передніх сидінь.

Для навігаційної інформації та різної допоміжної інформації є широкоформатний дисплей на торпедо. До того ж частину даних можна проектувати на лобове скло.

Повноприідна шістка

BMW 6-ї серії Gran Coupe можна придбати з класичним заднім приводом, але для складних погодних умов краще підходить повний. Мені система xDrive дала можливість легко піднятися вгору обледенілою дорогою, на якій і встояти складно, а також ефективно розігнатися на замерзлому асфальті. Відчувається, як всі чотири колеса коротко прослизають, і під миготіння лампочки протибуксувальної системи машина точно по прямій набирає хід.

Камера заднього виду залишається чистою, оскільки відкривається тільки ввімкнення задньої передачі. Емблема також служить ручкою-кнопкою для електроприводу відчинення багажника.

Велика колісна база пішла на користь комфортабельності, завдяки додатковим дверцятам легше пробратися на другий ряд. Це авто практичніше, ніж класичні 3-дверні купе, але йому все одно не стати лімузином. Хіба що у сенсі розмірів. Адже за характером це справжнє драйверське купе! І навіть із дизельним двигуном.

Фото автора

BMW 6 серії Gran Coupe (F06) 2012 р.

Своє бачення 4-дверного купе баварська компанія представила чотири роки тому. До речі, незважаючи на таку вражаючу схожість зі звичайною 2-дверною шісткою з індексом F13, Gran Coupe складено на базі BMW 5-ї серії.

BMW 6 серії Gran Coupe (F06) 2014 р.

Привід:
– задній
– повний xDrive

Бензинові мотори:
– 3,0 л, 320 к.с. (640i)
– 4,4 л, 450 к.с. (650i)
– 4,4 л, 560 к.с. (М6)

Дизельний мотор:
– 3,0 л, 313 к.с. (640d)

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Велика колісна база значно сприяє комфорту, і на колесах з 18-дюймовими дисками машина приємно пружинить на наших нерівностях, а в штатному оснащенні стоять 17-дюймові. Ще більше унікальності цьому великому купе можна надати ексклюзивними елементами оздоблення від BMW Individual в М-стилі. З’явилися нові дизайнерські пакети Design Pure Experience і Design Pure Excellence, які за рахунок розширеної гами кольорів оздоблення ексклюзивною шкірою Nappa і ефектними деталями увиразнюють спортивність або елегантність зовнішнього вигляду. −  Зовнішні оновлення дуже складно помітити, що може не сподобатися тому, хто хоче відзначити новизну своєї машини. Невеликий кліренс змушує їздити нашими дорогами вкрай обережно.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Незважаючи на те, що з повним приводом машина важча за задньопривідну з таким самим силовим агрегатом, вона динамічніша за рахунок кращої реалізації тяги. Особливо це проявляється на мокрій і слизькій дорозі. Двигун розвиває високі потужність і крутильний момент завдяки технології BMW Twin Power Turbo з двома турбонагнітачами, системами підвищення динаміки, скорочення споживання пального і кількості викидів від BMW EfficientDynamics. Всі BMW 6-ї серії Gran Coupe оснащені перемикачами Driving Experience Control з режимом ECO PRO і спортивними 6-ступінчастою АКП. −  Насправді при міській їзді в зимових умовах мені не вдалося наблизитися до заявлених показників витрати пального. Можливо, виною тому є те, що я за короткий проміжок часу хотів отримати максимум задоволення від водіння. Але мої показники часом удвічі перевищували обіцяні.
Фінанси й оснащення
 +  На всіх великих купе є: круїз-контроль з функцією гальмування, покришки з технологією RunFlat, повністю світлодіодні адаптивні фари з функцією автоматичного перемикання між ближнім та дальнім світлом, спортивне мультифункціональне кермо, складувані спинки заднього ряду, автоматичний 2-зонний клімат-контроль з розширеними функціями, шкіряна оббивка салону, акустична система Hi-Fi з 6,5-дюймовим монітором. Серед численних шикарних опцій – система Bang&Olufsen High End Surround Sound і колісні диски аж до 20-дюймового розміру. −  За двоє додаткових дверцят і трохи більший простір у ногах задніх пасажирів треба доплатити близько 63 тис. грн – саме на стільки версії Gran Coupe дорожчі за звичайні купе в аналогічних модифікаціях. Висока вартість додаткових опцій.

BMW 640d xDrive Gran Coupe

Загальні дані

Тип кузовакупе
Дверцят/місць4/4+1
Габарити, Д/Ш/В, мм5007/1894/1392
База, мм2968
Колія передн./задн., мм1600/1665
Кліренс, мм126
Маса споряджена/повна, кг1945/ 2470
Об’єм багажника, л460/1265
Об’єм бака, л70

Двигун

Типдиз. із безпос. впр. твін-турбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R6/4
Об’єм, см. куб.2993
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв230(313)/4400
Макс. кр. мом., Нм/об/хв630/1500-2500

Трансмісія

Тип приводапост. повний
КП8-ст. авт.

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск. вент.
Подвеска передняя/задняянезалеж./незалежн.
Підсилювач кермаелектро
Шини245/45 R18

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год250
Розгін 0-100 км/год, с5,2
Витрат. траса-місто, л/100 км5,1-6,5
Гарантія, років/км2/без обм. проб.
Періодичність ТО, км12 000/за запитом авто
Вартість ТО-1, грн.3 300
Мінімальна вартість грн.*2 073 503
Вартість тестованого авто, грн.*3 450 803

*На 29.12.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом