X

Тест-драйв електрифікованого Nissan Qashqai e-Power

Поки більшість автомобільних компаній чекає коли ж настане перемога, щоб розгорнути бурхливу діяльність деякі вже сьогодні засипають нас новинками. Один з прикладів це Nissan, український офіс якого регулярно підкидає нам цікавинки на тести. Цього разу ми їздили на гібридній версії японського бестселеру Qashqai. Та гібрид не зовсім і гибрид. Він практично електромобіль, до якого в наборі йде відразу вбудований бензиновий генератор. Такий собі Qashqai, якого покусав Leaf. 

autocentre.ua вже не раз писав огляди та тести нового Nissan Qashqai. Тому зупинятись особливо на завнішності та салоні не будемо. Про це можна почитати в нашит попередніх публікаціях тут  та тут

Цього разу ми зосередимось на технічній частині бензо-електричної силової установки послідовного гібриду, та вражень від їзди на такому авто. 

Як відрізнити

Ззовні та в салоні в електрифікованому Qashqai мало що видає його особливість. Три скромні написи e-Power на кузові: по одній внизу передніх дверей та ще одна на кришці багажника. 

В салоні відмінностей теж не набагато більше. Найпомітніша – інший важіть режимів трансмісії. Казати коробки передач було б неправильно, бо її тут нема. Адже колеса приводить електродвигун, а йому ні коробка передач ні зчеплення не потрібні. 

Отож важіль, на відміну від звичайного бензинового Кашкая тут нижчий, більш плаский та мініатюрний. А поруч розташувалась пара важливих кнопок. Одна “EV”дозволяє примусово обрати рух виключно на електричній тязі. Тоді машина використовує лише заряд літій-іонної батареї, а двигун внутрішнього згоряння не вмикаєть. Доречі ємність акумулятора не велика. Вона складає лише 1,97 кВт*год. При повному заряді виключно на електриці акумулятора можна проїхати 5-7 кілометрів. Чимало, якщо вимірювати міськими заторами. 

Літій-іонний акумулятор Qashqai e-Power трохи більший ніж в звичайних гібридів, але значно менший ніж в повних електромобілів. Більша ніж в звичайних гібридів батарея потрібна тому що акумулятор є не допоміжною ланкою, а головним джерелом електричного струму для тягового електродвигуна. Тоді як двигун внутрішнього згоряння підключається епізодично. Наприклад при великих навантаженнях, зокрема в Спортивному режимі, коли на електродвигун струм подається як з акумулятора, так і від генератора напряму. 

Але повернемось до кнопок в салоні. Поруч з кномпкою EV розташувалась ще одна – e-Pedal. Вона активує функцію, притаманну чистим електромобілем. Зокрема вона знайома по тесту Nissan Leaf. В режимі e-Pedal машиною можна керувати лише однією педаллю. Вона одночасно виконує роль і акселератора і гальм. Натискаєш педаль – авто прискорюється. Починаєш відпускати і авто підгальмовує. Відпустив повністю і машина підгальмовує до повної зупинки. Це надзвичайно зручно в міському трафіку. Так, часом потрібно загальмувати різко і тоді доводиться тиснути звичайні гальма, та в 90% ситуацій легко обходитись однією педаллю. Коли така функція здається надто незвичною, то можна їздити як звичайно на двох педалях. 

Що під капотом

Відкривши капот особливої різниці в порівнянні з машиною лише з ДВЗ не побачиш. Так, десь праворуч видніються помаранчеві високовольтні дроти. А так – машина собі та й годі. А насправді під капотом два окремих блоки. 

Один – двигун внутрішнього згоряння. Якщо дивитись під капот, то він розташований ліворуч. Поруч з ним, праворуч, розташувався блок силової електроніки та електричний тяговий двигун. А перед ним ще й генератор, який власне трансформує оберти двигуна внутрішнього згоряння в електричний струм. 

Що ж за ДВЗ в нашого авто? Це компактний 3-циліндровий 1,5-літровий турбо двигун зі змінним ступенем стиснення (від 8:1 до 14:1) , який має назву VC-Turbo.  Він розвиває 156 к.с. та 250 Нм. Але ДВЗ більше не є рушійною силою. Він ніяк не звязаний з колесами і працює лише як привод для генератора, який живить тягову літій-іонну батарею, або подає струм напряму до електродвигуна при інтенсивних навантаженнях. А ось приводить передні колеса електродвигун. Його потужність 190 к.с. а тяга – 330 Нм. До речі, електрифікований Qashqai буває лише з переднім приводом. З силовою установкою e-Power повнопривідним буває лише більша модель – X-Trail. Його тест буде в нас на autocentre.ua незабаром. 

Невідʼємною частиною агрегату є літій іонна батарея. В Qashqai e-Power вона розташована по центру колісної бази, під передніми кріслами, Блок розтягнувся поперек авто. Це добре для розподілення ваги по осях а також не краде корисний простір, в порівнянні з розтушуванням акумулятора в багажнику.

Шо це дає? Скільки реально їсть e-Power

Схема послідовного гібриду дуже ефективна з точки зору економічності та ефективності. До того ж вона однаково гарно показує себе як в місті так і на трасі. Якщо звичний паралельний гібрид їсть на трасі в середньому на 20-30% менше ніж в місті, то новий Qashqai e-Power просто не бачить різниці між рухом в місті та за його межами. Витрати в місті обіцяють 5,2 л, а на трасі – 5,1 л/100 км. В нас за тиждень тесту на практиці в змішаному режимі вийшло 5,6 л/100 км. При цьому окрім міського трафіку в тестову циклі в рівних частинах був пробіг по місту та на трасі. 

Якщо говорити про темперамент авто, то це мабуть одна з найголовніших переваг авто з e-Power. Qashqai рушає та прискорюється з легкістю та прудкістю притаманним електромобілям. Особливо це відчувається по первинному прискоренню. До сотні машина розганяється за 7,9 секунди. Але найбільш відчутний та ефектний імпульс саме початковий. Це круто в міських стартах на світлофорах, або при необхідності вирватись з потоку та перешикуватись в іншу смугу. Це й не дивно, якщо зважати на те, що в Qashqai ePower 330 Нм тяги. Це теж саме, якби в нього під каотом був бензиновий двигун 3,5 л. 

Цікаво, що моменти коли вмикається та вимикається двигун внутрішнього згоряння практично не чутні та не відчутні. Інженери непогано попрацювали як над шумо- так і над віброізоляцією. Адже не треба забувати що двигун має непарну кількість циліндрів, тому за замовчуванням не такий збалансований як 4-циліндрові аналоги. Цікаво що хоча в машини і невеликий об’єм паливного баку в 55 л, та з такими витратами пального запас ходу електрифікованого Qashqai більше 1000 км на одній заправці. 

Скільки таке коштує

Безумовно серед переваг Nissan Qashqai e-Power і економічність, і передбачуваність і ефективність. Але зазвичай на цьому місці виникає вічне “але”. Було б логічно, щоб це виявилась ціна. Давайте порівняємо. Qashqai з м’яким гібридом, а по факту звичайним ДВЗ коштує від 997 230 до 1 535 030 грн. А ціна e-Power стартує з практично тих же півтора мільйонів (1 541 710 грн.) і сягає 1 770 870 грн. Тобто, по факту можна придбати e-Power за ціною Qashqai зі звичайним двигуном, трохи поступившись рівнем оснащення на користь технологій.

Якщо порівняти ціни Qashqai e-Power з іншими гібридними конкурентами? Обирати на ринку доведеться порівнюючи з Toyota CH-R Hybrid. Вона дешевша і коштує від 1 231 285 до 1 508 370 грн. Та найближчим як ідейно, так і за ціною можна назвати Honda HR-V e:HEV що мають практично таку ж як в Qashqai e-Power силову установку з послідовним гібридом, де ДВЗ переважно працює як генератор для електричного тягового двигуна. Ціна Honda HR-V e:HEV від 1 327 900 до 1 493 900 грн. Проте Nissan має багатше оснащення.