X

Тест-драйв нового Mercedes-Benz E-Class у комфортному режимі ширяння

Как разобраться с новым Mercedes-Benz E-Class всего за три дня? Ведь он появился позже моделей C- и S-Class, а значит, от него можно ждать нечто особенного. И мы не ошиблись!

На перший погляд Mercedes-Benz E-Class у 213-му кузові як дві краплі води схожий на більш компактний седан C-Class і флагманський S-Class. Але, насправді, нова «ешка» відрізняється від них не тільки розмірами, а в її екстер’єрі та інтер’єрі вистачає оригінальних елементів.

Респектабельна підтянутість

Те, що перед вами саме новий E-Class ви легко зрозумієте з оптики машини. Нехай навіть форма фар і ліхтарів така сама і на інших сучасних седанах Mercedes-Benz, але ходові вогні у новачка, так само, як і у попередника після рестайлінгу мають не одну, а дві світлодіодні дуги. А всередині задніх ліхтарів є немов дві полички в ювелірному магазині з розсипом іскристих у червоному освітленні діамантів, що в темряві мають чудовий вигляд.

І вдень, і вночі новий Mercedes-Benz Е-Class легко впізнати за ходовими вогнями з двох світлодіодних дуг.

Таких «поличок» з розсипом діамантів у нового Mercedes-Benz Е-Class немає тільки в базовій версії.

Серед своїх прямих конкурентів із 2-літровими дизельними моторами (180-190 к.с.) Mercedes-Benz E 220 d трохи дорожчий за  BMW 5-ї серії, але дешевший за Audi A6 і Jaguar XF.

У базовому виконанні або такому, як і у нас – розкішний і вишуканий Exclusive, передня частина машини має класичне облицювання і зірку Mercedes-Benz на капоті. Тому я очікував побачити трипроменевий приціл в кінці довжелезного капота – як нагадування про часи, проведені за кермом колишніх поколінь Mercedes-Benz E-Class.

У виконаннях Avantgarde і AMG Line буде інша решітка радіатора з великою зіркою і спортивний бампер.

Але, виявилося, що навіть у найвищому положенні крісла емблема частково перекривається горбчатим капотом. Звісно, безпека пішохода важливіша за мої емоції. До того ж, у двох інших виконаннях – Avantgarde і AMG Line – машина має підкреслено спортивний стайлінг з великою зіркою просто на радіаторних решітках і спортивний бампер.

Хромоване оздоблення бампера і окантовки патрубків вихлопної системи надають седану солідності і респектабельності. Втім, у нашій версії це «обманка», оскільки самі труби сховані і виведені вниз.

І в будь-якому виконанні експресії седану можна додати чорними елементами пакета Night. А підкреслити розкіш салону і надати їй більше спортивності або стильності дадуть змогу напрямки designo. Але і без нього інтер’єр нашого Mercedes-Benz E 220 d має чудовий вигляд. Адже, якщо за конструкцією підлоги і підвісок новий Mercedes-Benz E-Class ближчий до Mercedes-Benz С-Class, то за оснащенням і інтер’єром немов переносить нас у представницький Mercedes-Benz S-Class.

Втім, центральна консоль з карнизом хромованих клавіш якраз більше нагадує «цешку». А хвилеподібний торпедо з дизайнерським поясом фонової підсвітки, чотирма круглими центральними дефлекторами і двома 12,3-дюймовими дисплеями – все це, ну дуже нагадує про «еску».

У базовому виконанні щиток приладів з аналоговими спідометром і тахометром виглядає прекрасно, гармонує з круглими дефлекторами обдування і чудово вписується в концепцію «спортивного ретро», як я називаю дизайн сучасних легкових Mercedes-Benz.

Але й альтернативний монітор не простий. Він дає змогу змінювати вигляд щитка приладів, обираючи спортивний, класичний або прогресивний дизайн. І в будь-якому з них можна ще вибирати відображувану інформацію – тахометр, індикатор економічної їзди, навігацію або зведену маршрутну інформацію.

За рахунок використання єдиного скла для великого дисплея з віртуальними приладами і дисплея над центральною консоллю виникає відчуття сучасного плаского екрана.

Тому, хто вперше сідає в машину з трипроменевою зіркою на емблемі, доводиться звикати до того, що регулювання сидінь розміщені на дверятах, склоочисники керуються спільним з ввімкненням покажчиків повороту лівим підрульовим перемикачем, а коробка перемикається правим. Коли до цього звикаєш, то розумієш, як все зручно і логічно.

Але Mercedes-Benz не був би самим собою, якби не придумав ще одну «фішку». І сівши за кермо нового E-Class я першим ділом побачив сенсорні кнопки Touch Control на кермі.

У новому E-Class дебютують сенсорні кнопки Touch Control, які вперше застосовуються в автомобілях. Вони реагують на рухи пальцем, даючи змогу користуватися функціями інформаційно-розважальної системи, не відриваючи рук від керма. Натискання кнопки вмикає обрану функцію, але …

…для введення інформації можна скористатися голосовим керуванням Linguatronic, контролером Comand з кнопками прямого доступу або сенсорною панеллю на центральній консолі як у С-Class. Вона розуміє написані пальцем літери та цифри. Але особисто мені такий «зуб» видався не дуже зручним. Не здивуюся, якщо компанія від нього відмовиться. Адже у конкурентів цю функцію відмінно виконує поверхня круглого перемикача

Достатньо не знімаючи рук з керма провести по них великим пальцем по горизонталі і вертикалі, щоб гортати сторінки маршрутного комп’ютера і користуватися меню бортового комп’ютера. Втім, всі ці операції можна виконувати за допомогою круглої шайби і гарячих клавіш перемикача Command або сенсорної панелі.

Її перевага у тому, що вона розуміє написані пальцем літери і цифри, але таке розмаїття дублюючих одне одного способів особисто мені здалося зайвим. Адже не так вже й часто доводиться вдаватися до змін налаштувань. З іншого боку, під час купівлі машини власник має право сам вирішувати, яке обладнання замовляти.

 

Програма designo пропонує оздоблення ексклюзивною шкірою, різні колірні комбінації, варіанти прострочування і оздоблення деревом. Комфортні крісла з вертикальною строчкою відрізняють пакет Exclusive.

Одних тільки варіантів аудіосистеми запропоновано кілька. Штатна акустика Frontbass використовує внутрішній простір поперечок і лонжеронів каркаса кузова як резонатора для низькочастотних динаміків. Опційна система об’ємного звучання Burmester використовує 23 динаміки з мембранами зі скловолокна, включаючи стельові динаміки та 25-літровий сабвуфер з власним 400-ватним підсилювачем.

На другому ряду для людини середньої комплекції місця вистачає. Кому хочеться більше розкоші, нехай замовляє S-Class.

А особливі відчуття створює комбінація з цифрового і аналогового підсилювачів. І в цій машині, так само, як і в S-Class, параметри звучання можна оптимальним чином налаштувати для кожного з чотирьох сидінь.

В опціонному пакеті Exclusive комфортні сидіння з оздобленням коричневою шкірою і тканиною з вертикальною строчкою мають цікавий вигляд. Вночі ефект панелей, що ширяють у повітрі, створює струмуюче дверними картами, торпедо і консоллю світлодіодне фонове підсвічувавння. Але, надати салону нового Mercedes-Benz Е-Class індивідуальності допоможе програма designo. Вона передбачає ексклюзивні матеріали, цікаві колірні комбінації, різні варіанти прострочки і оздоблення деревом.

Ефект телепортації

Але, сприйняття від нової «ешки» багато в чому залежить не від оздоблення, а від оснащення. Адже тільки варіантів ходової частини запропоновано декілька. І вперше на Mercedes-Benz Е-Class в якості опції встановлюється пневматична підвіска Air Body Control з безперервним регулюванням демпфування на рівні кожного колеса з урахуванням обраного налаштування – спортивного або комфортного.

Для когось ідеальний баланс забезпечить і стандартна ходова частина. Але я можу припустити, що нерегульована підвіска зі спортивними налаштуваннями працюватиме максимально зібрано і пружно. Нехай навіть і у більш жорсткій формі доповідаючи про всі дефекти та зменшуючи дорожній просвіт на 15 мм.

Але на тестовому седані я доволі спокійно проїжджаю нерівними дорогами. Наша машина має стандартний кліренс, колеса з 17-дюймовими дисками і шинами 225/55, а так само підвіску з комфортними налаштуваннями. Так що жорсткі нерівності вона поглинає прекрасно. Але навіть коли я не відчуваю дефектів, то чую, як з ними розправляється ходова. На вибоїнах і тріщинах асфальту підвіска працює дуже розслаблено і з глухим перестуком.

Двигун під капотом 213-го Mercedes-Benz E 220 d повністю новий. Це 2-літровий 194-сильний агрегат, а не 2,1-літровий 170-сильний, який використовується на 220 d і встановлювався на Е 220 CDI минулого покоління.

Сказати, що машина буквально ширяє над нерівностями, не можу. А от силовий агрегат, судячи з напису на щитку приладів, переходить у «ширяючий режим» щоразу, як я скидаю газ і коробка розмикає зчеплення. До речі, незважаючи на знайоме позначення 220 d, під капотом новий турбодизельний двигун об’ємом 2,0 літра, який розвиває 194 к.с. і працює з 9-ступінчастим автоматом 9G-Tronic.

Настрій силового агрегата благодушно-спокійний. Доки плавно і з наростаючим зусиллям натискаєш акселератор, реакції мотора адекватні й лінійні, а перемикання передач м’які та комфортні. Максимальний крутильний момент двигун розвиває доволі рано і віддає його в доволі широкому як для дизеля діапазоні оборотів. Розгін буквально одразу переходить у фазу тихого, впевненого і максимально плавного набору швидкості, немов у коробки не дев’ять, а одна тягова передача. Ну чим не S-Class?

Але такий «ефект телепортації» сильніше виражений за акуратної їзди. А як тільки починаєш «грубити» машині і різко втоптувати педаль газу в підлогу, то у відповідь трансмісія бере невелику паузу, потім перемикається вниз, обороти злітають, але такого приємного напору не відчувається. Але якщо ви любите більш агресивну їзду, то до ваших послуг підрульові «пелюстки» і налаштування Sport або Sport+.

Перемикачем Dynamic Select «двушку» під капотом легко як підбадьорити спортивними режимами, так і заспокоїти економічним або створити власну конфігурацію.

Тепер кермо стає жорсткішим, відгуки силового агрегата різкішими, а система стабілізації послаблює хватку. Електроніку можна «відключити» через меню, але все одно, спроби закинути корму на мокрій дорозі тут же припиняються її владною, але м’якою рукою. Немов мати впевнено і чітко, щоб ненароком не зробити боляче, притримує за руку малюка-бешкетника.

За кермом нового Mercedes-Benz Е-Class на сторожі водія і пасажирів стоять числені системи безпеки. Втім, деякі з них можна і відключити. Виконати таку операцію з ESP через меню не вийшло, система все одно продовжила працювати.

Тільки-тільки починаєш тішити своє самолюбство у короткому заметі, як він тут же акуратно гаситься. Хочете повністю відключати електроніку? Тоді вам у жорсткий і безкомпромісний світ AMG. А Mercedes-Benz E 220 d це комфортабельний седан для більш спокійних водіїв. І якщо їм сподобається універсал, так він є у Mercedes-Benz і відомий під назвою Estate або T-Modell.

Практично флагман

Перемикачем Dynamic Select «двушку» під капотом легко як підбадьорити, так і заспокоїти. У режимі Eco кермо є м’якшим, а двигун спокійніше реагує на додавання газу. Втім, різниця між полярними налаштуваннями машини не кардинальна. Mercedes-Benz E 220 d, в будь-якому разі, залишається вірним гарантуванню комфорту і безпеки. І пильнує він деколи навіть занадто завзято. Так, система АБС спрацьовує настільки рано, що взимку, напевно, стрекотатиме постійно.

Утім, робота з гальмами на межі зчіпних властивостей шин, це особлива наука. І вивчати її захоче далеко не кожен власник Mercedes-Benz бізнес-класу. Наймовірніше, він вирішить віддатися владі плавного тихого ходу седана. А тут вже новий E-Class добре піклується про своїх пасажирів.

Контролювати ситуацію перед собою – стежити за розміткою, дорожніми знаками, іншими машинами і пішоходами допомагає комплекс камер під лобовим склом.

Камера в решітці радіатора, поряд з двома корпусами зовнішніх дзеркал і тилова в кришці багажника, забезпечує круговий огляд.

Уже в базовій комплектації встановлено активну систему гальмування в місті Active Brake Assist, яка зменшує небезпеку фронтального зіткнення, наїзду на пішоходів. Система Drive Pilot з функціями автоматичного підтримання дистанції (Distronic), контролю положення в ряду і «сліпих» зон допомагає за умови поганої видимості і під час перелаштовувань.

Проекційний Head-up-display з розширеними можливостями дає змогу одержувати основну інформацію взагалі не відводячи погляду від дороги.

Проекційний Head-up-display з розширеними можливостями, система розпізнавання дорожніх знаків, камера заднього виду, система кругового огляду допомагають орієнтуватися, не відриваючи погляду від дороги або буквально кинувши його на один з моніторів.

У разі небезпечної ситуації система превентивної безпеки із захисту водія і пасажирів PRE-SAFE, крім усього іншого, створить у салоні шумовий сигнал, щоб підготувати органи слуху до високого звукового тиску. У флагманського S-Class запозичена система проїзду перехрестя з функцією автоматичного гальмування.

Mercedes-Benz Е-Class така важлива для компанії модель, що права на помилку тут немає. І пояснити навіть мінімальний прорахунок оригінальністю не вдасться. Саме тому, ця машина наче квінтесенція дизайну, оснащення і ходових якостей всіх легкових Mercedes-Benz. А сенсорні кнопки навіть на кермі, я впевнений, незабаром ми зустрінемо і на інших моделях. Але піонером такого рішення залишиться новий Е-Class.

Фото Миколи Отруби

Mercedes-Benz E-Class (W212)

Під час оновлення седан минулого покоління кардинально змінив зовнішність, недвозначно натякнувши на те, який вигляд матиме його спадкоємець. До речі, машину в 212-му кузові ще можна придбати в Україні.

2009-2013 рр.

2013-1016 рр.

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Стандартне і три лінії виконання – Exclusive, Avantgarde і AMG Line, дають змогу підкреслити розкіш, динаміку чи спортивність машини. Але, в будь-якому разі екстер’єр та інтер’єр нітрохи не гірші, ніж у флагманського S-Class. Вперше для Mercedes-Benz Е-Class як опція пропонується пневматична підвіска з безперервним індивідуальним регулюванням на рівні кожного колеса і можливістю примусового вибору більш комфортного або спортивного режимів. І на такій ходовій «ешка» має справді ширяти над нерівностями. −  Підвіска з попередньо встановленими комфортними налаштуваннями занадто голосно працює на розбитій дорозі. За три дні на пластиковому корпусі ключа-мітки утворилися потертості від слота для його зберігання в автомобілі.
Силовий агрегат і динаміка
 +   Зазвичай полиця максимального крутильного моменту сучасних турбодизелів становить 500-700 об/хв, але у нового двигуна Mercedes-Benz E 220 d (W213) розтягнулася на 1200 об/хв. За акуратної плавної їзди силовий агрегат демонструє злагоджену роботу та адекватні реакції. −  Навіть за умови плавної і акуратної їзди в наших умовах домогтися вражаючої витрати палива менше за 5 літрів на 100 км не вдається. У мене маршрутний комп’ютер показував близько 7 літрів.
Фінанси й оснащенння
 +  Для синхронізації зі смартфоном нова «ешка» пропонує додаток Apple Car Play Android Auto. І вперше завдяки системі Remote Parking Pilot можна паркувати машину без водія – зі смартфона. А місце в ресторані або квиток на літак можна забронювати через консьєрж-сервіс. Для нового Е-Class доступні LED-фари з 84-ма світлодіодами і системою адаптивного керування, бездротовий зарядний пристрій для смартфонів, мультиконтурні сидіння з масажем, підігрів підлокітників, кілька пакетів оснащення і рівнів аудіопідготовки. −  Традиційно для Mercedes-Benz найбільш прогресивні системи і сучасне обладнання пропонуються як опції, які можуть помітно збільшити вартість машини.

MercedesBenz E 220 d (W213)

Загальні дані
Тип кузоваседан
Дверцят/місць4/5
Габарити Д/Ш/В, мм4923/1852/1468
База, мм2939
Колія передня/задня, мм1616/1619
Кліренс, мм103
Маса споряджена/повна, кг1680/2320
Об’єм багажника, л540
Об’єм бака, л50

Двигун

Типдиз. з безпосер. впр. турбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1950
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв143(194)/3800
Макс. кр. мом., Нм/об/хв400/1600-2800

Трансмісія

Тип приводузадній
КП9-ст. авт. 9G-Tronic

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск. вент.
Підвіска передня/заднянезалежн./незалежн.
Підсилювачелектро
Шини225/55 R17

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год240
Розгіін 0–100 км/год, с7,3
Витрата траса-місто, л/100 км4,1-4,7
Гарантія, років/км2/без обм. проб.
Періодичність ТО, років/км1/15 000
Вартість ТО, грн4 601
Мінімальна вартість, грн*1 184 650
Вартість авто на тестуванні, грн*1 739 509

*На 01.08.2016 р. для авто з обраним силовим агрегатом