X

Тест-драйв нової Honda Pilot: Що показав кросовер третього покоління

Если у кого сложилось мнение, что Honda покинула украинский рынок, то это не так. Иначе как бы мы провели тест-драйв нового Honda Pilot третьего поколения? Кроссовер дарит новые ощущения. И мы первыми испытываем их в Украине.

Новий Honda Pilot так кардинально змінив імідж, що від брутальності попередника не залишилося і сліду. Як показує наш тест-драйв Honda Pilot другого покоління, машину періодично оновлювали і раніше, але все одно вона стояла дещо відособлено від усього модельного ряду. Дуже вже відрізнявся її дизайн від інших Honda.

Корпоративний стиль!

Новий флагманський кросовер компанії виконаний у більш витонченому стилі, завдяки чому має динамічніший і легший вигляд. Передня частина і стійки кузова, контури вікон – все набуло стрімких обрисів. І як результат – коефіцієнт лобового опору зменшився на 10% порівняно з попереднім поколінням Пілота.

Фірмовим стилем Honda стала решітка радіатора, яка немов перетікає в головну оптику.

Новий Пілот отримав світлодіодні денні ходові вогні, фари ближнього світла і задні ліхтарі.

На перший погляд і не скажеш, що новий Пілот збільшився у розмірах. Однак він додав практично 10 см у довжину і 5 см – у колісній базі. Таким чином кросовер лише трохи не дотягує до 5 м завдовжки і до 2 м – завширшки. Так що всі 8 пасажирів розміщуються в машині легко, і ні у кого не виникає сумніву, що вони сидять саме в європейському авто.

Найкращий бренд позашляховиків, «SUV Brand Award 2016», на американському ринку.

Це в минулій генерації при всій своїй адаптації до нашого ринку прямовисна скеля – монументальний торпедо з жорсткого пластика в сірих тонах з рубленими ламаними гранями сполучених панелей і каскадами великих кнопок – просто кричала про американське походження Пілота.

Інтер’єр нового Пілота куди елегантніший, ніж у колишнього. Немов висічену в прямовисній сірій скелі з жорсткого пластика панель змінив більш сучасний хвилястий і зорієнтований по горизонталі рельєф. Кермо нового Пілота таке саме, як на легковому седані Honda Accord і кросовері Honda Crosstour, що дає змогу керувати маршрутним комп’ютером, круїз-контролем, основними функціями аудіосистеми й телефону.

Тепер м’яка верхня частина приладової панелі і дверних карт імітує шкіру. І навіть жорсткий пластик має дорожчий вигляд. А в темний час доби затишну атмосферу створює ненав’язливе фонове підсвічування в ногах, у дверцятах і центральних підстаканниках біля селектора коробки. Щоправда, його колір змінити не можна.

Завдяки таким якісним матеріалам і новій архітектурі торпедо інтер’єр набув більш сучасного ділового стилю преміум-класу з мінімальною кількістю перемикачів. Та й ергономіка тут хороша.

Красивий і сучасний щиток приладів із цифровим спідометром. Центральний 4,2-дюймовий TFT дисплей показує маршрутну інформацію та підказки в навігації. Але він не дає змоги працювати з телефонною книжкою та історією дзвінків.

Важіль коробки перенесли на підлогову консоль, керування кліматичною установкою зібрано в окремому зручному блоці. Інформаційно-розважальною системою Honda Connect на системі Android керуєш із 8-дюймового сенсорного дисплея.

Він дає змогу зайти в соціальні мережі, користуватися електронною поштою і Wi-Fi, керувати аудіосистемою з 10 динаміками, сабвуфером і підсилювачем на 540Вт. От лише якщо пасажир на ходу захоче змінити рівень гучності, робити це віртуальним повзунком йому незручно.

Для контролю за пасажирами (особливо маленькими) другого і третього рядів передбачено спеціальне дзеркало.

Та й сама музична сцена в машині – без спецефектів. А об’ємний звук можна створити тільки для навушників заднього медіакомплексу. Адже на другому ряду – справжній кінозал із окремим 9-дюймовим стельовим екраном, DVD-програвачем, великою кількістю роз’ємів для підключення різних носіїв і парою навушників.

Не дуже зручно, що занесені в пам’ять радіостанції позначені тільки частотами на відповідних сенсорних кнопках. Також можна було б менше відволікатися від дороги, якби перелік каналів, телефонна книга та історія дзвінків відображалися безпосередньо на 4,2-дюймовому екрані щитка приладів і перемикалися кнопками на кермі.

У цих широких кріслах не вистачає запропонованого діапазону регулювання поперекового підпору і надійності бічної підтримки. Зате сідати і виходити легко та зручно. Та й відкидні підлокітники з внутрішніх сторін крісел недвозначно натякають на плавну посадку і далеку дорогу.

Якщо закрити величезний центральний бокс, то виходить прекрасна підставка для сумки. Під зсувною кришкою є величенький відсік із поличкою, яку можна переміщати, і роз’ємами.

Щоб пробратися на третій ряд, сидіння середнього легко посунути вперед за допомогою електричних приводів. Щоправда, встановлювати назад їх доводиться вручну. Галерка в Пілоті просторіша, ніж у деяких великих авто з трьома рядами сидінь.

Тут він розрахований на трьох осіб, причому невеликої комплекції. Зате над головою і в ногах місця достатньо. І навіть двоє цілком огрядних дорослих людей тут розміщуються цілком нормально. Хіба що занизько розташована подушка змушує сидіти з підігнутими колінами.

В Америці у другому ряду передбачено два окремих капітанських крісла з великим підлокітником у центрі. В Україні всі дивани тримісні. Їх можна переміщати вперед-назад і регулювати за нахилом спинок. Рівна підлога створює додаткові зручності для середнього пасажира. На вікнах з’явилися сонцезахисні шторки.

На другому ряду кліматична установка з повноцінними регулюваннями і 3-рівневим підігрівом дивана, а також справжній кінозал із 9-дюймовим стельовим екраном, DVD-програвачем, великою кількістю роз’ємів для підключення різних носіїв і парою навушників.

При всьому цьому ще залишається багажник, об’єм якого цілком достатній для міських поїздок. Щоправда, доволі високо доводиться піднімати речі. Але що поробиш – під днищем машини передбачена повнорозмірна запаска, а в самому відсіку під підлогою – ще й доволі містка ніша.

Для зручності висадки і посадки на третій ряд, середній можна посунути вперед за допомогою електроприводу. Кнопки є з зовнішнього боку і з боку пасажирів гальорки. Але встановлювати ряд на місце доводиться вручну.

На третьому ряду пара дорослих і доволі великих людей поміщаються нормально. І над головою місце є, і ногам не тісно. Тільки подушка низька, тому доводиться сидіти з підігнутими колінами.

Її можна задіяти при перевезенні більшої поклажі або для зберігання невеликих, але обов’язкових у машині речей. Фальшпідлогу можна перевернути пластиковою стороною вгору, якщо вантаж брудний або сипучий. А кришка багажника відчиняється електроприводом.

Автономного опалювача у Пілота немає, але прогріти або охолодити салон можна за допомогою системи дистанційного запуску двигуна. Причому завести його кнопкою на ключі можна з доволі великої відстані. Наприклад, з вікна квартири.

Навіть при встановленому третьому ряді залишається багажник, об’єму якого цілком достатньо для міських поїздок.

Велика навантажувальна висота зумовлена тим, що під підлогою є ще й простора пластикова ніша, яка не боїться брудних речей, а під днищем вивішено повнорозмірне запасне колесо.

Жодних проблем з оглядовістю і відчуттям габаритів такого великого авто не виникає. І в цьому немає нічого дивного. Хорошу оглядовість в районі передніх стійок кузова ми відзначали і у моделі минулого покоління, коли проводили порівняння Honda Pilot з конкурентами.

Скласти задні крісла можна одним порухом руки – потягнувши за ремінець. Тут же підголівник автоматично опускається, а спинка падає вперед врівень із підлогою.

Тому, опустивши крісло в найнижче положення, не відчуваєш дискомфорту, навіть їдучи в тісних місцях. До того ж новий Пілот слідом за Акордом і Кросстуром отримав камеру Lanewatch у правому дзеркалі.

Вона охоплює помітно більший сектор огляду, виключаючи також мертву зону, і активується під час ввімкнення відповідного покажчика повороту або примусово.

Слідом за Акордом і Кросстуром вже й Пілот отримав камеру Lanewatch для контролю «мертвої» зони праворуч. Вона виводить зображення на центральний дисплей.

А в торці лівого підрульового перемикача є кнопка, яка вмикає її примусово. Сектор огляду камери більший, ніж у водія через дзеркало.

Картинка виводиться на центральний дисплей, розташований приблизно на однаковій з лівим дзеркалом відстані від очей водія. Це допомагає контролювати ситуацію навколо машини, практично не відриваючись від дороги.

А камера заднього виду традиційно дає змогу обирати один із трьох кутів огляду. Але тепер вона також показує відстань до перешкоди, малюючи траєкторію, – чого не вистачало попереднику.

За результатами випробувань американського агентства NHTSA, Honda Pilot отримала максимальні 5 зірок за безпеку.

З несподіваною спритністю

Все це обладнання пропонується для нового Пілота в єдино доступній комплектації Premium. Вона також охоплює і колеса з 18-дюймовими дисками, завдяки яким великий кросовер дуже добре поводиться на наших дорогах.

На американському ринку залишився 3,5-літровий мотор. В Україні ж новий Пілот пропонується ось із таким бензиновим 3-літровим V6 сімейства Earth Dreams. Мотор показує хорошу потужність – 249 к.с., забезпечує важкому SUV розгін до 100 км/год за 9,2 с, обіцяє середню у змішаному циклі витрату пального на рівні 10,4 л на 100 км, спокійно споживає 92-й бензин. Також варто відзначити ще й тиху, м’яку роботу агрегата.

Поштовхів на кермо не пропускає, в ямах і глибоких тріщинах обходиться без важкого і гучного «бум», горбики і латки поглинає впевнено, от хіба що з шумом.

На розбитих ділянках постійно чути глухе перестукування під днищем, особливо ззаду. Можливо, це результат збільшеного для нашої країни кліренсу до 200 мм і менший хід підвіски часто змушує спрацьовувати до відбою.

Для забезпечення економії палива двигун нового Пілота оснащений режимом «Eco», системами електронного регулювання фаз газорозподілу i-VTEC і вибіркового відключення циліндрів Variable Cylinder Management (VMC). Але реальна витрата пального залежить від манери їзди.

Ці звуки легко помічаєш ще й тому, що під час їзди в салоні дуже тихо. На заваді стороннім шумам стає подвійне скло в передніх дверцятах. А з тими, які чуєш, бореться система активного шумозаглушення, як у Acura. Ось чому навіть «Гелик» у сусідній смузі гарчить незвично глухо. Та й власного мотора практично не помічаєш.

В Америці на новий Хонда Пілот, як і раніше, встановлюється двигун об’ємом 3,5 л, який працює з 9-ступінчастим автоматом. Але в нашій країні модель пропонується з 3-літровою V-подібною «шісткою» сімейства Earth Dreams і 6-швидкісною АКП.

Для шанувальників напоїв Пілот пропонує велику кількість різноманітних підстаканників. У кожній із задніх дверцят, їх по два. А у передніх – двоярусні полички для невеликих речей.

За кілька днів я жодного разу не відчув нестачі трьох додаткових ступенів. Коробка працює плавно при підвищенні передач, а при зниженні, нехай і з невеликим м’яким поштовхом, дуже оперативно йде вниз. Ручного режиму в автомата так і не з’явилося.

І без нього великий кросовер розганяється до сотні за 9,2 с. Але куди більше він вражає тихою та м’якою роботою. Адже для впевненої, але рівної їзди мотору достатньо 2000 об/хв. І в такій ситуації його навіть не чути.

У нового Пілота є вентиляція передніх сидінь, підігрів крісел і керма. Лобове скло обігрівається тільки в районі зони спокою склоочисників.

При частковому навантаженні система змінного керування циліндрами Variable Cylinder Management (VMC) частину з них вимикає. З відчуттів навіть не скажеш, на трьох, чотирьох або шести циліндрах працює двигун наразі. Але на витрату пального це впливає позитивно. Вдається укладатися в 12,5 л на 100 км.

Хоча, звісно, особливе задоволення – покрутити хондівський движок. Найпростіше це робити, натиснувши кнопку збоку на важелі трансмісії. Тепер автоматична коробка стає не шести-, а чотириступінчастою. В результаті двигун практично завжди працює на високих обертах. І чим вони вищі, тим швидшими, чіткішими і лінійнішими стають реакції.

У салоні є чотири USB-порти, лінійний вхід AUX, 2 порти HDMI для підключення ігрових приставок, а також кілька електричних розеток.

Адже навіть за умови невеликого додавання газу мотор практично одразу потрапляє в зону максимального крутильного моменту. Але і в цьому разі двигун поводиться так, немов для нього це штатна ситуація.

Навіть під 7000 об/хв він не голосить, а працює без істеричних ноток, але з гарним рівним неголосним звуком. Зате реакції на педаль газу демонструє миттєві й точні. На високих обертах двигун показово лінійно слідує за педаллю газу. Пілот дуже точно дотримується принципу “як натискаєш – так і їдеш”.

За містом це забезпечує максимально швидкий та оперативний розгін із ходу для обгону. А маршрутний комп’ютер показує, що коли такий темп їзди додався до спокійного, витрата пального так само не перевищує 13,5 л на 100 км.

Є тут і традиційний режим роботи силового агрегата «Eco». В ньому відчувається, як запал авто немов різко згасає. Легкість, з якою він відгукувався на додавання газу, змінюється плавними притупленими реакціями. Але за необхідності сонливість як рукою знімає кікдаун.

Система Honda Connect дає змогу користуватися соціальними мережами, електронною поштою і Wi-Fi. Навігація Гармін надає онлайн-інформацію про затори і можливість безкоштовно оновлювати карти протягом 5 років.

Легке на прямих кермо унеможливлює рискання під час невеликих підкреровувань. На більш глибоких маневрах кермо стає важчим, але все одно залишається доволі м’яким. У реакціях  Honda Pilot немає зухвалості деяких європейських конкурентів, але, незважаючи на значні габарити, він виявився спритним і маневреним.

Конструктивно повторюючи механізм Acura MDX – SH-AWD, система повного приводу i-VTM4 нового Honda Pilot динамічно розподіляє крутильний момент між задніми колесами в поворотах. Практично вся доступна їм тяга йде на зовнішню сторону, закручуючи машину у віраж.

Показники на коротких поїздках значні, але на довгих пробігах витрата пального цілком прийнятна.

А до бездоріжжя в Пілота тепер інший підхід. Замість блокування центральної муфти використовується інтелектуальна система керування тягою Intelligent Traction Management.

Доволі підказати їй тип покриття, яким доведеться їхати (нормальний, сніг, бруд або пісок), – як вона змінює реакцію мотора на акселератор, момент перемикання передач, розподіл тяги по колесам і роботу електронних систем згідно з обраним режимом.

Для різних умов їзди тепер передбачено лише одну кнопку перемикання режимів системи керування тягою Intelligent Traction Management.

Утім, згадайте, коли ви виїжджали на своєму Пілоті або іншому кросовері на небезпечне бездоріжжя? І чи робили це взагалі? Тому і кліренсу в 200 мм достатньо для умов, які випадають на долю таких машин в околицях міст і котеджних селищ.

Фото автора

Історія Пілота

Honda Pilot 2003-2008 р.в.

Перше покоління кросовера побачило світ у 2003 році, а у 2006 р. отримало планове оновлення (на фото).

Honda Pilot 2009-2015 р.в.

В Україні офіційно продавати Honda Pilot почали з другого покоління. Воно дебютувало у 2009 р., а в 2011 р. презентували оновлену версію (на фото). Зовні машина кардинально відрізнялася від інших авто модельного ряду.

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Великий кросовер став помітно елегантнішим. Нові матеріали виводять його на преміальний рівень. На колесах із 18-дюймовими дисками Хонда Пілот – дуже комфортабельний і тихий автомобіль. У салоні просторо на всіх трьох рядах. До послуг 8 осіб, які можуть поміститися в машині, – доволі об’ємний багажник в 395 л. Щоправда, … − … речі для такої великої компанії все одно не помістяться, та й навантажувальна висота відсіку завелика. Задні дверцята розчиняються не дуже широко.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Із таким мотором новий Honda Pilot динамічніший за колишній із його 3,5-літровим агрегатом. Завдяки тому, що фактичний робочий об’єм двигуна становить 2997 см3, власник нового Пілота не платить податку на розкіш. Агрегат працює на 92-му бензині, а за рахунок систем електронного регулювання фаз газорозподілу i-VTEC і змінного керування циліндрами VMC демонструє хорошу економічність, щоправда… − …витрата в змішаному циклі в межах 12,5-13,5 л на 100 км все одно на 2-3 л перевищує заявлену.
Фінанси й оснащення
 +  Новий Пілот отримав сучасне обладнання. У фарах тепер – світлодіодні скоби ходових вогнів і ближнє світло. В ручках передніх дверцят розташувалися датчики і кнопки безключового доступу. У бічних дзеркал є функція складання за допомогою електроприводу. Передні крісла обзавелися вентиляцією, а кермо – підігрівом. Навігація Гармін передбачає встановлення Яндекс-навігатора з онлайн-інформуванням про затори і безкоштовне оновлення карт протягом 5 років. Система Honda Connect дає змогу зайти в соціальні мережі, користуватися електронною поштою і Wi-Fi. Також в оснащення входять: камера заднього виду, шкіряне оздоблення, розважальний комплекс для задніх пасажирів і багато інші опції, щоправда… − …в єдиній комплектації Premium лобове скло обігрівається лише в зоні спокою склоочисників, немає адаптивних фар або хоча б функції підсвічування поворотів, системи моніторингу «мертвих» зон із функцією визначення поперечного руху під час проїзду заднім ходом, системи утримання в смузі (або хоча б попередження), активного круїз-контролю і безконтактного керування кришкою багажника.

 

Honda Pilot

Загальні дані

Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/8
Габарити Д/Ш/В, мм4954/1997/1788
База, мм2820
Колія передня/задня, мм1684/1706
Кліренс, мм200
Маса споряджена/повна, кг2109
Об’єм багажника, л305/827/1779
Об’єм бака, л74

Двигун

Типбенз. з безпосер. впр.
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.V6/4
Об’єм, см куб.2997
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв183(249)/6000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв294/5000

Трансмісія

Тип приводапост. повний iVTM-4
КП6-ст. авт.

Ходова частина

Гальма передні/задні дискдиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./незалежн.
Підсилювачелектро
Шини245/60 R18

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год192
Розгін 0–100 км/год, с9,2
Витрата траса–місто, л/100 км8,2-14,3
Гарантія, років/км3/100 000
Періодичність ТО, років/км1/15 000
Вартість ТО, грн3 100
Вартість тестованого авто, грн*1 468 850

*За курсом НБУ + 1% на 16.12.2016 р.