X

Тест-драйв оновленого Peugeot 2008: чому левеня вишкірилося

Как только в Украине появился обновленный Peugeot 2008, мы тут же заполучили этот кроссовер на тест-драйв.

З’явившись у 2013 році Peugeot 2008 завоював такий успіх, якого не очікували і самі творці. В Європі він викликав бум, та й в Україні знайшов своїх численних шанувальників. Знайомилися і ми з ним у наших реаліях. Але ж фішка оновленого 2008-го не просто в іншій зовнішності, а й у силовому агрегаті. Бензиновий 1,2-літровий движок Turbo PureTech 110 – абсолютно новий двигун для Peugeot в Україні. В Європі він вже двічі ставав «Двигуном року» – в 2015 і 2016му. А ми знайомимося з ним на 2008-му, де він працює в парі з новою 6ступінчастою коробкою передач EAT6. З таким тандемом під капотом, звички авто помітно змінилися на краще.

Нове облицювання решітки радіатора з великою емблемою таке яскраве, що не помітити його просто неможливо. Так що ви відразу впізнаєте оновлений Peugeot 2008 на дорозі.

Світлодіодні ходові вогні є у всіх версіях 2008-го. У дорожчій комплектації протитуманні фари вміють освітлювати повороти.

Візитною карткою авто був і є вигин даху, підкреслений молдингами над задніми дверцятами. Рейлінги додають 2008-му позашляхової солідності.

Після оновлення Peugeot 2008 отримав видозмінені задні ліхтарі зі слідами «пазурів лева» з 3D ефектом

Суворий хлопець

Після оновлення Peugeot 2008 однозначно набув серйознішого вигляду. І тепер в його зовнішності легше розгледіти кросовер. Нове облицювання решітки радіатора отримало агресивний оскал і на неї перемістилася більша емблема, яка раніше розміщувалася на капоті. У свою чергу, він став меншим, оскільки тепер вся передня частина авто, це і є величезний бампер.

Колісні арки стали більш м’язистими за рахунок пластикових накладок, задні ліхтарі отримали фірмові сліди від «пазурів лева», а загалом оновлений Peugeot 2008 став більш впевненим і потужним. І цей вигляд підкріплений новим силовим агрегатом 1,2 – літровим 110-сильним бензиновим турбомотором і 6-ступінчастою автоматичною трансмісією.

От такий панорамний дах із контурним підсвічуванням доступний тільки для більш дорогого виконання Allure, але за додаткові 15 660 грн. Його можна закрити шторкою з електричним керуванням.

Раніше 2008-й з атмосферним1,2-літровим 82-сильним двигуном і 5-діапазонним роботом був, … скажімо так, занадто спокійним, і неспішно крався до першої сотні за 15,4 секунди. На його тлі оновлений Peugeot 2008 із 110-сильним турбомотром аналогічного об’єму і 6-ступінчастою автоматичною трансмісією – справжній спринтер. З динамікою в 10,3 секунди до сотні, він навіть перевершує колишню машину з 1,6-літровим 120-сильним атмосферником і 4-швидкісним автоматом.

На оновленому Peugeot 2008 стоїть більш сучасний мультимедійний комплекс, який завдяки функції MirrorLink і підтримки інтерфейсу Apple CarPlay може подружитися зі смартфоном.

Подача маршрутної інформації знайома за попередніми моделями. Витрата палива помітно відрізняється від обіцяного, особливого за умови швидкої їзди в змішаному циклі.

Зі згаданими авто ми познайомилися під час «Зоряного часу» 2008-го в Україні, і не знайшли повного взаєморозуміння із жодним з них. То 1,2-літровому атмосфернику бракувало напору, то АКП дивувала нелогічними перемиканнями, а то РКП «тупила» під час різких прискорень. А що ж отримуємо тепер?

Це ж інша річ!

Скромний літраж мотора відчувається лише на низьких обертах. Коли на високій передачі зменшуєш швидкість у міському потоці або під час проїзду лежачих поліцейських, двигун поводиться дуже флегматично. Але, достатньо плавно підтягнути мотор приблизно до 2000 об/хв, як до діла береться турбіна, народжуючи бадьоре і тривале підхоплення.

У всіх комплектаціях водійське крісло має регулювання за висотою. А підігрів є у обох передніх сидінь.

Незважаючи на піднятий в задній частині дах, стеля у 2008-го доволі низька.

А можна сильніше притиснути акселератор. Ось тут коробка ще може трохи задуматися, наприклад, чи залишатися їй на третій передачі, чи перейти на другу. Мабуть, лише цим вона віддалено схожа колишній 4-швидкісний агрегат. В іншому, нова 6-швидкісна трансмісія працює набагато оперативніше і логічніше. А «робота» вона випередила високою плавністю – моменти перемикання вгору під час набору швидкості і вниз під час уповільнення практично не відчутні.

У всіх машинах встановлено 2-зонний клімат-контроль. Кондиціонер може працювати в м’якому, звичайному і прискореному режимі.

Як і раніше, деякі версії 2008-го оснащуються двома USB-роз’ємами. Але на сьогодні в Україні пропонуються машини з одним.

У принципі, за тиждень, я не відчув потреби в ручному режимі, але ігнорувати його не міг. У ньому ступені змінюються м’яко і комфортно, без пауз і поштовхів. Але АКП продовжує реагувати на кік-даун, до того ж тут немає підрульових перемикачів. Тому, для активної їзди, мені з головою вистачає спортивного режиму трансмісії.

У ньому моторчик практично весь час перебуває в зоні максимальної тяги, а руки знімати з керма для перемикання не треба. Невеликий пухкий «бублик» м’який і без спортивної пружності. Але машина все одно швидко і точно виконує команди і маневрує. На оновленому Peugeot 2008 однаково легко і приємно неспішно роз’їжджати на парковках і швидко проходити швидкісні повороти.

В Україні оновлений Peugeot 2008 поки що доступний тільки з одним силовим агрегатом – 1,2-літровим бензиновим Turbo PureTech 110 з системою Stop&Start і 6-ступінчастою автоматичною коробкою передач. До його роботи претензій немає.

І під час кожного швидкого віражу або різкого маневру відчуваєш інший – позашляховий бік цього кросовера. У повороті задня зовнішня покришка рано підломлюється і 2008-й неначе присідає на це колесо. Річ у тому, що коли замовляєш для 2008-го опціонну систему адаптації до різних умов руху Grip Control, то отримуєш і всесезонні шини Mud and snow» Goodyear Vector 4Seasons розмірності 195/60 R16

Автоматична трансмісія передбачає ручне перемикання передач тільки підлоговим важелем. Для альтернативи є спортивний і зимовий режими.

Вибір такого «взуття» зумовлений тим, що воно краще чіпляється за грунт. Повного приводу у машини немає, але залежно від обраного режиму: «Стандартний», «Сніг», «Бруд», «Пісок» і «ESP відімкнена», електроніка змінює алгоритм своєї роботи, щоб забезпечити оптимальне зчеплення коліс зі слизькою, розмитою або сипучою поверхнею.

Система Grip Control в пакеті з всесезонними шинами «Mud and snow» доступна для 2008-го з моторами потужністю від 100 к.с. В комплектації Active такий пакет коштує 12 720 грн, а в більш дорогій Allure – лише 3 910 грн.

Із побоюванням, але все ж скеровую оновлений Peugeot 2008 з асфальту. Доволі глибоким піском проїхати вдалося. Хоча, часом передні колеса починали закопуватися. З «піщаними» налаштуваннями можна їхати доволі швидко – до 110 км/год, Тоді як «грязьові» тримаються до 80 км/год, а інші – до 50 км/год.

Круїз-контроль з обмежувачем швидкості є у всіх оновлених 2008-х.

Польовими дорогами їжджу доволі сміливо, оскільки високу траву приймає на себе обвіс з нефарбованого пластику, а підвіска добре відпрацьовує всі нерівності ґрунтової дороги. А от на асфальті особливим комфортом і тишею в роботі ходова не балує. На вибоїні може стукнути, на жорстких дефектах – потрясти. Але латки і горби поглинає добре, демонструючи помірну жорсткість і достатню енергоємність для того, щоб не шарахатися від кожної нерівності.

Раніше на підлозі та спинках заднього дивана були пластикові полози. Тепер важкий вантаж доводиться засовувати вглиб відсіку по оббивці. В іншому практичність на висоті – навантажувальна висота невелика (лише 600 мм), який-небудь бортик відсутній, підлога після складання спинок заднього ряду рівна, є безліч кріплень для фіксації багажу і дві ніші на кожній зі сторін.

Чекаємо на поповнення

У зовнішності оновленого Peugeot 2008 з’явилося більше суворості, але він залишився таким самим доброзичливим і зручним компактним автомобілем, як і раніше. Він зберіг азартну поведінку, автоматична трансмісія робить щоденну їзду зручною і плавною, а турбомотор забезпечує чудову динаміку. Залишилося тільки дочекатися, коли за капотом українських 2008-х заторохкотить економічний дизельок. І тоді шанувальників у цієї машини в нашій країні стане ще більше.

Фото автора

Peugeot 2008 GT Line 2016 р.

Peugeot 2008 (2013 р.)

Peugeot 2008 завоював такий успіх, якого від нього не очікували і самі творці. У Європі, з моменту запуску, він ввійшов до трійки найпопулярніших авто в своєму сегменті. Величезний попит сприяв переходу роботи заводу на дві робочі зміни.

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Для кузова стали доступними нові кольори: червоний Ultimate Red і смарагдовий Emerald Crystal. Дизайн передньої частини і задніх ліхтарів став виразнішим і свіжішим. Зручний у користуванні багажник – навантажувальна висота невелика (лише 600 мм), який-небудь бортик відсутній, підлога після складання спинок заднього ряду рівна, є безліч кріплень для фіксації багажу і дві ніші з кожної сторони відсіку. −  Не дуже багато місця над головами пасажирів заднього ряду. З багажника зникли транспортувальні пластикові накладки, якими було зручно засовувати важку поклажу вглиб відсіку.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Новий мотор Turbo PureTech 110, два роки поспіль завойовує титул «Двигун року» – у 2015-2016 рр., в категорії від 1,0 л до 1,4 літра. Його оснащено безпосереднім уприскуванням палива і високоефективним турбо-нагнітачем. За крутильним моментом цей турбомотор помітно перевершує будь-який із доступних раніше для 2008-го бензинових двигунів. До того ж максимальна тяга доступна вже з 1750 і аж до 5500 об/хв. Нова автоматична коробка передач EAT6 працює швидко і плавно. Система Grip Control тепер доступна і з автоматичною трансмісією. −  Заявлена витрата палива менша, ніж у колишніх агрегатів, але в реальності виявилася практично такою самою, як у наших колишніх тест-драйвах – від 6,7 до 7,2 літрів на 100 км за умови більш-менш акуратної їзди, і на літр-півтора більшою під час активної. А економічний дизельний мотор для 2008-го в Україні не пропонують.
Фінанси й оснащення
 +  У базовому оснащенні оновленого Peugeot 2008 є система Hill Start Assist, круїз-контроль із обмежувачем швидкості, 6 подушок безпеки (зокрема бічні шторки), датчики тиску в шинах, 2-зонний клімат-контроль, підігрів передніх сидінь, салонне дзеркало з автозатемненням, електричні приводи бічних дзеркал і стекол всіх дверей, сенсорний 7-дюймовий монітор і багато іншого обладнання. У дорожчій версії стоїть система Mirror Screen, яка дає змогу дублювати екран смартфона. Серед додаткових опцій – камера заднього виду, системи активного гальмування Active City Brake і Grip Control, а також інші опції. −  Список додаткового обладнання не дуже широкий. До того ж в Україні не пропонуються система автоматичного паркування Park Assist і нова преміальна комплектація GT Line.

Peugeot 2008

Загальні дані

Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити Д/Ш/В, мм4159/1829/1556
База, мм2538
Колія передня/задня, мм1477/1488
Кліренс, мм165
Маса споряджена/повна, кг1140/1690
Об’єм багажника, л350/1194
Об’єм бака, л50

Двигун

Типбенз. із безпос. впр. турбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R3/4
Об’єм, см куб.1199
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв81(110)/5500
Макс. кр. мом., Нм/об/хв205/1500

Трансмісія

Тип приводупередній
КП6-ст. авт.

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалеж./напівзалежн.
Підсилювачелектро
Шини195/60 R16

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год188
Розгін 0–100 км/год, с10,3
Витрата траса-місто, л/100 км4,4-6,6
Гарантія, років/км2/без обм. проб.
Періодичність ТО, років/км1/20 000*
Мінімальна вартість грн**479 500
Вартість тестованого авто, грн**541 970

* Заміна мастила у двигуні кожні 10 000 км – 1 368 грн**
**На 08.08.2016 р.