X

Тест-драйв Opel Astra L: Рудий з автоматом

На тесті в autocentre.ua шосте покоління Opel Astra, створена на “французькій” платформі. Питання, чи залишився Opel німцем?

Модель Opel Astra для України особлива. Адже з 2003 до 2008 року друге покоління моделі (Astra G) випускали в Україні на заводі ЗАЗ за технологією повного циклу: його варили, фарбували, збирали в Україні. Так що за інших обставин ця машина могла бути черговим поколінням авто, такого ж рідного, як Ланос. Та не так сталось, як гадалось. Наступну Астру вже не випускали в нас. 

З тих пір багато чого змінилось. Навіть сам бренд Opel тепер належить до концерну Stellantis. Цей факт наклав відбиток і на сам автомобіль. 

Нове, вже шосте покоління Astra створене на універсальній платформі концерна Stellantis PSA EMP2 (Efficient Modular Platform) V3 platform. Вона стала так само основою для споріднених по концерну моделей 

  • Citroën C5 X
  • DS 4
  • Peugeot 308
  • Peugeot 408

Проте, Астра хоч і є продуктом глобалізації, та зберегла в повній мірі ті відчуття, які притаманні саме авто з Русельхайму, де знаходиться головний офіс марки. 

Які бувають

В Україні нове покоління моделі Astra пропонується на вибір з бензиновим двигуном 1.2 PureTech з турбонадувом (130 к.с.) та турбодизелем 1.5  BlueHDi (130 к.с.). Та незалежно від обраного двигуна в нас модель пропонується тільки з автоматичною 8-ступеневою коробкою передач. На тесті в нас автомобіль з турбодизельним двигуном, та в багатшій комплектації Elegance. Є також простіша – Edition. 

 

Дизайн та салон Opel Astra L

Зовнішність моделі Astra не є сюрпризом. Це чергова інтерпритація сучасного стилю Opel. Та схоже що саме пропорції хетчбеку стали для кутастого та лаконічного стилю надзвичайно підходящими. Чорна лакована решітка радіатору, чорний дах, похилена вперед задня стійка.

Жодних скруглень та зайвих деталей. Лінії лаконічні та виразні. Все це дуже доречно підкреслено золотавим кольором нашої машини. До цього стилю та кольору мабуть пасували б ще й більші колісні диски з низьким профілем шин. Проте, так думаєш лише до тих пір, доки не почнеш їздити на новій Astra. Та про це трохи згодом. А поки про салон.

Інтерʼєр витриманий в тому ж стилі, що і зовнішність. Багато вставок лакованого чорного пластику, мало деталей, що візуально виділяються. Панель приладів перед водієм та екран праворуч об’єднані в довгий неперервний блок, а ліва частина з дефлектором обдуву так само інтегрована цю довгу скляну полосу. Обидва екрани діагоналлю по 10 дюймів, проте за рахунок того що вони обʼєднані суцільною чорною панеллю все виглядає як єдиний безперервний блок. Такого ж чорного блискучого пластику багато на центральній консолі та навіть кнопках на кермі. Виглядає стильно, та сподіваюсь так само буде виглядати і через рік експлуатації і не задряпається.  Дизайн панелі приладів у Астри дуже лаконічний та техногенний. Дивна річ, але такий холодний та вуглуватий дизайн виявився напрочуд зручним. Німці відмінно попрацювали над ергономікою.

Керування коробкою передач відбувається за допомогою невеликого джойстика який розташований на центральній консолі. Механізм досить зрозумілий, простий. звикання до нього не займає багато часу.  Поруч розташовані кнопки, за допомогою яких можна обрати ручний режим вибору ступені АКП або поставити машину на паркінг.  Позаду знаходиться кнопка вибору режимів руху, яка дозволяє перемикатись між звичайним спортивним та економічним режимом. 

На верхній частині центральної консолі знаходиться мультимедійний екран. За його допомогою можна керувати багатьма функціями автомобіля.  Зручно що довідка в машині також автоматизована і послухати корисну інформацію про машину можна українською мовою. Сам інтерфейс інфорозважальної системи дуже нагадує принцип керування смартфоном. Тобто меню на екрані можна скролити горизонтально як на телефоні. 

Зручно що залишили багато можливостей керувати певними функціями за допомогою гарячих кнопок, а не через меню. Прямо біля екрана знаходяться три основних кнопки меню. Це налаштування автомобіля, домашня сторінка та розширене керування клімат-контролю. Наша машина в топовий комплектації має роздільний клімат-контроль.  Керувати ним можна за допомогою зручних клавіш які розташовані трохи нижче основного екрану. 

В салоні встановлені сидіння, які на перший погляд не вражають чимось особливим. Та насправді вони мають сертифікацію AGR. Тобто вони сертифіковані ортопедичні і дозволяють довго їхати і при цьому спина не втомлюється. Крісло має комбіновані механічно-електрифіковані регулювання. Основні налаштування механічні, а регулювання кута нахилу подушки та інтенсивності поперекового підпору мають електропривод. 

На задніх сидіннях місця доволі немало. Хечтбек С-класу традиційно вважається сімейним авто. Та в вмпадку Astra я б швидше сказав що це авто для молодої компанії. 

Для пасажирів заднього ряду при колісній базі 2,67 метри місця вистачає як для колін так і по висоті. Та й багажник досить місткий – 422 літри. Фальш підлога багажнику добротна, міцна та жорстка.

Як їздить нова Astra L

Півторалітровий турбодизельний двигун показав себе як досить спритний. Він оснащений системою старт-стоп яка допомагає підвищити економічність та рівень екологічності двигуна. Проте, я цю систему частенько вимикав. Адже намагаючись якомога більше зекономити палива та зменшити кількість викидів двигун вимикається за перше ліпшої нагоди, коли ти рухаєшся містом. В умовах рваного темпу руху в місті часом це призводить до того, що сповільнюючись автомобіль вже глушить двигун. Та часто в трафіку саме в цей момент тобі треба додати швидкості.  Натискаєш на педаль газу і відбувається певний провал, а потім поштовх прискорення. Крім того, кілька разів машина лякала тим, що коли двигун вимикається для економії коробка передач не тримає автомобіль і машина починає відкочуватись назад. Хто їздить на машинах з роботом – знає це відчуття. Та все це легко виправляється. Достатньо просто вимкнути автоматичний старт-стоп. 

Якщо говорити про плавність перемикання та швидкість роботи, то тут до восьмиступінчатого автомата претензій немає. Хіба що жорсткувато відбувається перемикання на перших передачах. 

Щодо динамічних характеристик, то тут в двигуна все більш ніж чудово. Маючи 130 кінських сил потужності він також може похизуватися і тягою в 300 Нм, що навіть важливіше. Такий тяговитий двигун легко справляється з вагою міського хетчбеку.  Нехай прискорення до 100 км/год не таке вже й вражаюче і складає 12,1 секунду, проте початковий імпульс, а також еластичність на трасі з обгонами у Astra на висоті.  До того ж цей двигун надзвичайно економічний. Обіцяне показники в 4,5 л на 100 км по місту це зовсім не рекламний трюк. Цілком реально досягти показника до 5 л на 100 км при русі по Києву.  Ба більше – для цього не треба докладати якихось особливих зусиль. 

І тут саме час знов згадати про 16 дюймові диски та досить високі колеса 205/60 R16. Комбінація роботи досить щільно збитої підвіски та цих дуже сподобалась. Такий тандем дуже добре тримає машину у віражах, і в той же час дозволяє ефективно боротися з нерівностями, забезпечуючи дійсно комфортну їзду. Ще один плюс –  додатковий 1 см кліренсу (частина адаптації для нашого ринку). Так само частиною цього пакету є захист картеру двигуна, атермальне скло, бачок омивача більшого об’єму та потужніші генератор та акумулятор. 

Чи сподобалась Astra і чи варто її брати

Навіть дивно, що складена з тих же запчастин що й Peugeot 308 нова Opel Astra вийшла настільки німецькою. Це відчувається в усьому. Стильна зовнішність це фактично бонус, бо основна перевага цього хетчбеку прагматичність та продуманість. Очевидно, що машина націлена на молодіжну аудиторію. Рівень оснащення досить багатий, що відобразилось і на ціні. Турбодизельна машина пропонується тільки в багатшій комплектації Elegance та коштує 1 104 000 грн (близько 29 000 доларів за комерційним курсом на момент тесту). Бензинова версія в комплектації Увшешщт відчутно дешевша – 969 900 грн (близько 25 500 доларів). Ціни немалі, проте інші європейські однокласники пропонуються за схожим прайсом. Таких машин стає все менше – кросовери їх активно витісняють. А жаль. То ж може саме час обрати свій? 

Технічні характеристики Opel Astra

Кузов хетчбек

Дверей/місць 5/5

Розміри Д/Ш/В, мм 4374/1860/1441

Колісна база, мм 2675

Обʼєм багажника, л 422/1339

Двигун тип диз. турбо

Обʼєм, см. куб. 1499

Потужність кВт (к.с.)/об. хв. 96 (130)/3750

Крутний момент Нм/об. хв. 300/1750

Витрати пального, л/100 км 3,8-4,5

Максимальна швидкість, км/год 203

Прискорення 0-100 км/год, с 12,1