X

Тест-драйв Porsche Cayenne. Зірка на заході

Второе поколение Porsche Cayenne вот-вот отпразднует свое семилетие. Очевидно, в ближайшие годы мир увидит наследника. Впрочем, даже на закате карьеры Cayenne продолжает впечатлять и остается одним из лучших спортивных кроссоверов в мире. Привлечь к самому продаваемому в Украине Porsche поможет и спецверсия Platinum Edition.

За кермом різних версій Porsche Cayenne другого покоління мені вдалося проїхати не одну тисячу кілометрів дорогами України, Європи, Туреччини, Молдови, Грузії та Азербайджану.

І навіть на серйозному бездоріжжі Cayenne з кліренсом у 215 мм не давав приводу непокоїтися. Хоча, звісно, набагато впевненіше почуваєшся у версії з пневмопідвіскою, яка здатна підняти кузов над дорогою на цілих 268 мм (версія Turbo – 273 мм).

Із 18-дюймовими колісними дисками і пухкою резиною 255/55 Cayenne комфортний навіть зі штатною пружинною підвіскою

Фірмовий повний привід Porsche Traction Management оснащений блокуванням центральної електрокерованої муфти та заднього диференціала, а це вже, скоріше, прерогатива серйозних позашляховиків. Наявність блокувань Cayenne дає змогу проїжджати недосяжними для інших кросоверів місцями.

На бездоріжжі Porsche Cayenne сильний гравець – далеко не кожен кросовер має в своєму арсеналі блокування диференціалів.

Але все ж, дивлячись на вартість Cayenne і його лаковані боки, штурмувати на ньому ті ж Карпатські гори шкода, хоча і цілком можливо.

Фінальне ограновування

За своє конвеєрне життя Porsche Cayenne вже переживав оновлення. Але перед нами його найсвіжіша версія. Відрізнити її неспеціалісту непросто – різниця в деталях. Так, радіаторна решітка замість трьох прорізів тепер має чотири і оснащена активними шторками, що поліпшують аеродинаміку.

Змінилася оптика: наприклад, з’явилися опціонні світлодіодні фари з динамічним освітленням, які змінюють світловий пучок залежно від появи попутних або зустрічних автомобілів. А от для початкових версій кросовера навіть біксенон, як і раніше, опція.

Зате задні ліхтарі тепер зі світлодіодними смужками, причому навіть у найдоступнішому з Cayenne. Задні дверцята позбулися накладки над номерним знаком, а роздвоєний вихлоп тепер інтегровано в бампер.

Бічні шторки з електроприводом – опція для початкової версії Cayenne.

У салоні найпомітніше нововведення – рульове колесо, точнісінько таке саме як у компактному кросовері Macan, багато спільного у бублика і з 918 Spyder. В іншому для базової версії нововведень небагато, а от у дорожчого Cayenne з’явилася вентиляція всіх сидінь і система кругового огляду.

Незважаючи на велику кількість кнопок, орієнтуватися в них дуже легко. Керування системами розподілено за різними блоками, до положення яких звикаєш дуже швидко.

Як і в Porsche 911, головний прилад у Cayenne – це тахометр. Від щитка в легендарному купе він відрізняється дрібними деталями, кольором і оцифруванням шкал, та й стрілка покажчика рівня палива у міру спустошення бака тут рухається вправо.

Обігрів передніх крісел – опція для Cayenne в початковій комплектації. Це, до речі, ще один привід звернути свій погляд на версію Platinum Edition. Разом з обігрівом сюди внесено безліч опцій, замовлення яких може коштувати дорожче.

Останній із могікан

Під капотом тестового Cayenne мотор, з яким купити кросовер в тій же Європі непросто, а саме – атмосферний бензиновий двигун 3,6 л потужністю 300 к.с. тобто на сайтах дилерів ви його не знайдете, але за бажання таку версію клієнту продадуть. В Україні ним оснащені і версії Platinum Edition. В парі з 8-ступінчастою автоматичною трансмісією Tiptronic S такий Cayenne, звісно, не дивує розгінною динамікою: з 7,7 секунди до першої сотні він найповільніший із усіх сучасних Porsche. Але на тлі багатьох кросоверів і така динаміка непогана. Для Porsche він краще звучить, ніж розганяється, а звук вихлопу навіть тут прекрасний.

Складно знайти точніший і зрозуміліший у керуванні кросовер, ніж Cayenne. Про таку інформативність рульового керування, гальм, реакцій на газ може лише мріяти більшість конкурентів.

Зате досліджуваний Cayenne виявився доволі економічним. За спокійної їзди в місті витрата доходила до 13 літрів на 100 км пробігу. На трасі цілком можливо опуститися до позначки 8 літрів. Для такого немаленького бензинового автомобіля показники більш ніж гідні.

Геть сумніви!

Список модифікацій Porsche Cayenne дає змогу кожному обрати кросовер під свій темперамент. Утім, якщо у вас спокійний стиль їзди, тестовий Cayenne стане чудовим вибором. Крім динаміки, яка, втім, на тлі конкурентів не пасе задніх, такий автомобіль ні в чому не розчарує.

Трансформації багажника об’ємом 670 літрів вистачить екіпажу з чотирьох осіб навіть у далекій подорожі.

Під підлогою українських версій докатка.

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Прекрасна, до дрібниць продумана ергономіка. Просторий салон. −  Задній підлокітник навіть після чергового рестайлінгу зручнішим не став.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Бензиновий 3,6-літровий 300-сильний мотор дає змогу доволі динамічно пересуватися в місті. Навіть він може похвалитися соковитим звуком вихлопу, який особливо хороший у моменти перемикання АКП за активної їзди. Потужні і дуже інформативні гальма. Точне керування. Щільна, але енергоємна підвіска. Хороші позашляхові можливості. −  На трасі прискорення «скисає» після 170 км/год. На німецьких безлімітних автобанах комфортніше буде на потужніших версіях.
Фінанси й оснащенння
 +  Версія Platinum Edition дасть змогу помітно заощадити на опціях: тут є сучасна аудіосистема BOSE, спортивні крісла з обігрівом, оббивкою зі шкіри та алькантари, фірмовий аналоговий хронометр, Park Assist, біксенонові фари, ексклюзивні 20-дюймові колісні диски та інші дрібнички. Якщо додати до цих опцій базовий Cayenne, його вартість буде набагато вищою. −  Деякі звичні на машинах простіші системи комфорту, наприклад обігрів передніх сидінь, камера заднього виду, у Cayenne опція.

Porsche Cayenne

Загальні дані

Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4846/1939/1705
База, мм2895
Колія
передня/задня, мм
1655/1669
Кліренс, мм215
Маса споряджена/повна, кг2040/2810
Об’єм багажника, л670/1780
Об’єм бака, л85

Двигун

Типбенз. із безпосередн. впр.
Розсп. і к­-сть цил./кл. на цил.V6/4
Об’єм, см куб.3598
Потужність,
кВт(к.с.)/об/хв
221(300)/6300
Макс. кр. мом.,
Нм/об/хв
400/3000

Трансмісія

Тип приводаповний
КП8-­cт. АКП Tiptronic S

Ходова частина

Гальма
передні/задні
диск. вент./диск. вент.
Підвіска
передня/задня
незалежн./незалежн.
Підсилювач кермаелектро
Шини255/55 R18

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год230
Розгін 0–100 км/год, с7,7
Витрата траса–місто, л/100 км7,5–12,3
Гарантія, років/км2/без обм. проб.
Періодичність ТО, км15 000
Вартість ТО, грн7790
Мінімальна вартість, грн*2 156 510
Вартість тестованого автомобіля, грн*2 767 546

*За курсом НБУ на 20.10.2016 р.

Фото автора