X

Тест-драйв: що нового у рестайловому VW Touareg 2024

Буквально наприкінці осені 2023 року стало відомо, що оновлений Volkswagen Touareg 2024 модельного року вже дістався України, і ось він вже на нашому тест-драйві. Без перебільшення, це  популярна та вельми шанована у нас модель, тож давайте подивимось, що цікавого приніс їй рестайлінг.

Історія моделі

У 2022 році Volkswagen Touareg відзначив ювілей – своє двадцятиріччя. Перший серійний Туарег презентували на Паризькому автосалоні ще восени 2002 року. А його прототипом був доволі цікавий концепт AAC (Advanced Activity Concept) – пікап(!), що поєднував в собі найкращі риси позашляховика та розкішного седана. Він мав двері, що розкриваються назустріч, шикарне оздоблення салону, V10 під капотом, пневмопідвіску та “зубаті” шини. І хоча зовні і всередині в ньому вгадуються риси та елементи майбутнього Touareg, до появи серійної моделі пройде ще два роки. Звісно, на шляху до конвейера прототип втратив деякі елементи, але за час серійного випуску були і надпотужні двигуни (навіть 6-літровий W12), і розкішні версії, і різноманітні модифікації. Тож з чим виходить на ринок рестайлінгова версія Touareg третього покоління?

Головні оновлення зовні…

Перш за все звернемо увагу на комплектації. На українському ринку на старті продажів Фольксваген Туарег пропонується у двох версіях: R-Line Platinum та R-Line Platinum+. Обидві добре оснащені і обидві мають певний перелік пакетного обладнання. Найцікавіше з переліку – це оздоблення салону шкірою Varenna, вентиляція та функція масажу передніх сидінь, прилад нічного бачення, доводчики дверей, пневматична підвіска (погодьтесь, без неї вже важко уявити Туарег), адаптивний круїз-контроль та нова матрична LED-оптика.

Світло у зовнішності оновленої моделі грає одну з головних ролей. Адже серед ключових змін після рестайлінгу – оновлений передній бампер, більша решітка радіатора, оновлена оптика та деякі нові для Touareg світлові елементи. Це тоненькі смужки, що світяться, і простяглися вони від фари до фари як спереду, так і позаду. І саме за ними можна легко відрізнити рестайлінгову версію. Доволі модний елемент зараз і зустрічається часто, зокрема на інших моделях бренду, тож тепер ним може похизуватися і флагманський кросовер. Також в палітру кольорів додали червоний відтінок, який раніше не пропонувався, втім тестовий автомобіль був стриманого сірого кольору.

Тож знакове нововведення – світлодіодні матричні фари IQ.Light, які отримали по 19 000 світлодіодів із індивідуальним керуванням в кожній фарі. Це дозволяє отримати дуже добре освітлену дорогу та не засліплювати зустрічні авто ніби “вирізаючи” їх зі світлового потоку. В якості бонусу – декілька варіантів вітання водія, коли ви відчиняєте чи зачиняєте автомобіль. Туарег першим отримав такі фари, та невдовзі вони з’являться і на інших кросоверах Volkswagen.

… та всередині

Беззаперечно, головна фішка Туарегу третього покоління як до оновлення, так і після – це Innovision Cockpit. Тобто величезний “телевізор”, який утворюють 12-дюймова панель приладів та 15-дюймовий екран мультимедійної системи і який помічаєш відразу, як потрапляєш в салон. Так, якщо придивитися то помітно, що це два окремі екрани, але виконано все настільки майстерно і точно, що виглядає як один великий суцільний.

Звісно, тут є Android Auto та Apple CarPlay (під’єднання бездротове), а також широкі можливості персоніфікації дисплею. Відображення інформації можна налаштувати за власним смаком. І так само можна керувати контурною підсвіткою в салоні – вона тут дворівнева, з вибором поміж 30-ма кольорами. Регулюється як її яскравість, так і кольори, що дозволяє персоніфікувати атмосферу в салоні. 

Взагалі, деталям та комфорту в салоні приділено чимало уваги. Тут і прострочка передньої панелі та дверних карт, і дуже приємна на дотик центральна декоративна фактурна вставка з алюмінію, і оздоблення салону ніжною перфорованою шкірою, і акустика на 12 динаміків з дуже гарним звучанням. Більше уваги приділили і шумоізоляції, що і справді стало не зайвим. 

Оновилося також рульове кермо. Воно стало пухким, отримало сенсорні клавіші, і вже не виглядає скоромно на тлі Innovision Cockpit, як це було раніше. Щодо власне керма – зручності хвату, діаметру – жодних дорікань. А ось розташування сенсорних кнопок змушує трохи вигинати кісті рук.

Як і раніше, Volkswagen Touareg пропонує дуже просторий салон та багажник (810 літрів). Для пасажирів місця вистачає і по довжині, і по висоті. Передні сидіння, звісно, можуть похизуватися більшою кількістю фішок, адже тут і підігрів і вентиляція сидінь, і функція масажу. А ось у задніх пасажирів є тільки регулювання по довжині, кута нахилу спинки та підігрів сидінь. Втім, якщо бажаєте додати сюди ще й окремий клімат-контроль, то слід звернути увагу на версію R-Line Platinum+ – там він є.

Драйв

Наразі Volkswagen Touareg пропонується з турбодизельним або турбобензиновим двигуном на вибір. Це V-подібні “шістки” на три літри потужністю 286 та 340 к.с. відповідно, які з оновленням не зазнавали ніяких змін. В парі з ними працює також знайома нам 8-ступенева автоматична КПП ZF. Тестовий автомобіль – з дизельним двигуном, що вельми непогано, і ось чому. Максимальне тягове зусилля становить тут 600 Н/м, і двигун видає його вже починаючи з 1750 обертів. Тобто з самих “низів” у вас є потужна тяга і великий запас під педаллю акселератора. Притискаючи її сильніше отримуєш дуже стрімке та впевнене прискорення, і перші 100 км на годину автомобіль досягає за 6,1 секунди. І хоча кросовер однаково полюбляє як спокійний рух, так і динамічний, він завжди готовий прискорюватися і з місця, і в русі. Коробка передач у таких випадках реагує швидко і за необхідності готова стрибати навіть на дві передачі вниз, втім у звичайних режимах її перемикання взагалі не помічаєш. 

Хоча термін “звичайні режими” тут не дуже то й доречний, адже їх тут цілих шість, від Еко до Позашляхового, і ще й індивідуальний на додачу. Вони дійсно змінюють характер автомобіля, загострюючи його відгуки, або ж навпаки присипляє. А тепер приплюсуйте сюди пневмопідвіску, яка може не тільки опускати або підіймати кузов над дорогою (ну раптом вам треба кудись видертись і подалати перешкоди), але й має безступінчасту адаптивну систему амортизації. Це значно пом’якшує “сприйняття” наших доріг, а деяких нерівностей іноді і зовсім не помічаєш.

Дуже сподобались і асистенти водія. Почати хоча б з того, що шасі тут повнокероване, тобто задні колеса також повертаються на незначний кут, допомагаючи маневрувати на невеликих швидкостях і додаючи стабільності у трасовому режимі. Помітити його роботу майже неможливо, але коли ти розумієш, що чималенький кросовер розвертається практично з таким самим радіусом, як і хетчбек С-класу – це вражає. 

А ось роботу системи нічного бачення можно побачити відразу як стемніє. Її зображення можна виводити на панель приладів, і найважливіше, що на ньому можна побачити – людей або тварин, які можуть опинитися на вашому шляху, але яких є ризик не помітити. Особливо на неосвітлених дорогах поза містом (або навіть в його межах). Система сканує простір перед авто на 130 метрів та позначає їх помаранчевим кольором, і якщо водій не відреагує на небезпеку, Touareg автоматично застосує екстрене гальмування. 

Висновок

Тому головними враженнями після тесту було те, що Volkswagen Touareg дарує впевненість та спокій як водію, так і його пасажирам. А також зараз кросовер знаходиться на піку своєї форми. Так, цінник на модель “на рівні” – не менш ніж 3 млн. грн. (приблизно 80 тис. $), але розумієш, за що платиш гроші, та й Туарег у гарній комплектації і раніше коштував тих самих грошей. Конкуренти лишаються незмінними – це Audi Q7, BMW X5, Volvo XC90, Lexus RX та Mazda CX-60.