Тест-драйв SsangYong Tivoli. Майже італієць
З першого погляду SsangYong Tivoli привертає увагу. Автомобіль подобається, а деякі дизайнерські елементи доволі оригінальні. У сміливих лініях кузова, безумовно, є нотки італійської експресії, але це більше стосується передньої частини.
Із корми SsangYong Tivoli маж вже не такий яскравий вигляд. До речі, для цієї машини дуже важливий колір. Компактному кросоверу дуже личать яскраві розмальовки, в них видно всі лінії кузова, а от у темних і пастельних тонах його експресія втрачається.
Вміючи дивувати
Інтер’єр дебютанта виявився більш сучасним і цікавим, ніж у його старшого брата Korando, а коштувати Tivoli буде менше. Салон приємний, зручний і продуманий. Багато місць для дрібничок, місткі кишені в дверцятах, а в нішу під підлокітником поміщається навіть планшет із 10-дюймовим екраном.
Цікавий вигляд має і реалізація кріплення для паперів в спинках задніх крісел і на бічній стінці багажника, хоча вони точно не такі практичні, ніж класичні кишені: і велику пачку преси не втримають, і дрібнички туди не покладеш.
До речі, опціонально інтер’єр Tivoli можна урізноманітнити. Частина його елементів – сидіння, вставки на дверних картах і торпедо – можуть бути червоними або бежевими.
Але не обійшлося і без огріхів. На блискучому пластику дверних карт і торпедо видно кожну пилинку і кожен відбиток пальця. Тут доречніше було б не такий мазкий, наприклад матовий пластик. Не дуже зручні кнопки керування клімат-контролем – аж надто вони крихітні. Зате в початкових комплектаціях, де встановлено звичайний кондиціонер, кнопки більші, розраховані під палець дорослого чоловіка. Але враження від зручного керування зіпсувала крихітна шкала температури на світлодіодах – вдень вона малоінформативна.
Незважаючи на компактні габарити автомобіля, салон на диво просторий. Секрет у великій колісній базі в 2600 мм – наприклад, у того ж Korando вона лише на 50 мм більша, тому за розміром салону Tivoli не сильно поступається старшому братові. Та й, за заявою виробника, він один із найбільших в класі. Сподобалися передні крісла з довгою подушкою і хорошою бічною підтримкою. А от вигляд рульового колеса, представленого SsangYong в Tivoli, я не зрозумів. Потовщення знизу незручні під час активної їзди.
З об’ємом багажника в 423 л цей автомобіль є рекордсменом серед кросоверів класу, у більшості конкурентів цей показник не перевищує 400 л. Навантаження полегшить і значний дверний проріз. Та й дверцята тут піднімаються високо – помітно, що інженери врахували інтереси високих європейців.
Недоступний арсенал
Поза дорогами ми перевіримо SsangYong Tivoli вже в Україні, адже всі тестові авто були виключно передньопривідними. Хоча машина обов’язково буде доступна і з трансмісією 4х4.
Але один недолік, характерний для всіх Tivoli, незалежно від типу приводу, можна відзначити і зараз – кліренс у 167 мм, який для кросовера малуватий. Знижує геометричну прохідність і великий передній звис кузова, у результаті чого кут в’їзду становить лише 20,5 градуси. Малий і кут рампи – 17 градусів, а от кут з’їзду цілком пристойний – 28 градусів.
Самі новинки
Для SsangYong Tivoli запропоновано два абсолютно нових однакового об’єму двигуни – 1,6 л і пара коробок передач. Перший – бензиновий атмосферний двигун e-XGi160 потужністю 128 к.с. (160 Нм), другий e-XDi160 – 115-сильний турбодизель (300 Нм). Будь-який з них може бути оснащений 6-ступінчастою «механікою» або «автоматом» AISIN. На жаль, для першого знайомства було надано тільки бензинову версію машини, але її ми випробували з обома типами коробок передач.
З бензиновим двигуном Tivoli виявився доволі жвавим, він охоче прискорювався і реагував на додавання газу навіть на швидкості за сотню, але все це стосується варіанту з «механікою». В парі з «автоматом» бензиновий Tivoli вже не так активний. А спроби їхати швидко хочеться припинити через гучне, надривне гарчання мотора. Передачі він перебирає не кваплячись, зате момент зміни швидкості в АКП комфортний і малопомітний. Є і ручний режим з традиційним для SsangYong перемиканням – за допомогою крихітного прапорця на набалдашнику важеля АКП. Це не зовсім зручно, але з часом до цієї особливості звикаєш.
Версія з МКП очікувано виявилася і більш економічною. Під час тесту витрата пального в змішаному циклі був 6,9 л на 100 км, тоді як Tivoli з АКП заходів на два літри більшее.
Три режими
Дуже вже полюбили корейські виробники рульове керування з різними режимами роботи. Не оминула ця мода і SsangYong. Тепер і в Tivoli електропідсилювач має три програми – Comfort, Normal і Sport. Але знову ж, як і в інших корейських брендів, інформативності керуванню не вистачає. Сomfort призначений для паркувальних швидкостей, тут все окей, кермо крутиться з мінімальним зусиллям. На швидкості зв’язку з колесами практично немає. Sport – інша крайність: кермо стає тугим, але зусилля аж надто штучне. Мені більше до душі припав нормальний режим, він найближчий до поняття інформативності.
Підвіска Tivoli залежно від типу приводу відрізняється. Спереду в усіх версіях класичний McPherson. Ззаду в моноприводній машині торсіонна балка, а от на авто з приводом 4х4 багатоважіль. Оскільки всі текстові машини були виключно передньопривідними, вдалося випробувати тільки одну ходову. І на італійських дорогах, які в околицях Риму місцями не набагато кращі за українські, підвіска виявилася доволі пружною.
На їздовий комфорт помітно впливає також розмірність встановлених коліс і висота профілю покришок. Так, топ-версії кросовера були представлені 18 дисками і низькопрофільною резиною 215/45. Базові машини та комплектації простіше оснащуються дисками в 16 дюймів і резиною 205/60. Мені вдалося проїхати на Tivoli з обома типами коліс. Зазначимо, що 18-ті заважкі для цього автомобіля, підвіска працює гучно, на ямах і вибоїнах відчувається зайва жорсткість. На 16-х дисках кросовер, як ми і очікували, був набагато комфортнішим, він непогано відпрацьовував нерівності, але і тут ходову тихою не назвеш.
Все і одразу
Із появою SsangYong Tivoli конкуренція на ринку компактних кросоверов В-класу, безсумнівно, загостриться. Корейський SUV – на любителя, але він практичний, місткий і добре зібраний.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Незважаючи на компактні розміри авто, салон Tivoli виявився доволі просторим. Ззаду у пасажира середнього зросту величезний запас простору над головою, вистачає його і в ногах. Великий багажник і різноманітність місць для дрібничок. Сподобалися матеріали салону і якість складання. | − Дизайн на любителя. Є деякі прорахунки в ергономіці – приміром, крихітні кнопки клімату та малоінформативна шкала кондиціонера. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Бензинова версія з механічною КП порадувала помірним споживанням палива. | − Заслабкі показники геометричної прохідності. Жорстка підвіска. Малоінформативне кермо. |
Фінанси й оснащення | |
+ У дорогих комплектаціях є «преміум-послуги» – вентиляція сидінь, обігрів рульового колеса. Вже в базовому оснащенні сім подушок безпеки і система стабілізації курсової стійкості. Великий вибір модифікацій, комплектацій і опцій. | − Машина в Україні стала доступна тільки цього літа. |
SsangYong Tivoli | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4195/1795/1590 | |
База, мм | 2600 | |
Колія передня/задня, мм | 1555/1555 | |
Кліренс, мм | 167 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1270/ 1810 | 1300/ 1810 |
Об’єм багажника, л | 423 | |
Об’єм бака, л | 47 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. с непорс. впр. | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1597 | |
Потужність, кВт(к.с.)/об/хв | 94(128)/6000 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 160/4600 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | передній | |
КП | 6-ст мех | 6-ст авт. |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
Підсилювач керма | електро | |
Шини | 205/60 R16 | 215/45 R18 |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 181 | 175 |
Розгін 0–100 км/ч, с | н.д. | н.д . |
Витрата траса–місто, л/100 км | 5,5–8,6 | 5,7–9,8 |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. | |
Періодичність ТО, км | 15 000 | |
Вартість | 1270 |
Фото автора